• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Kwekwe
    Jamtlandstaus skrev 2014-12-28 20:59:46 följande:
    Klart du ska hoppa in här! smile1.gif

Jag har oxå en dotter född -12, mådde ganska tjyvtjockt den första tiden och känner mig nu ganska ogravid, bara tjock o sur smile2.gif

Längtar efter att känna rörelser så man förstår att hon lever!

Tyvärr inget Eskilstuna här smile5.gif
    Tack!

Har faktiskt inte haft aptit & gått ner ett par kg (behövdes) men idag på jobbet blev jag outad av en kvinna (som jag inte känner sedan tidigare) som sa att "du äter väl för två nu", bara att erkänna, när hon fick höra att bf är i juni utbrast hon "Men oj! Det är ju ett halvår! Är du säker på att det bara är en?"

Jaha.... Hon lugnade sig lite när hon fick höra att det iaf var andra barnet.

Jag tycker liksom inte att det syns så mycket...
  • Karro80

Vi ska inte ta reda på kön. Det får bli en överraskning. Borde få tid för RUL snart, är i v.16+1 idag. Har varit bortrest sen 22/12 så det ligger förhoppningsvis en tid och väntar hemma i brevlådan.

• ChiliFrö

Välkommen Kwekwe! Taskigt av den kvinnan jag hade fått ett utbrott :P *hormoner*

Karro80 får du kallelse ? Lyxigt! I mitt område får man själv ringa och boka tid!

de var ditt andra barn också va?

Många omföderskor :)

Imorgon är äntligen mitt gamla sen förra graviditeten öppet då ska jag ringa dom och boka tid. Det här i min lilla ort känns alldeles för oseriöst och slarvigt. . Vill gärna inte riskera något nu när en raket förlossning kan va på g ;)

Känner ni något i magen? Jag har dom senaste dagarna haft foglossningar från hell! Mest fram och de gör vansinnigt ont men även en hel del värk i livmodern. . Hade jag gått 10 veckor längre hade jag vart säker på att det var förlossning när som helst :/

Kanske redan har klagat på det? Gravidminne.se. ..

• vincere

I hear ya! Här är en helvild 1,5 åring som drar stolar till allt och ska klättra överallt och göra allt han inte får, hoppas han lugnar sig snart haha! Sen en sexårig som år ibland i någon form av pre-pre-teen. Hur go so helst med lillebror dock, förutom när han retar gallfeber på henne. Haha :D

emtfb skrev 2014-12-29 20:03:17 följande:

Haha jag har också ett jävla humör & NOLL tålamod och de tär verkligen att va hemma med en trotsig 1,5åring ;) Skönt att börja jobba igen nu :P

Loe, haha förstår dig, skulle också bett karln åka iväg, man blir ju inte lite arg när man ska ha något så finns det inte.

Gött med sån mat också ju :) 

Vi blir bortbjudna på 3 rätters, så det blir skönt, slippa laga något alls :)

• vincere

Kände i magen ganska många gånger men nu har det inte hänt något på flera dagar. Så den ligger nog bra inbäddad där..

• Karro80
    ChiliFrö skrev 2014-12-29 23:01:41 följande:

Välkommen Kwekwe! Taskigt av den kvinnan jag hade fått ett utbrott :P *hormoner*

Karro80 får du kallelse ? Lyxigt! I mitt område får man själv ringa och boka tid!

de var ditt andra barn också va?

Många omföderskor :)

Imorgon är äntligen mitt gamla sen förra graviditeten öppet då ska jag ringa dom och boka tid. Det här i min lilla ort känns alldeles för oseriöst och slarvigt. . Vill gärna inte riskera något nu när en raket förlossning kan va på g ;)

Känner ni något i magen? Jag har dom senaste dagarna haft foglossningar från hell! Mest fram och de gör vansinnigt ont men även en hel del värk i livmodern. . Hade jag gått 10 veckor längre hade jag vart säker på att det var förlossning när som helst :/

Kanske redan har klagat på det? Gravidminne.se. ..

BM lägger in bokning av tid här i Örebro. På inskrivningen får man önska veckodag och fm eller em. Sen ska det komma en kallelse så hoppas som sagt på att den dyker upp snart.

Ja, det är andra barnet för oss. Har en kille född 1308 och känner igen det där med att det är full fart. Ska kolla på allt och klättrar och klänger. Är väldigt mammig emellanåt också.
  • Kxx

Hej, hoppas att det är okej att jag hoppar in här. ny på familjeliv och bf 14/6 :) är 23 år och bor i Örebro med min sambo.

någon mer som besväras av foglossning?

• Jamtlandstaus

Välkommen Kxx!

Jobbigt för er som redan har foglossningar! Känner inget själv ännu tack o lov. Har ett kök som skall byggas i januari o då behöver kroppen funka!

Jag har fått min RUL-tid nu den 23/1, tre hela veckor bort. Har fortfarande inte kännt några rörelser men har lite växtvärk (hoppas jag) så hoppas allt är bra därinne!

• Karro80
    Kxx skrev 2014-12-31 13:53:14 följande:

Hej, hoppas att det är okej att jag hoppar in här. ny på familjeliv och bf 14/6 :) är 23 år och bor i Örebro med min sambo.

någon mer som besväras av foglossning?

Trevligt med en Örebroare till! Välkommen!
  • Kxx
    Jamtlandstaus skrev 2014-12-31 14:27:12 följande:

Välkommen Kxx!

Jobbigt för er som redan har foglossningar! Känner inget själv ännu tack o lov. Har ett kök som skall byggas i januari o då behöver kroppen funka!

Jag har fått min RUL-tid nu den 23/1, tre hela veckor bort. Har fortfarande inte kännt några rörelser men har lite växtvärk (hoppas jag) så hoppas allt är bra därinne!

ja, inte så roligt när kroppen inte funkar som den ska riktigt. det är väl bara att bita ihop antar jag, för hittills har det bara blivit värre, och då var första små känningarna för ungefär 11 veckor sedan (nu är det rätt mycket om man säger så).

har du gjort något annat ul tidigare? jag har rul 15/1, men har gjort kub-test så i v 13 var allt bra, dock oroar jag mig för att något gått fel efter det. svårt det där med rörelser, jag vet ju inte hur det ska kännas så är osäker på om jag känt något än, och i så fall är det bara någon enstaka gång.
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015