Guckin skrev 2014-10-24 11:00:40 följande:
Tack! Nä det är väl kanske inte så konstigt. Det är lite tråkigt bara att inte vara i den där gravida lyckobubblan. När så gott som alla grav.symptom försvinner blir oron ännu värre även fast jag vet att det är fullt normalt att dom gör det dom här veckorna. Allt blir väl värre oxå pga att jag även har utmattningssyndrom och är sjukskriven nu. Har mycket tid till att tänka då! :-P Som tur är blir det ju bättre så småningom!!
Lät jobbigt med åderbråck! Har du fått det nu eller kom det tidigare under grav?
Känner igen dom där smygande kilona som inte vill smyga därifrån efter förlossning. Mindre kul...
Jag tror att man är expert på att noja upp sig över små saker som man gör om till stora orosmoment. Det är bara att hänga på tåget så når man till slutet ändå. Som sagt, efter ultraljudet tror jag att du kommer ha lättare att njuta av situationen och gilla läget :) nu i vecka 23 känner jag mig avslappnad och säker på att det faktiskt är ett knyte därinne och inte bara en bullmage! :)
Jobbigt med sjukskrivningen men samtidigt är det nog något kroppen din behöver! Förstår att det blir för mycket tid till funderingar och att det blir lätt att du stressar upp dig över dessa. Men sedan om du känner dig extra orolig så ring barnmorskan din.. Har du precis genomgått ett ma så är det nog normalt att vara orolig och det ska hon kunna hjälpa dig med, både genom att ge dig lite mer tid och stöd samt att man i vissa fall kan få göra ett tidigare ultraljud just för att man är orolig. Det vet jag iaf att en släkting till mig fått göra. Med första barnet blev jag orolig då hon inte rörde sig (var senare i graviditeten) och vi fick direkt komma in och göra ultraljud! Så ring henne om du känner dig extra orolig!
Ja dessa överblivna kilon är riktigt dryga. Gått upp 20+ på de tidigare två graviditeterna och det är knappt att ungens vikt har försvunnit efter förlossningen. Så det har varit en kamp tillbaka varje gång till ett sundare leverne (på något sätt är det lättare att godta att man äter kakor och godis för man är ju ändå gravid/har ju ändå fött ett barn) :)
Åderbråcken kom ganska tidigt och det i underlivet har jag haft sedan typ v 14 kanske... Bara att gilla läget och hoppas att den delen återgår till det normala efter förlossningen :)
Haha jag ska alltid skriva noveller då jag väl skriver :)