• mamaG

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

En tråd för oss som är gravida, men inte känner att vi riktigt passar in i de andra gravidtrådarna av olika anledningar. Till exempel:

För oss som inte kallar livmodern för "tjejmagen"

För oss som inte kallar sex för att "mysa"

För oss som inte bryr oss om vilket kön vi väntar, och som inte kommer att inreda barnrum eller storhandla blå/rosa kläder beroende av kön, och som kanske har en lite mer feministisk livsapproach

För oss som kanske inte är lika maniska med "nej nu är jag inte illamående längre, jag kanske får missfall!"

För oss som kanske känner oss lite äldre, tröttare och gnälligare än genomsnittlig familjelivsmedlem

För oss som är öppna, frisinnade, icke-rasistiska, icke-sexistiska, icke heteronormativa.

Finns det fler?

• Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!
  • finskaflikkan
    Lejonhierta skrev 2014-12-11 13:58:26 följande:
    Äter ungefär samma mängd som du, men får maxa upp till 8 citodon per dag, sen har jag paraflex, tål ju inte antiinflammatoriskt alls tyvärr, annars var det skitbra då jag kunde äta det. Ketogan har jag men där går än sålänge min gräns för vad jag vill peta i mig under graviditeten, även om det ska vara ok..

Usch, hoppas innerligt att du slipper hamna i samma båt som jag, för senaste veckorna har inte varit roliga och jag kvider i sömnen och säger ajaj.. Mår bättre av värme dock så nu sover jag på värmedynan och duschar typ slut på allt varmvatten varje dag :P
    Tål inte heller antiiflammatoriska... Paraflex, va är det? Är den bra? Hur ofta får du ta de och för vad? Förlåt för många frågor

Just nu fryser jag som en tok trots jag e påpälsad med täcke Ska nog införskaffa mig en sån däringa värmefilt eller va de heter... 
  • Sis2

Lejonhierta, man får va surkärring! Ja det är banne mig nödvändigt ibland. Har en kompis som jag för tillfället tagit en avsiktlig paus ifrån för jag fixade inte att hon bara pratade om sig själv och sin vikthets, inte en gång frågade hon mig något om graviditeten, hur jag mådde etc så till slut fick jag nog. Kände att jag inte fick ut nåt positivt av våra träffar så då fick det vara. Det är möjligt att jag är känsligare nu och överreagerade men men...

Annars har jag sagt till sambon att han får anpassa sig och ducka lite då o då, haha, stackarn har det inte alltid lätt med hormonella jag:)

Vad är det för vagn ni ska köpa? Tycker alltid det är kul att diskutera vagnar:) vad har ni andra för vagnar på g?

• Sis2
    Donum skrev 2014-12-11 10:08:05 följande:

Hallå hallå,

Vi fick en dotter inatt. Första gången jag har fött utan ryggbedövning, men så fort gick det. ???? Ingen trodde att hon var på väg så snabbt för jag låg länge öppen bara 4-5 cm, men så plötsligt var halva huvudet ute och tja... då är det rätt meningslöst med ryggbedövning. ????

Stort grattis!!!! Härligt att allt verkar gått bra, njut nu av er lilla!
  • nokla
    Donum skrev 2014-12-11 10:08:05 följande:

Hallå hallå,

Vi fick en dotter inatt. Första gången jag har fött utan ryggbedövning, men så fort gick det. ???? Ingen trodde att hon var på väg så snabbt för jag låg länge öppen bara 4-5 cm, men så plötsligt var halva huvudet ute och tja... då är det rätt meningslöst med ryggbedövning. ????

Grattis!
  • nokla

Åh jag tycker barnvagnar är det tråkigaste som finns. Jag har kört på klassiska briovagnar från typ 90-talet innan, tycker de är helt ultimata, tåliga, bra fjädring, lättrullade å folk praktiskt taget skänker bort dem.

