• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Jamtlandstaus
    Kxx skrev 2015-01-08 19:59:05 följande:

Allt känns rätt jobbigt nu. Får eventuellt kryckor på måndag, och klarar inte av att ens ta mig till min arbetsträning längre så har fått en läkartid så att jag kan få ett intyg att ge till FK så att det inte blir något krångel.

En positiv sak är att jag har RUL om en vecka, bara hoppas att allt är bra i magen.

Usch så jobbigt det låter för dig o så tidigt i graviditeten! Kommer du gå sjukskriven full tid nu alltså?
  • Kxx

Ja, det är väl tanken. Är det redan, men en förutsättning för att få pengar är att "rehabiliteras för att kunna återgå till arbetsmarknaden", dvs arbetsträna. Så det jag behöver är att bli sjukskriven från arbetsträning, typ. Är alltså långtidssjukskriven pga andra saker än graviditeten och har varit det länge.

Jamtlandstaus skrev 2015-01-08 20:12:05 följande:

Usch så jobbigt det låter för dig o så tidigt i graviditeten! Kommer du gå sjukskriven full tid nu alltså?

• ChiliFrö

Va sur jag blir!!

Har skrivit flera inlägg och tänkt va dryga dom blivit och plötsligt struntar i att svara men nu när jag är inne på datorn ser jag att inget blivit skickat från mobilen Skrikandes Förlåt för mina elaka tankar om er!! Hjärta Tycker vi är ett härligt gäng här inne med god stämning!

Välkommen Mirremee och skönt men fruktansvärt att det va en oförlåtligt misstag med dina värden!

Loe Vi har tänkt mycket på det fram och tillbaka men vi känner båda två just nu starkare att det ska vara lika för båda barnen så det kommer bli dop även för liten.

Vi har RUL på onsdag 14 kl 14 så därför gissar jag att liten födds den 14 Flört

Känner en hel del sprattel i magen och har även känt på magen, sambon får inte känna för bebisen då kan den gå från full rulle till helt still i flera minuter Oskyldig Va samma med dottern Skrattande Men bebis har busat och sprattlat liten när storasyster pussat och gosat men magen men jag tror inte hon känt det tyvärr..

• emtfb
    Jamtlandstaus skrev 2015-01-07 15:42:11 följande:

Lyckades få en avbokningstid snabbt idag hos MVC. Vår lilla lever o BM trodde att moderkakan kunde ligga i framkant Glad Känns jätteskönt att få liv bekräftat! Solig

Åh men så skönt att få det bekräftat Glad
  • emtfb
    Hur har ni talat om för dom som vet, att ni är gravida? Eller hur ska ni berätta, vi tänkte ju berätta för alla efter RUL & det vore kul om nån har tips hur vi ska framföra det Tungan ute Förra gången skickade vi bara ultraljudsbilden till de närmsta, men det känns sjukt tråkigt så jag vill ha något roligare sätt att berätta på denna gång! 
  • Loe

ChiliFrö, jag har tänkt på dig och att det varit lite tyst! Tänkte att du kanske blev väldigt "stött" över att jag la mig i era planer. Men det var verkligen inget illa ment från min sida, skönt att ha dig tillbaka! :) Ska ni bjuda på mat eller fika eller båda på dopet? Behöver lite inspiration, tänker typ att man bjuder på smörgåstårta? Och sen kaffe? Eller?

Jag är sjukskriven men börjar sakna mitt jobb, gymnasielärare. Har kollat igenom lite vad vi gjorde i höstas innan jag blev sjuk och pratat med min vikarie. Har förberett henne och min rektorn på att jag inte kommer tillbaka på mer en deltid under en kortare period. Men det blir allt lite långtråkigt. :/

Ni andra som varit/är sjukskrivna; hade ni några problem med försäkringskassan när ni sökte sjukpeng? Jag väntar fortfarande på besked.

Kxx, låter jobbigt att ha krav på sig att arbetsträna trots att man är för sjuk för att göra det, skönt att läkaren kan hjälpa dig! Är det försäkringskassans krav?

• Kelsson1

Chili Frö: Har råkat ut för samma sak, inlägg från mobilen postas inte o det är sjukt störande. Välkommen tillbaka o mysigt med sparkar, själv känner jag inget än

emtfb: Jag berättade för de närmsta så tidigt att jag skickade blid på positivt gravtest , resten så postade jag UL bild på FB, orkade inte berätta för alla enskilt när jag mådde så illa

Loe: Vi serverade mat på dopet blev bara marinerad ugnsgrillade kycklingbitar/rökt lax och sedan välja mellan pasta/bulgur och sallad till och en enkel sås på sötsursås blandad med creme fraiche. Sedan tårta till kaffet.
    Till dotterns födelsedag blev det en god köttgryta och ris till och till barnen pasta o köttbullar.

• Kxx

Loe, jag var ju inte för sjuk för det innan graviditeten, men nu ställer foglossningen till det och jag klarar det inte längre. Ja jag hoppas iaf att läkaren kan hjälpa mig med det, det verkade på min bm som en självklarhet. Ja det är väl försäkringskassans krav, det är en planering som jag och min handläggare kommit fram till tillsammans, dock känns det alltid som att man inte har så mycket att säga till om.

En stilla undran, kan tarmarna "dutta" eller är det verkligen bebisen jag känner...

• Jamtlandstaus
    Kxx skrev 2015-01-10 19:49:27 följande:

Loe, jag var ju inte för sjuk för det innan graviditeten, men nu ställer foglossningen till det och jag klarar det inte längre. Ja jag hoppas iaf att läkaren kan hjälpa mig med det, det verkade på min bm som en självklarhet. Ja det är väl försäkringskassans krav, det är en planering som jag och min handläggare kommit fram till tillsammans, dock känns det alltid som att man inte har så mycket att säga till om.

En stilla undran, kan tarmarna "dutta" eller är det verkligen bebisen jag känner...

Hihi, visst kan tarmarna röra på sig men det är säkert bebisen som du känner som "duttar"!
  • Kxx

Känns ju märkligt om det skulle vara tarmarna som varit så aktiva idag, haha! Nästan varenda gång jag legat stilla och vilat så har jag känt det där duttandet... Känns inte riktigt som tarmarna måste jag ju säga :) kan tillägga att jag vilar/ligger stilla rätt mycket om dagarna... ;)

Jamtlandstaus skrev 2015-01-11 00:33:02 följande:

Hihi, visst kan tarmarna röra på sig men det är säkert bebisen som du känner som "duttar"!

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015