• mamaG

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

En tråd för oss som är gravida, men inte känner att vi riktigt passar in i de andra gravidtrådarna av olika anledningar. Till exempel:

För oss som inte kallar livmodern för "tjejmagen"

För oss som inte kallar sex för att "mysa"

För oss som inte bryr oss om vilket kön vi väntar, och som inte kommer att inreda barnrum eller storhandla blå/rosa kläder beroende av kön, och som kanske har en lite mer feministisk livsapproach

För oss som kanske inte är lika maniska med "nej nu är jag inte illamående längre, jag kanske får missfall!"

För oss som kanske känner oss lite äldre, tröttare och gnälligare än genomsnittlig familjelivsmedlem

För oss som är öppna, frisinnade, icke-rasistiska, icke-sexistiska, icke heteronormativa.

Finns det fler?

• Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!
  • nokla
    Sis2 skrev 2014-10-31 16:53:44 följande:

Jag fattar din oro men tänk att kroppen har en otrolig förmåga att återhämta sig efter en graviditet och det gäller väl tvillingmagar också. Jag har fått enorma magar båda mina tidigare graviditeter och legat högt på "magkurvan", fått frågan om jag väntar tvillingar flera ggr pga det- vilket inte alltid uppskattats av mig men men... Bara att digga läget liksom. Tycker själv det är otroligt att en graviditet kan gå i lås och att barnet sen kan komma ut ur det där lilla hålet (haha) men det går ju också och kroppen återhämtar sig även där. Vi kvinnor är fantastiska med andra ord!!!;)

Jo jag har ju iofs aldrig hört om någon som magen spruckit på, och även åttlingar förekommer ju...
  • nokla

Undra hur man ens vet vems hjärtljud man lyssnar på när de är fler än en. Har inte fått lyssna än så det vet jag inte.

• Sis2
    BigMami skrev 2014-10-31 18:41:31 följande:
    Ja vi är ju det smile1.gif Kan inte föreställa mig en karl klämma ut en unge! Hahaha smile2.gif De är ju döende bara med en förkylning....
    Håller helt med!????????????
  • Sis2
    Sis2 skrev 2014-10-31 22:07:46 följande:
    Håller helt med!????????????
    Skulle varit smileys och inte massa frågetecken...
  • Miss Happiee

Vad kul att vi är så många här nu :) Vore kul med en BF lista då vi är så olika långt gångna (för mig att någon efterfrågat en tidigare). Stort grattis till tvillingar Nokia!

Ja, stackars dem... Kommer ihåg reklamen med gubben som var förkyld och satt med en handduk på huvudet över en tallrik med något varmt i och sa att "å ni kvinnor talar om att föda barm, då ska ni bara veta hur det är när en man är förkyld", var runt 12 år då men tänker ofta på hur upprörd min kompis mamma var över den ;)

• BigMami
    Sis2 skrev 2014-10-31 22:08:27 följande:

Skulle varit smileys och inte massa frågetecken...

Förstod det
  • BigMami

Ja, stackars dem... Kommer ihåg reklamen med gubben som var förkyld och satt med en handduk på huvudet över en tallrik med något varmt i och sa att "å ni kvinnor talar om att föda barm, då ska ni bara veta hur det är när en man är förkyld", var runt 12 år då men tänker ofta på hur upprörd min kompis mamma var över den ;)[/quote]

Hahaha just ja! Den hade jag förträngt

Det var som när jag skulle krysta ut ettan och maken säger.. "Jag vet att det gör ont, eller hur? ".. Vad då VET hur ont det gör? Kunde lappat till honom rätt rejält där..

• nokla

Tack för gratulationer Miss Happiee!

Sådär ynklig brukar jag också vara när jag är förkyld, tur det händer så sällan. Förlossningar är ju vad de är, det gör ont men går åtminstone relativt fort över. Jag är mest rädd om jag skulle behöva snittas den här gången, det beror på barnens position och så om man ens får föda vanligt så det ska en läkare bedöma när det närmar sig.

• tumlaren

Hej,
     jag går också gärna med! Är 39 och bor i Sthlm, har en tvåårig dotter och är i vecka 6 (så ja, alldeles för tidigt egentligen för att prata om det). Vi ska på VUL på torsdag, jag har haft ett tidigt mf sommaren 2011 och nu i våras ett mf i v10. Är egentligen inte vidskeplig men tänker ändå att om två graviditeter gått fel så borde det går bra den här gången så det blir symmetriskt?

Är inte så nojig av naturen men blev så besviken sist när vi såg hjärtslag i v7, och sedan fick reda på i v10 att fostret varit dött i ett par veckor, ville tro att har man väl sett hjärtslagen ska ju risken vara mindre. Plus att det kändes jobbigt att kroppen inte fattade själv och stötte ut det.

• Sis2
    tumlaren skrev 2014-11-01 09:58:29 följande:

Hej,
     jag går också gärna med! Är 39 och bor i Sthlm, har en tvåårig dotter och är i vecka 6 (så ja, alldeles för tidigt egentligen för att prata om det). Vi ska på VUL på torsdag, jag har haft ett tidigt mf sommaren 2011 och nu i våras ett mf i v10. Är egentligen inte vidskeplig men tänker ändå att om två graviditeter gått fel så borde det går bra den här gången så det blir symmetriskt?

Är inte så nojig av naturen men blev så besviken sist när vi såg hjärtslag i v7, och sedan fick reda på i v10 att fostret varit dött i ett par veckor, ville tro att har man väl sett hjärtslagen ska ju risken vara mindre. Plus att det kändes jobbigt att kroppen inte fattade själv och stötte ut det.

Hej! Förstår man blir nojig när du har erfarenhet av missfall. Bra att du ändå tänker positivt denna gången!! Vi alla väntar ju barn och inte missfall, viktigt att tänka så annars tror jag man missar det som är häftigt med att vara gravid. Välkommen hit iallafall!
Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!