Barn födda okt-dec 2014
Nu är både pappan och jag jätteförkylda! HUR skyddar vi bebis bäst och vad ska vi tänka på?
Nu är både pappan och jag jätteförkylda! HUR skyddar vi bebis bäst och vad ska vi tänka på?
Tack!! Bra tips! Ska se till att göra detta.
Mannen är en handsprit-hatare men jag "tvingar" honom så ofta det går.
Vår 3-veckors är vaken ca 3-4 timmar sent på kvällen, ofta från 22 och framåt. Annars på dagen är det bara korta stunder för att påpeka att det är dags för mat/byte/gos. :)
Har också en tre veckors bebis och på kvällarna ammar jag oftast från båda brösten för att han ska vara nöjd. När han var en vecka gammal var vi tvungen att ge lite ersättning några gånger för att han skulle vara nöjd. Nu på dagarna försöker jag att ge bara ett bröst i taget, men det lyckas inte alltid.
Sover era små mest? Tycker inte vår baby orkar vara uppe och nöjd så länge i taget. Är han vaken längre stunder så är det mest för att försöka få honom att sova...
Vi har haft Nan HA och nu pepticate, vi blandar vid varje matning för att den ska vara färsk. Kyler ner i isvatten till den är kroppstemperatur.
Släpper det onda när fisarna kommit så hade jag inte oroat mig.
För att hon fortfarande har ont när fisarna kommer.
Hur bäddar ni till era små?
Vår kille sover i sin spjälsäng i sitt babynest i pyjamas utan fötter och med en tunn filt. Men nu har han börjat sparka omkring så mycket att jag är rädd att han kan få upp filten över ansiktet så vi har kikat lite på sovpåse. Är det nån som använder det? Har man pyjamas på sig inuti i den?
Eller räcker det om man fäster filten längs ena långsidan så han inte kan dra upp den?
Vår kille har alltid armarna utanför men han kanske är varm av sig. Har känt i nacken och under hakan och det känns som han har bra temperatur där, håller 21 grader i sovrummet. Har strumpor på ibland men oftast inte.
Usch nu blir jag orolig att det är för lite?
Skönt att vi kör samma :)
Ska ta och beställa en ofodrad och testa!
Våran lilltjej ligger i spjälsäng i babynest. Har kört pyjamas utan strumpor och så har hon filt över benen för att inte bli kall om fötterna. Det har funkat för oss, hon håller bra temperatur så.
Har ingen erfarenhet av sovpåse men du kan ju prova dig fram med eller utan pyjamas om du köper en. Du lär känna om det blir för varmt menar jag :)
Till oss sa de att man inte ska ge med ersättning då de kan kräkas/kanske inte äter all osv så man får dålig koll på om de fått i sig den.
Inte Depp men en väldigt besvärlig baby blues.
Den har precis börjat släppa och liten är fem veckor nu.
Är det någon som har fått förlossningsdepression? Och vågar skrivs ut det här så förstås