• mamaG

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

En tråd för oss som är gravida, men inte känner att vi riktigt passar in i de andra gravidtrådarna av olika anledningar. Till exempel:

För oss som inte kallar livmodern för "tjejmagen"

För oss som inte kallar sex för att "mysa"

För oss som inte bryr oss om vilket kön vi väntar, och som inte kommer att inreda barnrum eller storhandla blå/rosa kläder beroende av kön, och som kanske har en lite mer feministisk livsapproach

För oss som kanske inte är lika maniska med "nej nu är jag inte illamående längre, jag kanske får missfall!"

För oss som kanske känner oss lite äldre, tröttare och gnälligare än genomsnittlig familjelivsmedlem

För oss som är öppna, frisinnade, icke-rasistiska, icke-sexistiska, icke heteronormativa.

Finns det fler?

• Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!
  • Sis2
    regnbågsfärgad skrev 2014-11-12 13:11:51 följande:

Kul och läskigt att höra om era förlossningsupplevelser! Vi har ju två barn och både jag och min fru har ju påbörjat ett förlossningsarbete men ingen av oss fick slutfölja det.

Jag är i vecka 28 nu och börjar känna mig osmidig som sjutton! Har ju haft det tungt med fogarna och varit sjukskriven ett bra tag redan för de men nu börjar magen verkligen märkas av. Den är stor! Nu börjar jag få frågor om ifall det är dags snart och jag vill bara slå någon, det är ju nu den kommer växa som mest. Vart ska detta sluta?

Folk är så osmidiga med det där. Bara för man är gravid tror folk att man kan kommentera hur man ser ut! Grrr! Var riktigt tröttsamt under min förra graviditet när jag möttes av frågan om jag väntar tvillingar x antal ggr, suck. Häng i säger jag och säg nåt kvickt tillbaka, att de också ser ut att blivit större eller så, haha!
  • BigMami

Min svägerska tog epidural och blev jättedålig efteråt. Hon bara låg i sängen när hon hade kommit hem från bb. Blev nästan deprimerad! Usch.. Därför tror jag att ju mindre smärtlindring desto bättre för kropp och barn. Jag tror man återhämtar sig lättare. Men visst, behöver man så är det en helt annan sak

• Sara Viktoria

Till den första förlossningen tog jag epiddural men då hon var ute 40 min efter så hann den inte göra så mkt. Med andra hann jag bara med lustgasen då hon var ute 45 minuter efter att jag kommit in. Denna gång vill jag ha allt för fastän man var mer medveten om det hela den andra gången så var den sista värken innan krystvärkarna så smärtsam att jag inte visste var jag skulle ta vägen!

Så allt denna gång tack! :)

• VioloLaviose

Whoa detta är ju tråden för mig!!

Men är tidigt gravid, 9+6, hur långt gångna är ni andra?

• VioloLaviose

Okej har läst lite nu och verkar vara blandat med bfdatum:)

Bor i en mindre storstad , gift och väntar då nummer 5. Är 26 år.

-Aktiv i genus och feministfrågor, för allas lika värde och rättigheter. Är medlem i fi bland annat.

- Har noll intresse av vad könet på barnet då det är ett barn vi väntar (men är liksom ingen motståndare till att titta på ultraljud)

- var orolig för missfall och försvinnande symptom ett tag, tills vi såg bönan på vul. Nu är det lugnt.

- i vårt hem har vi snippor, snoppar, livmödrar, sex eller ligg.

Är lite yngre men såg några är runt 20 också så vafan :)

• Nallebjörnis
    blackpeach skrev 2014-11-17 06:58:59 följande:

Äntligen! Vill gärna vara med här!

Grattis
    *Michaela Victoria 091216*
  • Sis2
    VioloLaviose skrev 2014-11-14 10:28:44 följande:

Hej! Jag gick in i v.19 idag. Ska på RUL på fredag, längtat dit så himla mycket, kan knappt fatta att det faktiskt är dags nu:)
  • Miss Happiee
    VioloLaviose skrev 2014-11-14 10:28:44 följande:

Spännande med 5:e :)Själv är jag i vecka 30+0 o väntar mitt 3:e.
Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!