• mamaG

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

En tråd för oss som är gravida, men inte känner att vi riktigt passar in i de andra gravidtrådarna av olika anledningar. Till exempel:

För oss som inte kallar livmodern för "tjejmagen"

För oss som inte kallar sex för att "mysa"

För oss som inte bryr oss om vilket kön vi väntar, och som inte kommer att inreda barnrum eller storhandla blå/rosa kläder beroende av kön, och som kanske har en lite mer feministisk livsapproach

För oss som kanske inte är lika maniska med "nej nu är jag inte illamående längre, jag kanske får missfall!"

För oss som kanske känner oss lite äldre, tröttare och gnälligare än genomsnittlig familjelivsmedlem

För oss som är öppna, frisinnade, icke-rasistiska, icke-sexistiska, icke heteronormativa.

Finns det fler?

• Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!
  • nokla

Gå ner i vikt av amning... Man äter ju som en häst. Jag har tappat det mesta första veckan efter förlossning innan, sen tokäter jag och går stadigt upp igen tills jag slutar amma

Min kompis fick ett barn som fick ont i magen av allt möjligt så hon fick utesluta mer och mer ur sin kost. Till sist höll hon på å försvinna för det fanns knappt nåt kvar hon kunde/ville äta så hon la ner amningen när hon vägde typ 40 kg.

• Hearts76

Hoppar också in här. Väntar fjärde barnet i juni och är sjukskriven för närvarande pga TBE som satte sig på hjärnhinnan. Annars hyffsat pigg och glad :) Har en make som jobbar utomlands så det är lite ensamt ibland, trots vänner mm. Fl är en bra sak då

:)

• Hearts76

Ang amning så är jag sugen på att testa pump/flaska ibland så att man får sova nån natt. Fick de andra tre tätt så det kändes som att man inte sov på flera år. Kan nog vara bra för maken också. Blev inspirerad av min brorson som är hemma med deras 5 månaders bebis, han har varit det sen hon var 1 månad gammal. Mamman pluggar, och pumpar sig varje dag. Himla smart :)

• Sara Viktoria

Morrn :) amningen ser jag fram emot faktiskt.. Är en sån här konstig än som älskar att amma (fastän tuttarna sist blev helt utsugna). Med första gick det inte alls då jag tidigt fick mjölkstockningen from hell, men den andra ammade jag tills hon var nio mån ungefär. Hoppas att det funkar med denna. Visst var det smidigt med första då hon sov hela nätterna, men jag gillar ändå amningen då det är mysigt (om det funkar som det ska vill säga). Vi får se då bebisen är några månader om jag fortfarande tycker samma sak... ???? :)

• BigMami
    Hearts76 skrev 2014-10-25 01:51:36 följande:

Ang amning så är jag sugen på att testa pump/flaska ibland så att man får sova nån natt. Fick de andra tre tätt så det kändes som att man inte sov på flera år. Kan nog vara bra för maken också. Blev inspirerad av min brorson som är hemma med deras 5 månaders bebis, han har varit det sen hon var 1 månad gammal. Mamman pluggar, och pumpar sig varje dag. Himla smart :)

Jag gillade inte alls att pumpa. Tyckte det var sulligt och krångligt.. Men alla är vi olika som tur e
  • Sis2

Gillade heller inte att pumpa, kände mig som en mjölkko och den stund man hade utan en liten på sig fick jag sitta med pumpen istället:/ Nej passar nog en del men inte alla. Viktigast är väl att man gör som man själv vill och känner funkar bäst och inte blir stressad av amningshysterin.

• Guckin

Jag ser också fram emot amningen. Fick använda amningsnapp med första barnet, vilket jag tyckte var lite krångligt och söligt. Hoppas på att slippa det nu. Pumpade även ur en hel del men vet bara att vi gav ur flaska en gång pga att jag låg i influensa. Tyckte dock att det funkade väldigt bra att pumpa.

• Tallbarr12

Hej!

Här är en till som inte känner sig riktigt hemma i de andra trådarna.

Plussade imorse och är beräknad på min 30-årsdag den 1/7 Har en son som fyller 2 år nästa helg och bor i Uppsala.

På sätt och vis känns det som bra tajming med den här graviditeten, det blir 2 år och 8 månader mellan barnen och i september flyttar vi till hus. Sen var det ju den där lilla detaljen med att jag ska disputera i mars/april... Så jag hoppas på att må bra den graviditeten sist var jag halvtids sjukskriven de sista två månaderna pga prematura sammandragningar, hade rejäl foglossning runt mitten av graviditeten och fick riktigt ont i händerna den sista tiden med... Blir spännande det här!

• loliita

Hej 18 år väntar första barnet är i vecka 10-11 imorgon går jag in i ny vecka ( vad jag själv räknat ut) har läst mycket om missed abortion är jätte nervös för man börjar ju inte blöda vid ett MA... Har haft ont i magen men de kan ju vara växt värk nån som vet hur vanligt MA är

Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!