• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • emtfb
    Loe skrev 2014-12-19 20:11:31 följande:

Emtfb; jag kommer få gå på en del läkarbesök både för sköldkörteln och för tvillingarna. Jag hoppas ändå att jag får behålla min barnmorska för hon är jättebra, plus att jag vill slippa åka till Huddinge sjukhus. Jag har känt symptom sen augusti men trodde att det var stress pga mitt jobb. Sen har det blivit mer och mer såklart.

Hur funkar det för er på era jobb? Är det tungt att jobba eller mår ni bra? Har ju själv inte jobbat på ett tag, tänker nån av er söka havandeskapspenning?

Okej, skönt att dom håller koll :) Oj är det så pass länge det pågått. Men skönt att du vet vad det är nu, även om det inte är något bra :(

Jag har varit sjukskriven i 1,5 månad, men ska börja jobba på tisdag, känns sådär.. Spyr inte lika mycket längre men är lite små slö i kroppen fortfarande, så får se hur det går. Vad jobbar du med? Blir du sjukskriven hela tiden ut? Jag kommer söka havandeskapspenning, pga av att det är tungt, mycket ensam jobb och mycket spring, jobbar på ett äldreboende.

• ChiliFrö

Loe, Wow vilket häftigt besked mitt i allt trubbel! Stort grattis till båda!
    Ang namn tycker jag dom ska ha namn som vilka syskon som helst måste absolut inte rimma tex Saga och Daga eller Algott och Vilgott Tungan ute kom inte på några andra namn men hoppas du förstår hur jag menar :)

Karro
    Kände också bebis härom dagen! ett litet sprattel när jag och min man låg i sängen och pratade! Längtar så till dom riktigt sparkarna :D

Någon som bokat rul?
    Vi har tid 14/1 å längtar sönder mig men samtidigt vet jag att de kommer gå sjukt fort för de är ju helger hela tiden fram tills dess!

Angående jobb så har jag blivit förflyttade till en annan avdelning fram till 7/3 OM de funkar. Hade dom inte kunnat flytta mig hade de blivit avstängning på grund v risker i arbetet och tungt arbete. Men efter den 7/3 kommer jag bli avstängd oavsett för då finns inte mer pappers jobb åt mig :/ Men jag hoppas kunna jobba fram tills dess iallafall :)

• Loe

ChilliFrö: vi har också tid för Rul 14/1! :) Men nu när vi fick tvillingbesked så fick vi en akuttid nu på måndag. Vi skulle egentligen med ett tåg på måndagmorgon för att fira jul hos min familj, men efter ett samtal till SJ och en förklaring av situationen fick vi boka om biljetterna (fast det var sådana som man imte får boka om) och betalar 600 kr i mellanskillnad istället för att få köpa helt nya biljetter, som nu så här precis innan jul går på 1400 för oss tre. Så det var verkligen skönt!

Jag är gymnasielärare och varit sjukskriven för illamåendet med mycket kräkningar från början av november. Min sjukskrivning går ut 19 jan, sen vet jag inte. Troligen blir det ingen långvarig come back på mitt jobb.... :/

Emtfb: jag har jobbat inom äldreomsorg mellan att jag var 16 till jag blev färdig lärare typ och jag förstår verkligen att det känns tungt! Och alla dofter i början av graviditeten, mat-os och annat.. inte så kul när man mår illa!

Angående namn: Jag funderar på om det blir en av varje att döpa till Adrian och Miranda. Det är samma bokstäver förutom M. Är det för lika tycker ni? Vår dotter Idun.

• ChiliFrö

Adrian och Miranda är jätte fint! Inte lika tycker jag. Jag ogillar mer rim varianter. Detta va väldigt fina och mycket finurligt :D

Emtfb jag har också vart i äläldreomsorgen både hem och boende kan verkligen förstå att det är både tungt och påfrestande :/

• Loe

Hej allihop! Ehm... Vi ska få enäggstvillingar, flickor! Känns helt sjukt! Vet inte vad jag ska tänka. :)

Miranda och Wendela?

Jag kommer få göra ultraljud varannan vecka och det verkar osannolikt att jag ska kunna återgå till jobbet. Känns rätt snopet.

Lite rörigt i hjärnan just nu, men få försöka ställa om till "julmode"! Ska som sagt ner till min familj. Hur firar ni andra?

• Jamtlandstaus

Tjoho, vi har precis fått besked att vi väntar en frisk flicka!!! Fick svar på NIPT idag.

En riktig turdag, fick även besked att jag vunnit en övernattning på hotell med SPA Hundarna väckte mig TIDIGT i morse och var akut nödiga. När jag kom in igen kunde jag inte somna om och hamnade på en tävling på Facebook. Skrev en motivering på rim o fick nu veta att jag vann! (y)

Kram alla!!

• vincere

Jag har känt bebis några gånger, igår kände sambon utanpå första gången. Flera gånger! Min bm tror ju att jag är i vecka 14+. Men jag tror jag är i vecka 16/17. Blir spännande stt veta på RUL, få ett datum liksom. :)

Karro80 skrev 2014-12-19 19:20:34 följande:

Så roligt med tvillingar Loe! Hoppas det går bra med sjukdomen.

Här fick jag jullov, sååå skönt! Ledig till 7/1 och sen ska jag jobba 50%, blir toppen förutom att det strular med vikarie.

Tycker jag har känt bebisen några gånger sista dagarna. Är ju tidigt, men när det är andra barnet är det ju lite bekant ändå. Någon annan som känt något?

• vincere

Jag har beviljat graviditetspenning from 1 december tom födseln, på grund av risker i arbetsmiljön. Känns skönt då jag sparar mina föräldradagar med sonen och kan vara hemma med honom :) Hade annars tänkt börja jobba i vår, men det blev ju inte riktigt så ;)

Loe skrev 2014-12-19 20:11:31 följande:

Emtfb; jag kommer få gå på en del läkarbesök både för sköldkörteln och för tvillingarna. Jag hoppas ändå att jag får behålla min barnmorska för hon är jättebra, plus att jag vill slippa åka till Huddinge sjukhus. Jag har känt symptom sen augusti men trodde att det var stress pga mitt jobb. Sen har det blivit mer och mer såklart.

Hur funkar det för er på era jobb? Är det tungt att jobba eller mår ni bra? Har ju själv inte jobbat på ett tag, tänker nån av er söka havandeskapspenning?

• Jamtlandstaus
    vincere skrev 2014-12-23 08:18:10 följande:

Jag har känt bebis några gånger, igår kände sambon utanpå första gången. Flera gånger! Min bm tror ju att jag är i vecka 14+. Men jag tror jag är i vecka 16/17. Blir spännande stt veta på RUL, få ett datum liksom. :)

Oj har tom med din sambo känt rörelser tror jag oxå mer som du att du är i vecka 16/17.

Jag har ännu inte känt något men kanske till veckan

GOD JUL
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015