• mamaG

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

En tråd för oss som är gravida, men inte känner att vi riktigt passar in i de andra gravidtrådarna av olika anledningar. Till exempel:

För oss som inte kallar livmodern för "tjejmagen"

För oss som inte kallar sex för att "mysa"

För oss som inte bryr oss om vilket kön vi väntar, och som inte kommer att inreda barnrum eller storhandla blå/rosa kläder beroende av kön, och som kanske har en lite mer feministisk livsapproach

För oss som kanske inte är lika maniska med "nej nu är jag inte illamående längre, jag kanske får missfall!"

För oss som kanske känner oss lite äldre, tröttare och gnälligare än genomsnittlig familjelivsmedlem

För oss som är öppna, frisinnade, icke-rasistiska, icke-sexistiska, icke heteronormativa.

Finns det fler?

• Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!
  • elilin
    Sis2 skrev 2015-02-05 22:09:21 följande:

Oj oj ni får verkligen inte drabbas av magsjuka nu när ni är så nära förlossning!

Varför vill de ev sätta igång er? I mitt landsting får man gå över tiden 3 veckor innan det blir aktuellt. Inte så kul kan jag tycka, 2 veckor är mer än tillräckligt!

Spännande att höra vad som sägs imorgon nu då, lycka till!

Här får man gå över 2veckor. De är väl mest för att jag inte sover å har hemsk foglossning samt förvärkar. Men allt såg bra ut idag, hade öppnat mig 3cm så fick en hinnesvepning så nu hoppas ja att de kan sätta igång nått :)
  • Sis2
    elilin skrev 2015-02-06 13:03:14 följande:
    Här får man gå över 2veckor. De är väl mest för att jag inte sover å har hemsk foglossning samt förvärkar. Men allt såg bra ut idag, hade öppnat mig 3cm så fick en hinnesvepning så nu hoppas ja att de kan sätta igång nått :)
    Hinnsvepning... hur var det? Och funkade det?;)
  • elilin
    Sis2 skrev 2015-02-06 22:20:45 följande:

Hinnsvepning... hur var det? Och funkade det?;)

Ja de var en inte så härlig undwrsökning ;) hon sa innan att hon skulle ta i å att de kunde göra ont.. å hon körde runt å greja å hade sig å de gjorde satans ont!! Blödde som fan hela gårdagen och dwlar av slemproppen lossna, så de återstår å se idag om de kommer igång ordentligt :)

Jag har gått över 8a dagar idag och ha gick över 8a dagar med sonen så idag har ja räknat med att föda så får se om de stämmer, de är svärmors födelsedag oxå å de är väl klart att man prickar in den ;)
  • Sis2
    elilin skrev 2015-02-07 08:29:07 följande:
    Ja de var en inte så härlig undwrsökning ;) hon sa innan att hon skulle ta i å att de kunde göra ont.. å hon körde runt å greja å hade sig å de gjorde satans ont!! Blödde som fan hela gårdagen och dwlar av slemproppen lossna, så de återstår å se idag om de kommer igång ordentligt :)

Jag har gått över 8a dagar idag och ha gick över 8a dagar med sonen så idag har ja räknat med att föda så får se om de stämmer, de är svärmors födelsedag oxå å de är väl klart att man prickar in den ;)
    Får hoppas att det var värt smärtan o obehaget hon gav dig då och att bebisen är på väg:)
  • Kawinna
    Sis2 skrev 2015-02-05 22:10:30 följande:

Skönt att allt ser bra ut! Ska ni sättas igång pga din diabetes eller? Har du varit med om det tidigare?

Ja, pga diabetesen. Eller pga att bebis blivit stor pga diabetesen :p
  • Kawinna

Min mage har sedan igår sjunkit rejält, syns tydligt! Trodde knappt jag skulle märka det någon mer som varit med om detta?

• nokla
    Kawinna skrev 2015-02-07 23:41:07 följande:

Min mage har sedan igår sjunkit rejält, syns tydligt! Trodde knappt jag skulle märka det någon mer som varit med om detta?

Nej aldrig som jag lagt märke till. Jag har varit ganska ostörd av magen tidigare graviditeter, det är väl mest det här med att knyta skor och andas samtidigt som är lite klurigt Känns det skönt när magen har sjunkit, mer andrum liksom? Nu är det nog inte möjligt för mig, tvilling ett ligger så långt ner det bara går och tvilling 2 ligger typ pressad upp mot revbenen. Det måste vara sjukt obekvämt för dem, det är det för mig iaf.
  • elilin

I natr 03.25 tittade det ut en liten flicka :) eller liten hon vägde 3920g ;) allt har gått super bra å vi är redan hemma,väntar nu på storebror som vart så glad i morse när han fick veta att han fått en lillasyster :) de är vad han sagt hela tiden å han hade rätt med :)

• nokla
    elilin skrev 2015-02-08 12:58:47 följande:

I natr 03.25 tittade det ut en liten flicka :) eller liten hon vägde 3920g ;) allt har gått super bra å vi är redan hemma,väntar nu på storebror som vart så glad i morse när han fick veta att han fått en lillasyster :) de är vad han sagt hela tiden å han hade rätt med :)

Åh vad härligt! Grattis!!
  • Sis2
    elilin skrev 2015-02-08 12:58:47 följande:

Vad härligt att höra!!! Stort grattis till er lilla tjej, förstår att storebror blir stolt:) Kram!
Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!