• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • colalife

Hej, jag har BF den 3 juni. Ska på rutinultraljud den 7 januari i borås, någon som vet ifall man får veta kön där? :)

• emtfb

God Jul på er  {#emotions_dlg.flower} 

Loe, Wow, roligt med 2 av samma kön. :) Så nu blir ni 4 tjejer mot en kille då? ;) Oj, så ofta som varannan vecka? Pga av hypertyreosen? 

Jamtlandstaus, vad skönt att veta att det är en frisk flicka :) Och grattis till vinsten, inte ofta man vinner något, inte jag iaf.. :) Kul att komma iväg!

• Jamtlandstaus
    emtfb skrev 2014-12-25 21:13:19 följande:

God Jul på er  {#emotions_dlg.flower} 

Loe, Wow, roligt med 2 av samma kön. :) Så nu blir ni 4 tjejer mot en kille då? ;) Oj, så ofta som varannan vecka? Pga av hypertyreosen? 

Jamtlandstaus, vad skönt att veta att det är en frisk flicka :) Och grattis till vinsten, inte ofta man vinner något, inte jag iaf.. :) Kul att komma iväg!

Tack emftb för att du uppmärksammade mitt besked som vi fått! Det känns superstort o viktigt!! Å då menar jag givetvis svaret på NIPT o inte vinsten även om det oxå var var superkul, då jag aldrig vunnit något liknande.

Hoppas du haft en fin jul!!
  • Jamtlandstaus
    Kelsson1 skrev 2014-12-26 16:54:19 följande:

Jamtlandstaus: Stort Grattis till besked om att det blir en liten prinsessa!

Tusen tack!
  • ChiliFrö

Hej! Nu ahr vi äntligen landat i soffan efter 5 dagars hektiskt julfirande!!

Grattis till alla fantastiska och positiva besked alla har fått Hjärta

hur mår alla såhär efter julstöket?

Vad har ni fått i era klappar?

Vi har gjort graviditeten officiell under allt firande så nu vet alla!

Har börjat få värk i magen under dessa dagar och har en känsla av att allt inte är riktigt bra... Foglossningar i blygdbenet som värker men också en hel del värk i livmodern, främst om jag suttit en stund, någon som känt något liknande?

• emtfb

Jamtlandstaus, Ja jag förstår det, måste kännas otroligt lättande att få veta det. :) Hur mår du nu med tungandningen/flåsigheten och de?

Jag va in till akuten och fick ta prover på propp i lungan och dom kolla hjärtat, för jag hade sjukt jobbigt att dra djupa andetag, de va en månad sen. Men visade inget och jag hade ju som magkatarr och de har gått över nu och även andningen är nu helt normal! Sååå skönt!! 

• Jamtlandstaus
    emtfb skrev 2014-12-27 20:33:32 följande:

Jamtlandstaus, Ja jag förstår det, måste kännas otroligt lättande att få veta det. :) Hur mår du nu med tungandningen/flåsigheten och de?

Jag va in till akuten och fick ta prover på propp i lungan och dom kolla hjärtat, för jag hade sjukt jobbigt att dra djupa andetag, de va en månad sen. Men visade inget och jag hade ju som magkatarr och de har gått över nu och även andningen är nu helt normal! Sååå skönt!! 

Vilket minne du har!! Min flåsighet är nu borta. Tog ut så mycket flex jag hade o maken gjorde allt här hemma ett par veckor så vila hjälpte. Måste ha varit förkylningen jag fick som i kombination med graviditet o stress orsakade det...?

De nöjde sig ändå med prover för dig? Jag fick beskedet att "propp-proverna" är ofta förhöjda jämt när man är gravid o mina var det så jag var tvungen att röntgas. Kändes olustigt!

Skönt att det gått över även för dig nu!
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015