• mamaG

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

En tråd för oss som är gravida, men inte känner att vi riktigt passar in i de andra gravidtrådarna av olika anledningar. Till exempel:

För oss som inte kallar livmodern för "tjejmagen"

För oss som inte kallar sex för att "mysa"

För oss som inte bryr oss om vilket kön vi väntar, och som inte kommer att inreda barnrum eller storhandla blå/rosa kläder beroende av kön, och som kanske har en lite mer feministisk livsapproach

För oss som kanske inte är lika maniska med "nej nu är jag inte illamående längre, jag kanske får missfall!"

För oss som kanske känner oss lite äldre, tröttare och gnälligare än genomsnittlig familjelivsmedlem

För oss som är öppna, frisinnade, icke-rasistiska, icke-sexistiska, icke heteronormativa.

Finns det fler?

• Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!
  • BigMami
    M39 skrev 2014-10-24 07:30:28 följande:

Härlig årstid att få barn på!!

Bägge mina tjejer är novemberbarn och den månaden gillade jag Men nu när den stora fyller 10 så är hon smått sur över att fyll så sent på året, men hon kommer tacka mej när hon blir gammal tant & alla andra redan har fyllt 90

Pojken är marsbarn och visst gillade jag den månaden också men det enda jobbiga är att man måste vänta ända tills NÄSTA ÅR!
  • Guckin
    BigMami skrev 2014-10-24 06:38:29 följande:
    Nenne79 Vad skönt att det gick bra på ul smile1.gif Jag kånner att jag kan andas ut lite efter det. Men alltid får man nya saker att oroa sig för.. Men försöker att njuta i alla fall smile1.gif

Igår var det full fart i magen på skrutten. Så mysigt när man börjar känna lite rörelser. Men ännu bara på insidan smile1.gif

Hur långt gångna är alla? Jag har kommit in i v 18, men ändras säkert på rul.
    Åh va mysigt med en mage där det är full fart! Längtar dit just nu!

Känner igen mej i det att det alltid kommer upp nya saker att oroa sej för. Det jag brottas mest med nu är att jag är "säker" på att något inte är som det borde med liten och att det kommer upptäckas på UL.
    Har kommit in i vecka 15 nu men jag är precis som du inställd på att BF kommer ändras vid RUL.
  • Miss Happiee

madde90: Jag får oxå ofta sådana "hugg", speciellt när jag hostar, gör riktigt ont men som BigMami skrev så är det ligamentssmärta och verkar vara rätt vanligt förekommande (gör förvisso inte mindre ont för det :) ).

• BigMami
    Guckin skrev 2014-10-24 08:59:40 följande:

Åh va mysigt med en mage där det är full fart! Längtar dit just nu!

Känner igen mej i det att det alltid kommer upp nya saker att oroa sej för. Det jag brottas mest med nu är att jag är "säker" på att något inte är som det borde med liten och att det kommer upptäckas på UL.

Har kommit in i vecka 15 nu men jag är precis som du inställd på att BF kommer ändras vid RUL.

Det är en jobbig känsla. Så tänker jag också inför rul. Sist så sa jag högt i rummet att bebisen var död! Det såg ju ut som det. Men hon fyller 2 nästa månad så det gick bra . Men kan man ha sådan "tur" ytterligare en gång?
  • Sis2
    Sawgni skrev 2014-10-24 07:02:41 följande:
    Känner igen mig i dig.. Lika gamla, tredje barnet och gillar inte alls att nån bor inne i mig :/ och fet blir jag dessutom, fy va less jag är idag. Hjälper inte fast jag tänker på vad jag äter och fast jag rör på mig... Går upp från 65 till 100 varenda jäkla graviditet, några tips?!
    Åh jag är verkligen inte rätt person att få tips av, har gått upp 25 kg per graviditet. Har dessutom inte lyckats gå ner allt sen den senaste graviditeten så går jag upp lika mycket nu så kommer jag rulla fram:( Är i v.15 nu och mår fortfarande diffust illa av o till vilket botas med att småäta, ahhhh, så inte konstig kilona pickar på men vad ska man göra då- är sjukt påfrestande att må illa varje dag. Tar gärna emot tips jag med!:)
  • Guckin
    BigMami skrev 2014-10-24 09:30:47 följande:
    Det är en jobbig känsla. Så tänker jag också inför rul. Sist så sa jag högt i rummet att bebisen var död! Det såg ju ut som det. Men hon fyller 2 nästa månad så det gick bra smile1.gif . Men kan man ha sådan "tur" ytterligare en gång?
    Ja det känns lite olustigt att tänka så men det är svårt att styra tankarna ibland. Tyvärr så gör det även att jag har svårt att glädjas fullt ut av graviditeten. Påverkas garanterat av det MF vi hade i somras.
    Men det är klart... Vi kan ju ha sån "tur" att det blir väldigt bra den här gången!
  • BigMami
    Guckin skrev 2014-10-24 09:40:53 följande:

Ja det känns lite olustigt att tänka så men det är svårt att styra tankarna ibland. Tyvärr så gör det även att jag har svårt att glädjas fullt ut av graviditeten. Påverkas garanterat av det MF vi hade i somras.

Men det är klart... Vi kan ju ha sån "tur" att det blir väldigt bra den här gången!

Beklagar ert mf Kan inte säga att jag vet hur det är då jag aldrig haft något (vad jag vet i alla fall)

Nu hoppas vi att allt går vägen och att det ser bra ut

Just nu så känner jag mig totalt ogravid! (Förutom magen som svällt upp så jag ser ut att vara i 7e mån och lite sprattel )
  • Guckin
    BigMami skrev 2014-10-24 09:56:58 följande:
    Beklagar ert mf smile4.gif Kan inte säga att jag vet hur det är då jag aldrig haft något (vad jag vet i alla fall)

Nu hoppas vi att allt går vägen och att det ser bra ut smile1.gif

Just nu så känner jag mig totalt ogravid! (Förutom magen som svällt upp så jag ser ut att vara i 7e mån och lite sprattel smile2.gif )
    Tack... eller nåt! Vet inte vad man säger riktigt... Men det var då! Nu hoppas vi att det är våran tur!

Lite skönt att höra att fler än jag känner sej ogravid!

Någon fler här än jag och BigMami som känner sej ogravid?
  • BigMami
    Guckin skrev 2014-10-24 10:07:22 följande:

Tack... eller nåt! Vet inte vad man säger riktigt... Men det var då! Nu hoppas vi att det är våran tur!

Lite skönt att höra att fler än jag känner sej ogravid!

Någon fler här än jag och BigMami som känner sej ogravid?

• Sara Viktoria

Jag känner mig snarare höggravid än ogravid. Har gått in i v 23 nu och känner mig stor som ett hus, blir illamående om jag inte äter eller dricker ofta, har fått åderbråck fulla benen och givetvis så fick jag även på ena blygdläppen, vilket lett till ständig smärta i nedre regionen och stundtals känns det som om allt är på väg ut... Hmm var det nått mer tro?? :)

Samtidigt så är jag såklart överlycklig över det liv som lever där inne, fastän jag återigen blir tjock och finnig... :) är inte heller någon som bara går upp några kilon utan de smyger sig på och sätter sig fast :)

Guckin, det är inte konstigt om du är lite orolig då ni haft ett missfall nyligen. Jag tycker att jag varje graviditet har nojat och trott att ngt varit fel fram tills ultraljudet (har även trott varje gång att jag bara inbillat mig graviditeten), så härda ut tills du sett knytet och förhoppningsvis så kommer allt vara precis som det ska då!! Kram :)

Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!