Inlägg från: elilin |Visa alla inlägg
  • elilin

Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!

Hej :)

hoppar gärna in här! 27 år väntar mitt andra barn i slutet av januari blir säkert februari innan h*n tittar ut :)

Har en son på 2 år sen innan som vi fick hjälp med ivf, denna graviditet är en liten överraskning då de blev till spontant :p

Inte planerad alls men väldigt välkommen ändå ;) dock är de sån skillnad på graviditeterna, sista mådde ja hur bra som helst jobbade in i de sista (uska) medans nu mått illa spytt trött och foglossning från helvete.. men ja de kommer ju nå gott ur detta oxå antar jag ;)

Bor med sambon i Uppland på "landet" i vårat hus som snart är färdig rustat :)

Hoppas ja får hänga med er :)

• elilin

Har oxå hemsk foglossning sjukskriven sen förra veckan (v27) på halvtid av min 75% så jobbar typ 37 nånting, de funkar knappt de heller men jag står ut.. jobbar som uska inom hemtjänsten så inte direkt nå härligt jobb.. mitt illa mående har äntligen gått över och ja har börja kunna äta igen å tyvärr sött ;) har knappt tagit en godis bit hittills (v28) men nu äte kört :p

Här är bf 30/1-15

• elilin
    tumlaren skrev 2014-11-06 20:38:21 följande:

Usch, var på VUL idag för att se om det fanns hjärtslag men vi såg igen - enligt BM så är jag 6+3 och det var för tidigt...hon tyckte hon såg lite fladder i början

Hoppas att de var för tidigt för att se!!
    regnbågsfärgad skrev 2014-11-06 23:43:16 följande:

Ett bikinisnitt blev det. Det blev en navelsträngsprolaps, det betyder att hans navelsträng liksom trillade ut så vid varje värk tryckte hans huvud på navelsträngen vilket medför att syretillförseln och blodtillförseln stryps så vid varje värk så sjönk hans hjärtljud drastiskt. När detta upptäcktes så gick det stora larmet på förlossningen och så sprang de bara iväg med sängen. Jag hann inte ens fatta att jag skulle bli sövd innan det hände. Så på ett sätt vore ett planerat snitt sååååå skönt och lugnt!

Min största rädsla inför förlossningen förra gången var just att de skulle sluta i katastrofsnitt :/ hoppas att de inte satt massa spår efter :(

Nu sitter ja laddad inför en ullareds resa ;) första gången och har en sisådär 65 mil så de blir en lång resa innan vi e framme men snart kommer chaffisen ;)
  • elilin
    BigMami skrev 2014-11-09 07:24:09 följande:

Tack! Det stämmer att det är en gosse Vad smart med en lapp det hade varit en kul idé! Det gick liksom inte att missa att det var en pojke

Ja ettan var ju störst både om huvud, vikt & kropp (fick sy något stygn med lokalbedövning) så jag fattar inte hur jag kunde trasa upp mig med trean. Visst förlossningen tog sammanlagt 30 min men det gick inte fort med att få ut henne.. Tog det lugnt mellan krystvärkarna och ingen smärtlindring behövdes..

Shit vilken snabb förlossning :)

Jag är själv lite orolig denna gång då ja tyckte de gick fort med sonen 2,5 h varav 1h och 10min bil färd in till fl, hann vara inne hela 34 min innan han tittade ut, fick krystvärkar i bilen med ca 3mil kvar så kände lite panik där ett tag ;) så lite orolig att de ska gå snabbare denna gång och nu har man ju nån man lär lämna eller vänta på barnvakt åt :/ närmast släkt är ca 20min så inte mkt men tillräckligt ;)

Annars är ja inte orolig för förlosningen då den inte var specielt smärtsam eller långdragen. Behövde ingen smärtlindring och fick en liten bristning efter bara så kan ju hoppas att de blir lika smärta denna gång för då kan ja föda 20 barn till ;)
  • elilin

Jag var öppen för hjälp förra gången, skrev att jag gärna tar emot hjälp från bm om vilken smärtlindring som är bäst, kommer ha samma inställning denna gång oxå, man får se hur de går helt enkelt :) nu har ja fött 1 gång utan och de gick bra och var en häftig känsla att vara så "med" hela tiden.. men denna gång kanske man inte kommer undan lika lätt ;)

• elilin

Var hos bm idag å mina känslor om "shit så stor jag är" var sanna då ja låg lite högt på sfmåttet. De hade dragit iväg som ett spjut sen sist :/ så nu får valrossen gå på en extra kontroll så de inte drar iväg mera ;)

• elilin
    Sis2 skrev 2014-11-21 19:18:18 följande:

Rul idag, allt såg bra ut! En liten gosse visade det sig:)

Grattis :)
  • elilin
    blackpeach skrev 2014-11-21 21:27:26 följande:

Är det bara jag som inte vill veta könet?

