• mamaG

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

En tråd för oss som är gravida, men inte känner att vi riktigt passar in i de andra gravidtrådarna av olika anledningar. Till exempel:

För oss som inte kallar livmodern för "tjejmagen"

För oss som inte kallar sex för att "mysa"

För oss som inte bryr oss om vilket kön vi väntar, och som inte kommer att inreda barnrum eller storhandla blå/rosa kläder beroende av kön, och som kanske har en lite mer feministisk livsapproach

För oss som kanske inte är lika maniska med "nej nu är jag inte illamående längre, jag kanske får missfall!"

För oss som kanske känner oss lite äldre, tröttare och gnälligare än genomsnittlig familjelivsmedlem

För oss som är öppna, frisinnade, icke-rasistiska, icke-sexistiska, icke heteronormativa.

Finns det fler?

• Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!
  • Sara Viktoria
    nokla skrev 2014-10-28 17:33:05 följande:

Jag har gjort ultraljud, beräknat födelsedatum framflyttat 4 dagar till 25 mars. Och det är tvillingar. Jag kommer få panik! Nån som har/väntar tvillingar? Kanske bara lite chockad nu men det känns jätteläskigt. Alla såg iaf ut att vara friska och må bra

Men vad spännande! Grattis till de båda! Tror som Sis2 skrev att bara chocken får lägga sig så kommer det bli hur bra som helst :)
  • Nenne79

Jag har gjort ultraljud, beräknat födelsedatum framflyttat 4 dagar till 25 mars. Och det är tvillingar. Jag kommer få panik! Nån som har/väntar tvillingar? Kanske bara lite chockad nu men det känns jätteläskigt. Alla såg iaf ut att vara friska och må bra

Häftigt med tvillingar! Jag hade hoppats på det, men visste redan i v 6 pga av ett VUL efter blödningar att det "bara" var en knodd där. Tror också det kommer bli toppen när chocken lagt sig. Är det första eller finns syskon? Vi har förresten samma BF. ???? Spännande!
  • nokla

Haha ja alla tycker det är så himla roligt och sött med två Vi har ju 5 så om nån behövde tvillingar var det kanske inte vi men nu är det ju så och det blir säkert bra men visst fan blir man orolig dels över att inte räcka till och dels för att de ska födas för tidigt eller att det blir komplikationer av annat slag. Tur i alla fall att de andra barnen är lite äldre, skolålder allihop.

• nokla

Jag har också gjort VUL innan men då missade de att det var två. Och jag tyckte magen var stor men tänkte att det är ju inte första graviditeten så magen kommer väl tidigare nu. Ja eller hur

• madde90

Dubbel grattis till er...

Ja är sjukt orolig för att vänta tvillingar. Ja är lite överviktig men magen syns sjukt mkt o ja är bara i vecka 7. :( alla har märkt att ja är gravid o ja kan inte dölja de. Ska göra vul nästa vecka...
  • nokla
    madde90 skrev 2014-10-29 06:48:52 följande:

Dubbel grattis till er...

Ja är sjukt orolig för att vänta tvillingar. Ja är lite överviktig men magen syns sjukt mkt o ja är bara i vecka 7. :( alla har märkt att ja är gravid o ja kan inte dölja de. Ska göra vul nästa vecka...

Ja magen växer ju fortare men i vecka 7 syntes inte min än Det är så jag inte kan ha mina vanliga byxor nu sen en vecka tillbaks kanske, innan har det fortfarande inte synts nåt när det har varit dags för rutinultraljud nu känns magen helt utspänd och det är liksom redan tungt att böja sig å röra sig :-/ Har gått upp 5 kg men det ser ut som mer, tycker jag
  • Sis2
    nokla skrev 2014-10-29 14:31:11 följande:
    Ja magen växer ju fortare men i vecka 7 syntes inte min än smile1.gif Det är så jag inte kan ha mina vanliga byxor nu sen en vecka tillbaks kanske, innan har det fortfarande inte synts nåt när det har varit dags för rutinultraljud nu känns magen helt utspänd och det är liksom redan tungt att böja sig å röra sig :-/ Har gått upp 5 kg men det ser ut som mer, tycker jag smile1.gif
    Spännande för er att se hur en tvillinggraviditet ter sig jämfört med om man bär en. Vet du om det är enäggs eller tvåäggs?

Jag har inte kunnat ha vanliga byxor sen ca vecka 12 tror jag och gjorde kub så är säker på att det bara är en bebis därinne. Magen svullnade upp kraftigt tidigt i graviditeten, ingen rund fin mage utan såg väl mest tjock ut. Nu börjar magen få lite mer form, iallafall tillräckligt för att jag inte kan dölja magen längre:)
  • regnbågsfärgad

Jag har gjort ultraljud, beräknat födelsedatum framflyttat 4 dagar till 25 mars. Och det är tvillingar. Jag kommer få panik! Nån som har/väntar tvillingar? Kanske bara lite chockad nu men det känns jätteläskigt. Alla såg iaf ut att vara friska och må bra smile1.gif

Wow! Tvillingar! Kan tänka mig att det är lite chockartat. Hoppas att både du och bebisarna får må bra nu!

Idag glömde jag ta mina lergigan för första gången på typ 20 veckor så jag har mått därefter... Hur FAAAN kan man glömma nåt sånt? Har jag väl börjat må illa så har de inte så stor effekt sen så jag har mått vidrigt idag!
  • nokla
    Sis2 skrev 2014-10-29 21:47:13 följande:

Spännande för er att se hur en tvillinggraviditet ter sig jämfört med om man bär en. Vet du om det är enäggs eller tvåäggs?

Jag har inte kunnat ha vanliga byxor sen ca vecka 12 tror jag och gjorde kub så är säker på att det bara är en bebis därinne. Magen svullnade upp kraftigt tidigt i graviditeten, ingen rund fin mage utan såg väl mest tjock ut. Nu börjar magen få lite mer form, iallafall tillräckligt för att jag inte kan dölja magen längre:)

Jo jag jämför ju med mina tidigare graviditeter och min mage har alltid kommit sent innan, sånt där är ju individuellt men sist höll jag fortfarande på och berättade för folk att jag var gravid i sjunde månaden Nu SYNS det. Dessutom är magen bred, något som fick min syster övertygad att jag väntade en pojke, men det var bara två som låg på tvären De är troligtvis tvåäggs för skiljeväggen mellan fosterhinnorna såg tjock ut men det är inte helt lätt att avgöra tydligen, om inte de har olika kön för då är det alltid tvåäggs men mina såg ut att ha samma kön. Tvåäggs är "bättre" såtillvida att det är mindre risker än med en enäggstvillinggraviditet.

Nu ska jag tydligen bli lika stor som annars i vecka 40 redan i vecka 30 sägs det Å vad händer sen då undrar jag lite förskräckt... Min stackars mage
Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!