• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Kelsson1

Bra att du ringde, alltid bäst att diskutera med BM.
    Hoppas du får bukt med SD och får en lugn o skön graviditet resten av tiden.
    Klart man klagar om man är orolig och har ont/obehag.
    Håll oss uppdaterade.

• ChiliFrö
    Kelsson1 skrev 2015-01-19 06:47:57 följande:

Bra att du ringde, alltid bäst att diskutera med BM.

Hoppas du får bukt med SD och får en lugn o skön graviditet resten av tiden.

Klart man klagar om man är orolig och har ont/obehag.

Håll oss uppdaterade.

Tack snälla Kelsson! Egentligen va jag inte så orolig för detta med moderkakan förändring jag googlade lite och ville veta mer men då spåra de ju ur. Sen så vet jag att de inte är bra med hade mycket under lång tid med dottern så vet ju hur jag ska hantera men när det inte släpper och jag blev så illamående va de otrevligt... Kontrollfreak i fingerspetsarna...

För att ändra fokus har ni kollat något på barnvagn? Vilka modeller är ni sugna på? Enkel eller syskonvagn underlättar om vi skriver eftersom åtminstone jag är en guldfisk och inte minns vem som skulle ha första barnet :(
  • vincere

Har varit och är i barnvagnsdjungeln, och är helt insnöad på en Emmaljunga double Viking. Kollat på budgetval men då saknas det alltid nåt.. Sonen blir två år och jag bor i ett litet samhälle där jag går mycket och långt, så ståbräda går bort. Har även en Brio Happy med liggkorg om jag ska gå med bara bebis och en Versa till storebror (har adapter till bilstol). Kanske borde göra mig av med någon... men det kan bli svårt! :P

Har du kikat på någon vagn?

ChiliFrö skrev 2015-01-19 10:08:04 följande:

För att ändra fokus har ni kollat något på barnvagn? Vilka modeller är ni sugna på? Enkel eller syskonvagn underlättar om vi skriver eftersom åtminstone jag är en guldfisk och inte minns vem som skulle ha första barnet :(

• Jamtlandstaus

Kelsson, härligt få se en liten levande bebis! Tänker ni nöja er med att veta att det troligtvis är en kille eller tar ni reda på mer?

Chilifrö, jobbigt med SD jag har oxå börjat få det oavsett vila eller inte. Dock inget illamående så jag hoppas allt är fine!!

Vila på du o gnäll av dig här, det är vi till för!!

• emtfb

Chilifrö, vad jobbigt med sd redan nu :( Hoppas det blir bättre! Ja det är bara spy ur dig till oss Tungan ute

Vi har en bugaboo donkey mono just nu, och eftersom det blir andra barnet för oss, så kommer vi köpa till så vi får en duo, dvs en syskonvagn, dottern kommer vara 2år precis när lillasyster kommer :)
    Har du kollat på någon? :)

Grattis!! Vad roligt & skönt att det såg bra ut, Kelsson1 Skrattande

• Kelsson1

Jamtlandstaus: Vi kommer att få en UL till för att jag hade begynnande havandeskapsförgiftning med dottern så de vill göra NOTCH (mätning ifall jag har risk att få det igen) så vi behöver inte boka in någon privat

ChiliFrö: Vi har en Emma Ljunga Classic Sport efter dottern som vi kommer att återanvända och eftersom dottern kommer att vara 3,5 år när nästa kommer så tror jag inte att vi satsar på någon syskonvagn

emtfb:

• Jamtlandstaus

Vi kommer inte heller köpa någon syskonvagn tror jag. Dottern blir tre när nästa kommer. Vi använder vår Teutonia Mistral S som dottern hade.

• Karro80

Här behöver vi också en syskonvagn då sonen blir 1år och 10 månader drygt då lillebror eller lillasyster kommer. Har inte börjat fundera så mycket än så tar tacksamt emot tips. Är väl hög tid att börja fundera.

• vincere

Imorrn är det RUL, är lite orolig för att det ska vara något knasigt. Ska även höra om vi får veta kön. Sonen var ju enligt RUL (samma kvinna som gjorde den då) en tjej ;)) Håller tummen för att loppan är frisk, återkommer!!

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015