• mamaG

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

En tråd för oss som är gravida, men inte känner att vi riktigt passar in i de andra gravidtrådarna av olika anledningar. Till exempel:

För oss som inte kallar livmodern för "tjejmagen"

För oss som inte kallar sex för att "mysa"

För oss som inte bryr oss om vilket kön vi väntar, och som inte kommer att inreda barnrum eller storhandla blå/rosa kläder beroende av kön, och som kanske har en lite mer feministisk livsapproach

För oss som kanske inte är lika maniska med "nej nu är jag inte illamående längre, jag kanske får missfall!"

För oss som kanske känner oss lite äldre, tröttare och gnälligare än genomsnittlig familjelivsmedlem

För oss som är öppna, frisinnade, icke-rasistiska, icke-sexistiska, icke heteronormativa.

Finns det fler?

• Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!
  • BigMami
    Sis2 skrev 2014-11-21 19:18:18 följande:

Rul idag, allt såg bra ut! En liten gosse visade det sig:)

Grattis! Vad roligt och vilken underbar start på helgen

Vi väntar också en pojke till annandag påsk..
  • geten

Hoppar in här & frågar kanske en dum fråga... men finns det verkligen inga gravidtäckbyxor?? Finns ju allt möjligt för gravida men just täckbyxor som jag vill ha hittar jag inte.....

• regnbågsfärgad

Rul idag, allt såg bra ut! En liten gosse visade det sig:) phpY1xGZq89540.jpg

Grattis! Härligt att allt såg bra ut!
  • elilin

Rul idag, allt såg bra ut! En liten gosse visade det sig:)

Grattis :)
  • elilin
    blackpeach skrev 2014-11-21 21:27:26 följande:

Är det bara jag som inte vill veta könet?

Vi vill inte heller veta :) kollade med första men valde att låta de bli en överraskning denna gång :)
  • regnbågsfärgad

Vi vet inte heller vad det blir. Har vetat det med de två första men inte den här gången.
  • Miss Happiee
    geten skrev 2014-11-21 20:45:49 följande:

Hoppar in här & frågar kanske en dum fråga... men finns det verkligen inga gravidtäckbyxor?? Finns ju allt möjligt för gravida men just täckbyxor som jag vill ha hittar jag inte.....

Kolla på gravidochliten... Tror jag såg täckbyxor där när jag var inne och kikade.
  • Miss Happiee

Ni som har besvärliga foglossningar, har ni provat akupunktur? Ringde bm igår och frågade om det fanns något annat än bältet att prova (förutom vila osv) och då sa hon att flera hade provat akupunktur och tyckte att det hade hjälpt. Tycker det är läskigt med nålar fast om det hjälper så kan det vara värt det för börjar bli tokig på min foglossning...

• VioloLaviose

Vi vill inte heller :)
Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!