Inlägg från: finskaflikkan |Visa alla inlägg
  • finskaflikkan

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

BigMami skrev 2014-11-22 16:57:38 följande:

Men herregud! Bara för att man redan har en av varje så spelar det väl ändå ingen roll vad det blir!? Hade jag haft två av samma kön hade de inte heller spelat någon roll om det blev samma! Så typiskt FL att hugga direkt..

Men förstår att vissa kanske önskar sig speciellt kön..

Plus
  • finskaflikkan

Lång historia kort: Har en son på 6år, en dotter som föddes 2011mars men som dog 2011 april 2 månader gammal i rs virus. Sen dess haft 7 st mf före v7-8, är nu gravid igen för 10e gången och är i v.9 har sett räkan 2 ggr och den har levt och mått bra hittills. 
    Trots jag blir glad oavsett vad de blir s¨länge bebis lever finns en liten önskan om en tjej..

Är 31år. gift med H sen 2012 men vi har gängat sen 2006 mars så snart i 9år sammanlagt.

Enda symptom jag har är extremt onda bröst, hungrig och sugen på mat och sött och salt hela tiden i princip..

Ja vart lite lågt iaf men hoppas de är okej att jag e med här iaf  

• finskaflikkan
    mamaG skrev 2014-12-10 09:58:41 följande:

Åh, stackars dig Lejonhierta. Känner igen I alla fall det där med foglossningen från min förra graviditet. Var halvt sjukskriven från v 19 och helt från v 28 - med kryckor. Det var fruktansvärt. Har du tens? Det hjälpte mig lite. Kunde bara ta citodon till natten då jag blev så oerhört trött av dem, så fick knapra alvedon dagtid och bara bita ihop. Mot slutet fick min sambo komma hem från jobbet på lunchen för att hjälpa mig till toaletten. Blev till slut igångsatt på beräknat förlossningsdatum för att jag mådde så kass. Jag har psoriasisartrit som troligen gjorde foglossningen värre än vanligt.. fasar för att det ska bli så den här gången också. Är ju än så länge bara i v 13...

åh fy... har också psoriasisartrit, även meralgia parestetica... Äter citdon dagligen mellan 2-4tabletter/dag. Får äta max 6... 
    Har redan symtom på foglossning och har inflammtioner i höger sida av bröstkorgen(revbenen).. :-/ 
  • finskaflikkan
    Lejonhierta skrev 2014-12-11 13:58:26 följande:
    Äter ungefär samma mängd som du, men får maxa upp till 8 citodon per dag, sen har jag paraflex, tål ju inte antiinflammatoriskt alls tyvärr, annars var det skitbra då jag kunde äta det. Ketogan har jag men där går än sålänge min gräns för vad jag vill peta i mig under graviditeten, även om det ska vara ok..

Usch, hoppas innerligt att du slipper hamna i samma båt som jag, för senaste veckorna har inte varit roliga och jag kvider i sömnen och säger ajaj.. Mår bättre av värme dock så nu sover jag på värmedynan och duschar typ slut på allt varmvatten varje dag :P
    Tål inte heller antiiflammatoriska... Paraflex, va är det? Är den bra? Hur ofta får du ta de och för vad? Förlåt för många frågor

Just nu fryser jag som en tok trots jag e påpälsad med täcke Ska nog införskaffa mig en sån däringa värmefilt eller va de heter... 
  • finskaflikkan

igår i 9+3 fick jag höra litens hjärtljud Solig har en babydoppler hemma. Känns helt otroligt och underbart!

• finskaflikkan
    regnbågsfärgad skrev 2014-12-17 16:51:01 följande:
    Va härligt! Men går det att höra så tidigt hemma? Du måste vara jätteduktig på det där! Har en doppler från clearblue som jag knappt hör något med alls...
    har en sån som mvc använder Rätt bra grej. Japp hörde tydligt, både min man och sonen på 6år  
    Hur häftigt som helst! 
  • finskaflikkan

v.18 nu och rutinul på fredag.  
    Känner av den lille varje dag nu och fått sparkar på handen Solig

Bara hoppas att rul går bra nu också bara

• finskaflikkan
    elilin skrev 2015-02-08 12:58:47 följande:

I natr 03.25 tittade det ut en liten flicka :) eller liten hon vägde 3920g ;) allt har gått super bra å vi är redan hemma,väntar nu på storebror som vart så glad i morse när han fick veta att han fått en lillasyster :) de är vad han sagt hela tiden å han hade rätt med :)

åh grattis Solig Hjärta
  • finskaflikkan

och jag tyckte att de hemskt att va kvar på BB efter första barnet, men när andra kom så vart jag glad att jag fick lite "semester" med nya bebis i 3dgr Solig
    Kommer även denna gången vara kvar minst 3-5dgr efter fl. 

Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!