Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Vi är på besök hos makens familj för dop av två av hans systerbarn. Han har tre systrar som fick barn i somras och två hade alltså dubbeldop idag. Det var rätt jobbigt när alla tre var gravida och fick barn så tätt när vi inte lyckades bli gravida. Men nästa sommar blir det ju vår tur, dessutom med två på en gång! :) Det var ett jättefint dop men varken jag eller maken är troende så vi kommer inte ha något dop. För dottern hade vi välkomstfest. Hur kommer ni andra göra?
13/6 Loe, andra (och tredje!) barnet, två tjejer som troligen kommer i maj.
Vi är på besök hos makens familj för dop av två av hans systerbarn. Han har tre systrar som fick barn i somras och två hade alltså dubbeldop idag. Det var rätt jobbigt när alla tre var gravida och fick barn så tätt när vi inte lyckades bli gravida. Men nästa sommar blir det ju vår tur, dessutom med två på en gång! :) Det var ett jättefint dop men varken jag eller maken är troende så vi kommer inte ha något dop. För dottern hade vi välkomstfest. Hur kommer ni andra göra?
Absolut kan jag lägga till det i trådstarten, men kanske kan vänta tills alla varit på RUL, så man vet mer exakt när det blir tänkte jag och vilket kön, för dom som vill veta BF-datum
12/6 ChiliFrö 2:a barnet tror själv 5 eller 14/6 ;)
14/6 emtfb, 2:a barnet
14/6 Kxx, 1:a barnet
22/6 Jamtlandstaus, 3:e barnet, väntar en tjej
Någon får gärna lägga till mig på listan då jag surfar från mobilen :)
Väntar 3:e barnet, bf datum kommer efter RUL. Men jag tror 6/6.
Första barnet hade jag namngivning till, andra barnet blev det ingenting. Kommer förmodligen inte bli något för denna heller ;) Orättvist eller hur! Haha
Äntligen, så börjar man bli som människa igen, både jag och dottern har legat magsjuka nu i helgen, fyfan vilken pärs alltså!
Tur man har en sambo.
Vi hade inget dop för dottern, mest för att hon hade kolik och sen är inte jag kristen på något vis heller. Namngivelse skulle jag kunna ha hemma i trädgården för nästa bebi, vi får se vad man orkar med
För mig måste den absolut inte ligga där! Va mest ett ogenomtänkt förslag :P
Tänkte att den finns tillgänglig sen när de närmar sig slutet av väntan men som Jämtlandstaus skriver så blir de nog bara krångligt :/
Vi hade dop för dottern vilket vi ångar i efterhand men v tänkte inte så mycket innan utan de kändes självklart att man har den men de känner vi efteråt att vi skulle haft en namngivningscermoni istället men nu ger vi bebisen ett dop också så det blir lika ;)
ChiliFrö, fundera över det där ett varv till tycker jag! Om ni kände redan första gången att ni egentligen inte var säkra på hela grejen med dop så gör det inte en gång till "bara för att". Jag förstår verkligen hur ni resonerar och att det känns som det mest naturliga, och jag menar inte att låta kritisk utan vill bara uppmana dig att tänka över beslutet. Lita på magkänslan! Det behöver inte alls vara lika för olika barn. ????
Vi hade en "välkomstkonsert" eftersom både jag och maken sjöng/sjunger i kör och känner många som är musiker. Det blev olika uppträdanden varvat med allsång, mina föräldrar som INTE är vana eller bekväma i rampljuset sjöng "Du kära lilla barnbarn" en dansbandslåt som mamma gillar. Jag sjöng två låtar, en kompis spelade fiol bland annat. Men detta kommer inte upprepas för tvillingarna, jag orkar verkligen inte ens tänka tanken att dra ihop och planera det.