Vi vill inte heller veta :) kollade med första men valde att låta de bli en överraskning denna gång :)
  • elilin
    Miss Happiee skrev 2014-11-29 06:30:06 följande:

Ni andra som har BF inom de närmaste månaderna, hur tänker ni kring ombonaden i vagnen, ska ni ha åkpåse, lammskinnspläd, täcke om det blir riktigt kallt? Jag tycker det är så svårt... Min stora föddes på sommaren så där var det inget problem och min lilla i april så då var det inte såå kallt som det kan bli i januari/februari (förvisso går vi inte ut om det är massa minusgrader men blir det långvarig kyla så måste man ju ut o få lite luft :) )

Har köpt åkpåse i fleece och fårskinn och sen en fleeceoverall, har inte tänkt å använda samtidigt utan de blir åkpåse med kläder i eller fårskinn med fleeceoverall och kanske filt över. Gör inte om samma misstag som sist då ja klädde alldeles för varmt ;) har tänkt å ha fårskinn å fleeceoverall om man ska vara ute lite längre eller iväg till pulkabacken å kanske lär ta upp bebis ur vagnen, sen köra kläder o åkspåsen när man är ute på gårn och leker då är de lättare att bara gå in om bebis blir hungrig eller så :) jag är faktiskt impad av ull hur varmt de håller barnen, så bebis får nog ullkläder i åkpåsen :)
  • elilin
    finskaflikkan skrev 2014-12-05 11:52:38 följande:

Lång historia kort: Har en son på 6år, en dotter som föddes 2011mars men som dog 2011 april 2 månader gammal i rs virus. Sen dess haft 7 st mf före v7-8, är nu gravid igen för 10e gången och är i v.9 har sett räkan 2 ggr och den har levt och mått bra hittills. 

Trots jag blir glad oavsett vad de blir s¨länge bebis lever finns en liten önskan om en tjej..

Är 31år. gift med H sen 2012 men vi har gängat sen 2006 mars så snart i 9år sammanlagt.

Enda symptom jag har är extremt onda bröst, hungrig och sugen på mat och sött och salt hela tiden i princip..

Ja vart lite lågt iaf men hoppas de är okej att jag e med här iaf  

Håller verkligen tummarna att de är eran tur nu :)

Idag har jag gjort glukosbehandling då bm misstänkte att ja höll på å utveckla diabetes pga magmåttet samt lite högre blodsocker än ka brukar ha, men de var lugnt som tur var :) dock har ja fått gbs igen, hade även de förra graviditeten. så nu blir de antibiotika för mig i några dagar så hoppas ja att de inte ska bli nå mera utav de hela :)
  • elilin

jag hade bf igår, ingen bebis.. gick över 8a dagar sist så räknar med de denna gången oxå, dock lika psykiskt påfrestande som sist :(

• elilin
    Sis2 skrev 2015-01-31 22:38:56 följande:

Vet precis hur det känns! Gick över 13 dagar senast, sjukt jobbigt. Häng i och jag som bara är i v 30 är avundsjuk på dig som är så nära!

Denna gång har ja varit fruktansvärt otålig, de har gått fort fram till sista 2 veckorna sen har de gått sååå segt, vet inte om man är mera otålig nu när man vet vad man får ;) första barnet var de ju fortfarande overkligt tills dem kom på bröstet, nu vet man ju att de är ju de man ska få igen man kan liksom greppa de bättre?! Eller ja jag vet inte ja babblar mest på ;)

Trodde varjefall att de var på g igår då förvärkarna blev starkare å regelbundna häll på från 22-02 men sen inget?! Alltså hallå??? Med sonen sa de bara pang bom nu har ja haft känningar sen innan jul typ :/
  • elilin
    Sis2 skrev 2015-02-02 22:31:39 följande:

Lustigt det kan vara så olika från gång till gång. Jag hade en snabb förlossning sist och skulle nog också bli snopen om det drog ut på tiden. Låter väl ändå som att det inte dröjer för dig- spännande!!!

