• mamaG

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

En tråd för oss som är gravida, men inte känner att vi riktigt passar in i de andra gravidtrådarna av olika anledningar. Till exempel:

För oss som inte kallar livmodern för "tjejmagen"

För oss som inte kallar sex för att "mysa"

För oss som inte bryr oss om vilket kön vi väntar, och som inte kommer att inreda barnrum eller storhandla blå/rosa kläder beroende av kön, och som kanske har en lite mer feministisk livsapproach

För oss som kanske inte är lika maniska med "nej nu är jag inte illamående längre, jag kanske får missfall!"

För oss som kanske känner oss lite äldre, tröttare och gnälligare än genomsnittlig familjelivsmedlem

För oss som är öppna, frisinnade, icke-rasistiska, icke-sexistiska, icke heteronormativa.

Finns det fler?

• Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!
  • nokla

Ja jag har då inte fått några bebisar än i alla fall. Börjar också kännas tungt, v 33 nu. Bebisarna var lite för små på tillväxtultraljudet och låg båda på -30% varpå jag blev sjukskriven 100% i början av januari och fick åka in å ta ctg-kurva på sjukhuset 2 ggr per vecka och ultraljud 1 gång per vecka. Men nu har de vuxit till sig å ligger på -22 och -16% så nu behöver jag bara uppföljning med ultraljud varannan vecka.

De har annars bra flöden å verkar må fint

Nu när jag blev sjukskriven har jag också fått lite ork över till att handla sånt som behövdes till bebisarna så det var ju tur, men kläder har de fortfarande inte mycket men vi har iaf filtar å naturgumminappar å tygblöjor

• elilin

jag hade bf igår, ingen bebis.. gick över 8a dagar sist så räknar med de denna gången oxå, dock lika psykiskt påfrestande som sist :(

• Sis2
    nokla skrev 2015-01-31 17:51:01 följande:

Ja jag har då inte fått några bebisar än i alla fall. Börjar också kännas tungt, v 33 nu. Bebisarna var lite för små på tillväxtultraljudet och låg båda på -30% varpå jag blev sjukskriven 100% i början av januari och fick åka in å ta ctg-kurva på sjukhuset 2 ggr per vecka och ultraljud 1 gång per vecka. Men nu har de vuxit till sig å ligger på -22 och -16% så nu behöver jag bara uppföljning med ultraljud varannan vecka.

De har annars bra flöden å verkar må fint smile1.gif

Nu när jag blev sjukskriven har jag också fått lite ork över till att handla sånt som behövdes till bebisarna så det var ju tur, men kläder har de fortfarande inte mycket men vi har iaf filtar å naturgumminappar å tygblöjor smile1.gif

Oj vad många turer till sjukhuset för er. Vad beror det på att de var så små? Skönt att de kommit ikapp en del nu iallafall:) Jag har inte börjat förbereda nånting ännu. Vet inte hur tiden och orken ska räcka till det just nu...

Du som ska ha två, kommer du föda vanligt, erbjuds du snitt eller hur funkar det?
  • Sis2
    elilin skrev 2015-01-31 20:46:21 följande:

jag hade bf igår, ingen bebis.. gick över 8a dagar sist så räknar med de denna gången oxå, dock lika psykiskt påfrestande som sist :(

Vet precis hur det känns! Gick över 13 dagar senast, sjukt jobbigt. Häng i och jag som bara är i v 30 är avundsjuk på dig som är så nära!
  • nokla
    Sis2 skrev 2015-01-31 22:37:33 följande:

Oj vad många turer till sjukhuset för er. Vad beror det på att de var så små? Skönt att de kommit ikapp en del nu iallafall:) Jag har inte börjat förbereda nånting ännu. Vet inte hur tiden och orken ska räcka till det just nu...

Du som ska ha två, kommer du föda vanligt, erbjuds du snitt eller hur funkar det?

Svårt att veta varför de är små, men huvudsaken är att de är pigga och krya och att de växer.

Om tvilling 1 (den som ligger längst ner) ligger kvar med huvudet neråt som den gör just nu så är det "vanlig" förlossning. Det hoppas jag verkligen på, har haft två lätta, snabba och komplikationsfria förlossningar innan så suktar inte efter någon stor magoperation direkt

Man får inte gå över tiden med tvillingar så det blir igångsättning på beräknat förlossningsdatum om de inte kommit innan.

Jag hoppas att de kommer på eget initiativ så nära BF som möjligt och att det blir en vaginal förlossning.
  • nokla

Åh jag som tycker det går så fort, helt sjukt att det bara är några veckor kvar. Jag är inte redo!!

Min första graviditet var hur lång som helst, nu är det typ bara "åh jag är gravid" och "oj jag är redan i vecka 33" typ. Paus, tack!!

• Kawinna

Är i v. 35, tiden går fort! Bebis är stor, ligger på +39% och har mycket fostervatten. Ska kolla fostervattenmängd igen på tisdag och göra ctg-kurva. Sedan nytt tv-ul och besök till diabetesläkaren vecka efter det. Och vanligt bm-besök till veckan. Gör inget annat än är på olika vårdbesök känns det som :p

Allt är dock inköpt och klart till bebis så nu väntar jag mest på att förlossningen ska dra igång

• Sis2

Jag har också tyckt att tiden gått fort, har fullt upp med mina andra pojkar så hinner knappt känna efter, men sen foglossningen blivit så illa går det trögare:/ Nu längtar jag tills april och sen tänker jag aldrig mer bli gravid;)

• elilin
    Sis2 skrev 2015-01-31 22:38:56 följande:

Vet precis hur det känns! Gick över 13 dagar senast, sjukt jobbigt. Häng i och jag som bara är i v 30 är avundsjuk på dig som är så nära!

Denna gång har ja varit fruktansvärt otålig, de har gått fort fram till sista 2 veckorna sen har de gått sååå segt, vet inte om man är mera otålig nu när man vet vad man får ;) första barnet var de ju fortfarande overkligt tills dem kom på bröstet, nu vet man ju att de är ju de man ska få igen man kan liksom greppa de bättre?! Eller ja jag vet inte ja babblar mest på ;)

Trodde varjefall att de var på g igår då förvärkarna blev starkare å regelbundna häll på från 22-02 men sen inget?! Alltså hallå??? Med sonen sa de bara pang bom nu har ja haft känningar sen innan jul typ :/
  • regnbågsfärgad

Va roligt att det rasslade till här igen. Trist bara att alla mår skruttigt!

I morgon är det dags för oss att träffa vår bebis. Känns pirrigt och väldigt konstigt att det är så definitivt. Vi har laddat upp med en härlig virussjukdom hela familjen. Är helt färdig efter en vecka med ont i halsen, hosta från helvetet och snor i typ hela huvudet. Men det ska väl gå bra ändå, litar på att alla härliga hormoner kickar in. Frugan blir det ju värre för...

Kram på er!

Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!