regnbågsfärgad skrev 2014-12-13 20:22:58 följande:
Jag spenderade halva dagen på spec.mvc igår då jag upplevt bebin som seg i ett dygn. Allt var bra och när de kopplade ctg:t så började den leka hela havet stormar därinne... Men de som jobbade där tyckte det var jättebra att vi hörde av oss och kom in för kontroll. Minskade rörelser ska kollas upp sa de! Att de blir trängre kan göra rörelserna annorlunda men de ska inte bli färre sa de. Vi fick göra ett ul för att se så det fanns tillräckligt med vatten och att moderkakan såg bra ut samt ett ctg. Kändes jättetryggt när vi åkte hem igen. Så kolla hellre upp det en gång för mycket än en gång för lite.
Skönt att allt var bra med er :) jo jag vet att man ska kolla upp så fort som ngt avviker, men bebisen satte igång strax efter inlägget så jag valde att avvakta, och under resten av helgen rörde den sig som vanligt igen :) nästa gång far jag nog direkt så slipper man noja :)
Sis2 skrev 2014-12-13 22:51:49 följande:
Tror nog att bebisar kan fixera sig så tidigt men att det är vanligast under de sista grav.veckorna. Ingen av mina barn har fixerat sig innan förlossning så vet inte om det blir mindre rörelser eller ej då. Håller med regnbågsfärgad att det är bäst att göra en koll om man är orolig. Under min förra graviditet åkte jag in 3 ggr pga minskade fosterrörelser. Alla gånger såg det bra ut men kändes ändå bra att kolla. Är ju inget man vill vara efterklok på.
Mina tidigare har inte heller fixerat sig men denna knodd vill nog inte vara som de andra... :) Den ger mig sammandragningar för minsta lilla, kan knappt gå ibland för mina åderbråck i vulvan och känner mig väl allmänt som en flodhäst :)
Med den första hade jag inte en sammandragning innan igångsättning (19 dagar över tiden). Med henne var jag också in några ggr för att kolla ctg och se på ultraljud att allt var bra. Den andra fixerade sig inte förrän dagarna innan hon kom. Så det blir spännande att se hur den här tänkt sig allt..... :)
Ha en bra dag och tack både sis2 och regnbågsfärgad för omtanken :)