Ja lite irriterad själv då de känns som man blivit lurad ;) med sonen sa de pang bom slemproppen halv 8a på morgonen värkar 9 bebis ute 11.34 så de gick smidigt inte direkt nån smärta heller, men fy å gå å ha så här i veckor liksom:/

Får se vad denna dag har att erbjuda, tror att jag har fått en skuk 2åring :/ ska ta tempen snart å se nån som inte är lika i farten på morgonwn utan ville inte ens gå upp ur sängen fast vi legat å dragit oss en bra stund :/
  • elilin
    Sis2 skrev 2015-02-03 19:29:41 följande:

Hur gick det med 2 åringen?

Här verkar det va en ögoninfektion på gång hos minstingen så blir att va hemma för oss imorgon:/ Spritar händerna som en galning för vet ju hur lätt det smittar.

Han var nog bara trött, ingen feber å åt frukost som vanligt å sen vart de fart igen så han fick gå till förskolan några timmar, han går 15h i veckan (tis-tors) dock satt en fin skylt uppe med magsjukan :( suck så är lite kluven hur ja ska göra,inte mkt ork att ha han hemma samtidigt som jag inte vill ha hem magsjukan :/

Å öroninflammation är inte kul :( ja tvål å vatten i mängder hela tiden de smittar ju verkligen lätt :/
  • elilin

Hämtade precis hem en liten från dagis där magsjukan härjar runt, som tur är har han inte spytt eller så men stackars personalen så de vart lite personalbrist :( stackare! Hoppas ci klarar oss från magsjukan:(

var hos bm igår å fick tid för igångsättning nästa vecka torsdag, men hon skulle skicka en remiss till ackis för att få komma på en bedömning eftersom jag inte fått sovit på 1.5 vecka för dessa förvärkar, så.i morgon bitti ska vi in :) spännande, nån som varit på någon tidigare som kab förklara hur de går till?? :)

• elilin
    Sis2 skrev 2015-02-05 22:09:21 följande:

Oj oj ni får verkligen inte drabbas av magsjuka nu när ni är så nära förlossning!

Varför vill de ev sätta igång er? I mitt landsting får man gå över tiden 3 veckor innan det blir aktuellt. Inte så kul kan jag tycka, 2 veckor är mer än tillräckligt!

Spännande att höra vad som sägs imorgon nu då, lycka till!

Här får man gå över 2veckor. De är väl mest för att jag inte sover å har hemsk foglossning samt förvärkar. Men allt såg bra ut idag, hade öppnat mig 3cm så fick en hinnesvepning så nu hoppas ja att de kan sätta igång nått :)
  • elilin
    Sis2 skrev 2015-02-06 22:20:45 följande:

Hinnsvepning... hur var det? Och funkade det?;)

Ja de var en inte så härlig undwrsökning ;) hon sa innan att hon skulle ta i å att de kunde göra ont.. å hon körde runt å greja å hade sig å de gjorde satans ont!! Blödde som fan hela gårdagen och dwlar av slemproppen lossna, så de återstår å se idag om de kommer igång ordentligt :)

Jag har gått över 8a dagar idag och ha gick över 8a dagar med sonen så idag har ja räknat med att föda så får se om de stämmer, de är svärmors födelsedag oxå å de är väl klart att man prickar in den ;)
  • elilin

I natr 03.25 tittade det ut en liten flicka :) eller liten hon vägde 3920g ;) allt har gått super bra å vi är redan hemma,väntar nu på storebror som vart så glad i morse när han fick veta att han fått en lillasyster :) de är vad han sagt hela tiden å han hade rätt med :)

• elilin
    Sara Viktoria skrev 2015-02-09 15:33:36 följande:

Grattis! :) oj vad snabbt du for hem :) ville du själv fara hem?

Ja allt gick så bra och var på fötterna direkt även denna gång så vi kände att vi hellre åker hem än att trampa runt på bb ;) men hade en helt underbar förlossning och inga komplikationer så de kändes helt rätt att åka hem :)
Svar på tråden Vi som inte känner att vi passar in i de andra gravidtrådarna!