• mamaG

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

En tråd för oss som är gravida, men inte känner att vi riktigt passar in i de andra gravidtrådarna av olika anledningar. Till exempel:

För oss som inte kallar livmodern för "tjejmagen"

För oss som inte kallar sex för att "mysa"

För oss som inte bryr oss om vilket kön vi väntar, och som inte kommer att inreda barnrum eller storhandla blå/rosa kläder beroende av kön, och som kanske har en lite mer feministisk livsapproach

För oss som kanske inte är lika maniska med "nej nu är jag inte illamående längre, jag kanske får missfall!"

För oss som kanske känner oss lite äldre, tröttare och gnälligare än genomsnittlig familjelivsmedlem

För oss som är öppna, frisinnade, icke-rasistiska, icke-sexistiska, icke heteronormativa.

Finns det fler?

• Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!
  • marreparre
    mamaG skrev 2014-10-22 22:34:19 följande:
    Och du är gravid nu? Eller? Alltså mellanblödningar är väl eg inget ovanligt, men ring gyn om du är orolig..
    har ingen aning. låter rätt osanolikt att de är graviditet.. men känns konsigt att ha mens 9 dar
  • Linzen

Vad roligt att hitta en i samma ålder! Jag är också nitton men ska inte ha fören i juni, plussade i måndags. Det blir mitt och min sambos första också, men jag har längtat i flera år!

Fjärilslätt skrev 2014-10-22 21:46:55 följande:

Bra tråd, jag har kollat in en månadstråd men inte känt att det varit nåt för mig de kändes så sammansvetsade redan från start och de nya hade svårt att komma in.

Hursom helst här är jag nu 19 år sambo och väntar vårt första barn 14 februari, har mått dåligt hela tiden och åker in och ut på sjukhuset, just nu är jag hemma

• BigMami
    Sawgni skrev 2014-10-22 21:34:21 följande:

Dalarna, åh vad du har det bra ;) flyttade just från mora norrut i landet och jag måste erkänna att jag saknar det vackraste landskapet i Sverige :D

Jag har en riktig sladdis i magen, de andra är 15 och 10 så kommer knappt ihåg hur man gör med småbarn... Men antar att det är som cykling :) det är min sambos första barn , men han övar på mina stora som flyttade med mig

Men hur kunde du flytta ifrån Dalarna!? Skäms

Jag trivs super här och kommer aldrig flytta härifrån

Mina var 10 och 9 när 3an kom så lite börja om blev det för oss. Hade knappt sparat någonting. Lite kul också att få köpa bebissaker igen

Det kommer gå galant! Kroppen kommer ihåg mer än vad man tror...
  • BigMami
    marreparre skrev 2014-10-22 21:41:59 följande:

Hej behöver lite råd blir knäpp på min kropp!

Hade min mens den 12/9 som vanligt i 6 dagar.

Men sen den 3 oktober fick jag blödning i samband med samlag denna blödning varade från 3-6 oktober och var liten ( klarade mig med troskydd) , jag har aldrig fått mellanblödningar innan.

sedan kom min mens den 13/10 och varade till 22/10 vilket är 9 dagar och de är väldigt konstigt. Jag har även mensvärk fortfarande, av någon anledning.

jag har ingen könssjuktdom då jag kollat upp de. och jag hade som sagt samlag senast den 3 oktober då jag fick blödningen.

Har någon av er vart med om detta tidigare? och isåfall vad kan de vara .

tacksam för svar :*

Min första tanke var om du har tagit cellprov? Men antar det om du kollade könssjukdomar.
  • Fjärilslätt
    Nenne79 skrev 2014-10-22 22:48:04 följande:

@Fjärilslätt: Usch, det låter inte roligt att bli så dålig. :/ Jag har än så länge haft en bra graviditet med lite trötthet och hunger som uttalade symtom. Hoppas att du snart mår bättre och får njuta av resten.

Härligt att du mår bra, hoppas du njuter :)
    Linzen skrev 2014-10-22 23:14:58 följande:

Vad roligt att hitta en i samma ålder! Jag är också nitton men ska inte ha fören i juni, plussade i måndags. Det blir mitt och min sambos första också, men jag har längtat i flera år!

Härligt då får ni en liten sommarbebis :)

Jag har inte funderat så mycket på barn tidigare men nu längtar jag som sjutton att få se vem den lilla skatten är
  • Fjärilslätt
    mamaG skrev 2014-10-22 22:31:26 följande:

Hej men vad skoj att några känner igen sig litegrann! Nä, man måste inte passa in på allt ovan, men gärna nåt av det. Och självklart får en vara orolig för ev missfall, men ibland känns de där andra grupperna som att folk jagar "graviditetssymtom" och liksom tävlar i vem som känner mest. Det är så konstigt!

Min unge blir två om nån vecka. Han är en liten galning och snackar konstant nu. Idag berättade han att han vill bli en kyckling när han blir stor. Om det gör honom lycklig så!

Hehe, nej, jag sjunger inte och berättar inga sagor och pratar inte med magen. Det känns rätt konstigt. Gjorde inte förra gången och kommer troligen inte att göra nu.

Imorgon bitti är det dags för ett vul för att se hur långt gången jag är. Har man en menscykel som är mellan 18-45 dagar är det svårt att veta..

Lycka till med vul idag :)
  • madde90

Hoppar gärna in här då ja inte känner mig välkommen i andra grupper....

Detta är vårt 3e barn och va väldigt oplanerat då vi tog ett akut p-piller men de vaöde att bli en bebis i alla fall..... Bf den 20 juni. Jag hinner precis fylle 25 innan pyret kommer o ja svävar inte direkt på rosa moln. Våra andra barn är födda nov -10 & feb -13. Bor i en mindre stad i småland. Skulle varit på hälsosamtal på mvc i tisdags men råkade ut för en cykelolycka så är lite smått handikappad just nu... Ska till mvc i morgon igen.

Detta va lite om mig.

Grattis till era plus......

• Fjärilslätt
    madde90 skrev 2014-10-23 09:52:08 följande:

Hoppar gärna in här då ja inte känner mig välkommen i andra grupper....

Detta är vårt 3e barn och va väldigt oplanerat då vi tog ett akut p-piller men de vaöde att bli en bebis i alla fall..... Bf den 20 juni. Jag hinner precis fylle 25 innan pyret kommer o ja svävar inte direkt på rosa moln. Våra andra barn är födda nov -10 & feb -13. Bor i en mindre stad i småland. Skulle varit på hälsosamtal på mvc i tisdags men råkade ut för en cykelolycka så är lite smått handikappad just nu... Ska till mvc i morgon igen.

Detta va lite om mig.

Grattis till era plus......

Grattis själv men vad knasigt att vi är så många som upplever att man inte är välkommen i andra grupper
  • madde90
    Fjärilslätt skrev 2014-10-23 10:43:24 följande:

Grattis själv men vad knasigt att vi är så många som upplever att man inte är välkommen i andra grupper

Tack

Jo ja tycker de med. Men i varje grupp va skrivit i har jag blivit ignorerad men vet inte vf....
  • marreparre
    BigMami skrev 2014-10-23 07:47:22 följande:
    Min första tanke var om du har tagit cellprov? Men antar det om du kollade könssjukdomar.
    Cellprov har jag inte tagit de tar dom när man är 23 sa dom..
Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!