Men nu behövs en tvillingvagn. Min man vill ha en sån där emmaljunga double viking å jag tycker väl typ att roligare kan man ha för 13000 än å köpa en barnvagn Man kommer ju ändå svära över den för tvillingvagnar är hemska å otympliga vilken man än väljer. Dessutom finns det bara 3 vagnar att provköra i butiken som har sittdelarna åt rätt håll, verkar vara krav på att inte ha någon erfarenhet av barn för att få jobba med att designa barnvagnar

Funderar på att vänta med barnvagnsköpet till efter de fötts å känna efter om jag verkligen har behov av en dubbelvagn, det är ju inte så hemskt att bära en i taget heller.

• Lejonhierta
    nokla skrev 2014-12-12 19:39:07 följande:

Åh jag tycker barnvagnar är det tråkigaste som finns. Jag har kört på klassiska briovagnar från typ 90-talet innan, tycker de är helt ultimata, tåliga, bra fjädring, lättrullade å folk praktiskt taget skänker bort dem.

Men nu behövs en tvillingvagn. Min man vill ha en sån där emmaljunga double viking å jag tycker väl typ att roligare kan man ha för 13000 än å köpa en barnvagn Man kommer ju ändå svära över den för tvillingvagnar är hemska å otympliga vilken man än väljer. Dessutom finns det bara 3 vagnar att provköra i butiken som har sittdelarna åt rätt håll, verkar vara krav på att inte ha någon erfarenhet av barn för att få jobba med att designa barnvagnar

Funderar på att vänta med barnvagnsköpet till efter de fötts å känna efter om jag verkligen har behov av en dubbelvagn, det är ju inte så hemskt att bära en i taget heller.

Vi har just beställt vår vagn från Polen, Tako Laret heter vagnen, samma finns att köpa i Sverige men några tusen dyrare, tror de ska finnas som tvillingvagn också. Ska se om jag kan länka sidan sen när jag sitter vid datorn. Då min 9 och 10åring var små så hade jag en emmaljunga tvillingvagn med fullt liggläge så köpte en mjuklift till den lilla, fungerade bra, men i övrigt fanns inte så mycket finesser på vagnen, men det är ju några år sedan.
  • Lejonhierta
    finskaflikkan skrev 2014-12-11 17:11:34 följande:

Tål inte heller antiiflammatoriska... Paraflex, va är det? Är den bra? Hur ofta får du ta de och för vad? Förlåt för många frågor

Just nu fryser jag som en tok trots jag e påpälsad med täcke Ska nog införskaffa mig en sån däringa värmefilt eller va de heter... 

Paraflex är muskelavslappnande, och smärtstillad Skitbra för min del vars muskler tvingas jobba mest hela tiden för att kompensera för den bindväv kroppen saknar och som annars håller ihop kroppen. Så det kan ofta bli att musklerna jobbar även då jag vilar... Ges även vid ryggskott...
  • pumpkin84

Hej!

Kanske lite sent o hoppa på en tråd men läste en hel del och blev poitivt överraskad över alla er vanliga människor precis som jag själv allt underbart putinuttit kan för min del vara. Var har ni liksom hållit hus!?

Vecka 8 nu med en särbo på långt håll och en stolt blivande storasyster snart 8år.

Ska bli kul o följa allas resor!

• VioloLaviose

Hej! Tack för alla svar om Alvedon :) tog några enstaka gånger och värken har redan lugnat ner sig som tur är.

• Sara Viktoria

Go kväll :)

Har legat och terrat bebisen i magen en stund då jag tyckte den varit seg idag... Vet ju att man ska kontakta bb vid minskade rörelser men är det någon som vet hur det är om den fixerat sig? Blir det automatiskt mindre rörelser?

Har känt att den haft hicka några ggr idag och då känns hickan i nedre delen av magen (lååångt ner) så därav tanken att den fixerat sig redan. Är bara i v30 så det känns lite tidigt... Ngn som vet? :)

Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!