• mamaG

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

En tråd för oss som är gravida, men inte känner att vi riktigt passar in i de andra gravidtrådarna av olika anledningar. Till exempel:

För oss som inte kallar livmodern för "tjejmagen"

För oss som inte kallar sex för att "mysa"

För oss som inte bryr oss om vilket kön vi väntar, och som inte kommer att inreda barnrum eller storhandla blå/rosa kläder beroende av kön, och som kanske har en lite mer feministisk livsapproach

För oss som kanske inte är lika maniska med "nej nu är jag inte illamående längre, jag kanske får missfall!"

För oss som kanske känner oss lite äldre, tröttare och gnälligare än genomsnittlig familjelivsmedlem

För oss som är öppna, frisinnade, icke-rasistiska, icke-sexistiska, icke heteronormativa.

Finns det fler?

• Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!
  • elilin
    Sis2 skrev 2015-02-02 22:31:39 följande:

Lustigt det kan vara så olika från gång till gång. Jag hade en snabb förlossning sist och skulle nog också bli snopen om det drog ut på tiden. Låter väl ändå som att det inte dröjer för dig- spännande!!!

Ja lite irriterad själv då de känns som man blivit lurad ;) med sonen sa de pang bom slemproppen halv 8a på morgonen värkar 9 bebis ute 11.34 så de gick smidigt inte direkt nån smärta heller, men fy å gå å ha så här i veckor liksom:/

Får se vad denna dag har att erbjuda, tror att jag har fått en skuk 2åring :/ ska ta tempen snart å se nån som inte är lika i farten på morgonwn utan ville inte ens gå upp ur sängen fast vi legat å dragit oss en bra stund :/
  • Sis2
    elilin skrev 2015-02-03 07:54:47 följande:
    Ja lite irriterad själv då de känns som man blivit lurad ;) med sonen sa de pang bom slemproppen halv 8a på morgonen värkar 9 bebis ute 11.34 så de gick smidigt inte direkt nån smärta heller, men fy å gå å ha så här i veckor liksom:/

Får se vad denna dag har att erbjuda, tror att jag har fått en skuk 2åring :/ ska ta tempen snart å se nån som inte är lika i farten på morgonwn utan ville inte ens gå upp ur sängen fast vi legat å dragit oss en bra stund :/
    Hur gick det med 2 åringen?

Här verkar det va en ögoninfektion på gång hos minstingen så blir att va hemma för oss imorgon:/ Spritar händerna som en galning för vet ju hur lätt det smittar.
  • elilin
    Sis2 skrev 2015-02-03 19:29:41 följande:

Hur gick det med 2 åringen?

Här verkar det va en ögoninfektion på gång hos minstingen så blir att va hemma för oss imorgon:/ Spritar händerna som en galning för vet ju hur lätt det smittar.

Han var nog bara trött, ingen feber å åt frukost som vanligt å sen vart de fart igen så han fick gå till förskolan några timmar, han går 15h i veckan (tis-tors) dock satt en fin skylt uppe med magsjukan :( suck så är lite kluven hur ja ska göra,inte mkt ork att ha han hemma samtidigt som jag inte vill ha hem magsjukan :/

Å öroninflammation är inte kul :( ja tvål å vatten i mängder hela tiden de smittar ju verkligen lätt :/
  • finskaflikkan

v.18 nu och rutinul på fredag.  
    Känner av den lille varje dag nu och fått sparkar på handen Solig

Bara hoppas att rul går bra nu också bara

• Sis2
    finskaflikkan skrev 2015-02-04 13:38:04 följande:

v.18 nu och rutinul på fredag. smile1.gif  
    Känner av den lille varje dag nu och fått sparkar på handen Solig

Bara hoppas att rul går bra nu också bara smile1.gif

Visst är det härligt när det närmar sig rul:) Hoppas det ser bra ut allting. Ska ni ta reda på kön också?
  • Kawinna
    finskaflikkan skrev 2015-02-04 13:38:04 följande:

v.18 nu och rutinul på fredag.  

Känner av den lille varje dag nu och fått sparkar på handen 

Bara hoppas att rul går bra nu också bara

Härligt! Hoppas allt ser fint ut
  • Kawinna

Var hos bm igår, sf-mått på 35 cm och allt såg bra ut går in i v. 36 idag!

Längtar till tisdag då det är dags för nytt tv-ul och se om det ev. Blir igångsättning!

• elilin

Hämtade precis hem en liten från dagis där magsjukan härjar runt, som tur är har han inte spytt eller så men stackars personalen så de vart lite personalbrist :( stackare! Hoppas ci klarar oss från magsjukan:(

var hos bm igår å fick tid för igångsättning nästa vecka torsdag, men hon skulle skicka en remiss till ackis för att få komma på en bedömning eftersom jag inte fått sovit på 1.5 vecka för dessa förvärkar, så.i morgon bitti ska vi in :) spännande, nån som varit på någon tidigare som kab förklara hur de går till?? :)

• Sis2
    elilin skrev 2015-02-05 12:18:03 följande:

Hämtade precis hem en liten från dagis där magsjukan härjar runt, som tur är har han inte spytt eller så men stackars personalen så de vart lite personalbrist :( stackare! Hoppas ci klarar oss från magsjukan:(

var hos bm igår å fick tid för igångsättning nästa vecka torsdag, men hon skulle skicka en remiss till ackis för att få komma på en bedömning eftersom jag inte fått sovit på 1.5 vecka för dessa förvärkar, så.i morgon bitti ska vi in :) spännande, nån som varit på någon tidigare som kab förklara hur de går till?? :)

Oj oj ni får verkligen inte drabbas av magsjuka nu när ni är så nära förlossning!

Varför vill de ev sätta igång er? I mitt landsting får man gå över tiden 3 veckor innan det blir aktuellt. Inte så kul kan jag tycka, 2 veckor är mer än tillräckligt!

Spännande att höra vad som sägs imorgon nu då, lycka till!
  • Sis2
    Kawinna skrev 2015-02-05 09:48:53 följande:

Var hos bm igår, sf-mått på 35 cm och allt såg bra ut smile1.gif går in i v. 36 idag!

Längtar till tisdag då det är dags för nytt tv-ul och se om det ev. Blir igångsättning!

Skönt att allt ser bra ut! Ska ni sättas igång pga din diabetes eller? Har du varit med om det tidigare?
Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!