• mamaG

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

En tråd för oss som är gravida, men inte känner att vi riktigt passar in i de andra gravidtrådarna av olika anledningar. Till exempel:

För oss som inte kallar livmodern för "tjejmagen"

För oss som inte kallar sex för att "mysa"

För oss som inte bryr oss om vilket kön vi väntar, och som inte kommer att inreda barnrum eller storhandla blå/rosa kläder beroende av kön, och som kanske har en lite mer feministisk livsapproach

För oss som kanske inte är lika maniska med "nej nu är jag inte illamående längre, jag kanske får missfall!"

För oss som kanske känner oss lite äldre, tröttare och gnälligare än genomsnittlig familjelivsmedlem

För oss som är öppna, frisinnade, icke-rasistiska, icke-sexistiska, icke heteronormativa.

Finns det fler?

• Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!
  • Linc
    regnbågsfärgad skrev 2015-02-02 09:53:17 följande:

Va roligt att det rasslade till här igen. Trist bara att alla mår skruttigt!

I morgon är det dags för oss att träffa vår bebis. Känns pirrigt och väldigt konstigt att det är så definitivt. Vi har laddat upp med en härlig virussjukdom hela familjen. Är helt färdig efter en vecka med ont i halsen, hosta från helvetet och snor i typ hela huvudet. Men det ska väl gå bra ändå, litar på att alla härliga hormoner kickar in. Frugan blir det ju värre för...

Kram på er!

Å vad härligt! Med bebis alltså inte virus hua! Ni får krya på er massor tills imorgon!! :) Lycka till kramar! :)
  • Linc

Jag är i v.30 nu och längtar oxå massor till April! Bebis har varit otroligt aktiv och bufflig så magen kännts som ett stort blåmärke bara men de sista tre dygnen så har hon varit otroligt lugn istället... lite hicka nån gång, nåt knä nån fot som bökar runt på insidan men låååånga sömnpass verkar hon ha.. Blir lite orolig emellanåt men då buffar hon till så jag vet att hon lever haha! Denna gången (3e grav, 4e barn) känns bebisen så närvarande och verklig på något sätt! Foglossningen har börjat ställa till det lite ffa på kvällarna men annars mår jag bra! Sover som en kratta dock och vaknar med ca 2h mellanrum. .. Nu efter en lång morgon i sängen så ska jag fixa lite kaffe! Önskar er alla härliga människor här inne en underbar dag!! :)

• Sara Viktoria

Går in i v 38 (37) imorgon och längtar så till dagen d. Har ställt in mig på tidig förlossning men just nu känns det inte lika troligt.

Har fått gå på tul i januari och fått det konstaterat att det är en liten bebis. Får dåligt samvete för att jag vill få igång förlossningen då den ist borde få möjlighet att växa till sig lite extra.

Har ont i kroppen. Förvärkar och illamående känns konstant under dagen. Har även problem med mina fina åderbråck i underlivet så nä jag vill vara klar med det här nu... Usch vilket härligt humör jag verkar vara på idag :) men nu känns det lite bättre, och förvärkarna borde väl snart utvecklas till ngt mer hoppas jag! :)

• nokla
    Sara Viktoria skrev 2015-02-02 10:41:36 följande:

Går in i v 38 (37) imorgon och längtar så till dagen d. Har ställt in mig på tidig förlossning men just nu känns det inte lika troligt.

Har fått gå på tul i januari och fått det konstaterat att det är en liten bebis. Får dåligt samvete för att jag vill få igång förlossningen då den ist borde få möjlighet att växa till sig lite extra.

Har ont i kroppen. Förvärkar och illamående känns konstant under dagen. Har även problem med mina fina åderbråck i underlivet så nä jag vill vara klar med det här nu... Usch vilket härligt humör jag verkar vara på idag :) men nu känns det lite bättre, och förvärkarna borde väl snart utvecklas till ngt mer hoppas jag! :)

Till mig sa läkaren att bara bebisarna är friska och krya så har de inte sämre förutsättningar om de kommer lite tidigt bara för att de är små, än de hade haft om de var normalstora. Hur många procent under ligger din bebis? Mina ligger på -16 och -22% just nu.
  • Kawinna

I morgon är det dags för oss att träffa vår bebis. Känns pirrigt och väldigt konstigt att det är så definitivt. Vi har laddat upp med en härlig virussjukdom hela familjen. Är helt färdig efter en vecka med ont i halsen, hosta från helvetet och snor i typ hela huvudet. Men det ska väl gå bra ändå, litar på att alla härliga hormoner kickar in. Frugan blir det ju värre för...

Kram på er!

Vad härligt att träffa bebisen! Men du har inte feber va? Tänker så inget blir uppskjutet
  • regnbågsfärgad
    Linc skrev 2015-02-02 10:09:52 följande:
    Å vad härligt! Med bebis alltså inte virus hua! Ni får krya på er massor tills imorgon!! :) Lycka till kramar! :)
    Tack!!
  • regnbågsfärgad
    Kawinna skrev 2015-02-02 15:49:12 följande:
    Vad härligt att träffa bebisen! Men du har inte feber va? Tänker så inget blir uppskjutet
    Nä ingen feber här. Vi har nog kommit ut på andra sidan viruset nu. Bara energin som släpar efter lite.
  • Sara Viktoria
    nokla skrev 2015-02-02 15:12:56 följande:

Till mig sa läkaren att bara bebisarna är friska och krya så har de inte sämre förutsättningar om de kommer lite tidigt bara för att de är små, än de hade haft om de var normalstora. Hur många procent under ligger din bebis? Mina ligger på -16 och -22% just nu.

Vad bra! Då kan jag fortsätta önska att det ska sätta igång... :) tack! :)

Nu sist låg den på -11 procent så vi behövde inte in ngt mer innan det var dags :)

Har köpt hallonbladste som sägs kunna starta en förlossning om det är på g, så det blir spännande att se om det fungerar :)
  • Sis2
    elilin skrev 2015-02-02 08:34:36 följande:
    Denna gång har ja varit fruktansvärt otålig, de har gått fort fram till sista 2 veckorna sen har de gått sååå segt, vet inte om man är mera otålig nu när man vet vad man får ;) första barnet var de ju fortfarande overkligt tills dem kom på bröstet, nu vet man ju att de är ju de man ska få igen man kan liksom greppa de bättre?! Eller ja jag vet inte ja babblar mest på ;)

Trodde varjefall att de var på g igår då förvärkarna blev starkare å regelbundna häll på från 22-02 men sen inget?! Alltså hallå??? Med sonen sa de bara pang bom nu har ja haft känningar sen innan jul typ :/
    Lustigt det kan vara så olika från gång till gång. Jag hade en snabb förlossning sist och skulle nog också bli snopen om det drog ut på tiden. Låter väl ändå som att det inte dröjer för dig- spännande!!!
  • Sis2

Kram på er!

Åh vad spännande!! Stort lycka till imorgon! Skriv gärna o berätta om er nya familjemedlem vid tillfälle. Kram!
Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!