• mamaG

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

En tråd för oss som är gravida, men inte känner att vi riktigt passar in i de andra gravidtrådarna av olika anledningar. Till exempel:

För oss som inte kallar livmodern för "tjejmagen"

För oss som inte kallar sex för att "mysa"

För oss som inte bryr oss om vilket kön vi väntar, och som inte kommer att inreda barnrum eller storhandla blå/rosa kläder beroende av kön, och som kanske har en lite mer feministisk livsapproach

För oss som kanske inte är lika maniska med "nej nu är jag inte illamående längre, jag kanske får missfall!"

För oss som kanske känner oss lite äldre, tröttare och gnälligare än genomsnittlig familjelivsmedlem

För oss som är öppna, frisinnade, icke-rasistiska, icke-sexistiska, icke heteronormativa.

Finns det fler?

• Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!
  • blackpeach
    VioloLaviose skrev 2014-11-22 08:09:07 följande:
    Vi vill inte heller :)
    Framförallt vill jag inte att andra ska veta. Vill inte få könsspecifika saker i present. :)
  • regnbågsfärgad
    Miss Happiee skrev 2014-11-22 07:38:40 följande:

Ni som har besvärliga foglossningar, har ni provat akupunktur? Ringde bm igår och frågade om det fanns något annat än bältet att prova (förutom vila osv) och då sa hon att flera hade provat akupunktur och tyckte att det hade hjälpt. Tycker det är läskigt med nålar fast om det hjälper så kan det vara värt det för börjar bli tokig på min foglossning...

Jag fick akupunktur-behandling av min sjukgymnast men på mig hjälpte det tyvärr inte så mycket. Vi provade flera gånger men tillslut gav även hon upp. Synd för jag har oxå hört att många är hjälpta av det! Jag rekommenderar en tens-maskin. Har även bälte och kryckor som hjälp.
  • BigMami
    blackpeach skrev 2014-11-21 21:27:26 följande:

Är det bara jag som inte vill veta könet?

Vi har ju redan 2 tjejer och en kille så för oss spelar det ingen roll alls vad det blir men det gick liksom inte att missa att det var en pojke, om man säger så
  • VioloLaviose
    blackpeach skrev 2014-11-22 10:04:09 följande:
    Framförallt vill jag inte att andra ska veta. Vill inte få könsspecifika saker i present. :)
    Så känner vi med.
  • VioloLaviose
    BigMami skrev 2014-11-22 11:59:01 följande:
    Vi har ju redan 2 tjejer och en kille så för oss spelar det ingen roll alls vad det blir men det gick liksom inte att missa att det var en pojke, om man säger så smile2.gif
    Vad menar du, hade det spelat någon roll med könet annars? Fattar inte
  • blackpeach
    VioloLaviose skrev 2014-11-22 12:29:34 följande:
    Vad menar du, hade det spelat någon roll med könet annars? Fattar inte
    Fattar inte heller. Hade det spelat roll om man redan hade två pojkar? Måste man ha båda könen? Så trött på könsfokuset överallt. När någon fått barn... "Vad blev det?" Och menar på könet. Vad sägs om ett barn?
  • VioloLaviose
    blackpeach skrev 2014-11-22 12:49:08 följande:
    Fattar inte heller. Hade det spelat roll om man redan hade två pojkar? Måste man ha båda könen? Så trött på könsfokuset överallt. När någon fått barn... "Vad blev det?" Och menar på könet. Vad sägs om ett barn?
    När vi väntade trean hade vi en pojke och en flicka. Fick också höra _hela_ tiden "nä ni har ju redan en av varje " och nu har vi två flickor och två pojkar så alla säger "åh vad jämnt och bra". S:

Sånt fokus på könet. :/ små barn. :(
  • VioloLaviose

På tal om annat!

Det hände saker i samband med förlossningen förra gången, vill prata med någon om det i god tid innan denna föds . Har inskrivning i 13+. Är det för tidigt att få en tid till Aurora tror ni?

• Sis2

Tack ni som grattat, vi är så glada att allt såg bra ut med vår lille pojke. Nu gäller det bara att komma på ett namn... Vi hade tjejnamnet klart men inget pojknamn ännu. För oss blir det 3 killar hemma snart så vi räknar med att få fullt upp:) Ingen tvekan att ta reda på könet, ser bara fördelar med det och tycker inte det förstör spänningen ett dugg- som en del tycker. Det mest spännande är ju att se hur nykomlingen ser ut och vilken personlighet han kommer få. Trevlig lördagkväll allihop!

• BigMami

Men herregud! Bara för att man redan har en av varje så spelar det väl ändå ingen roll vad det blir!? Hade jag haft två av samma kön hade de inte heller spelat någon roll om det blev samma! Så typiskt FL att hugga direkt..

Men förstår att vissa kanske önskar sig speciellt kön..

Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!