Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
ChiliFrö: Fick höra hjärtljud förra måndagen o har RUL nästa måndag så tänkte försöka ha is i magen till dess.
Har hört om många som haft föreliggande moderkaka och alla har slutat lyckligt, vissa har den flyttat på sig och andra har det blivit planerat snitt och även i de fallen har allt gått bra. Så sluta googla o lita på att det går bra
Helt rätt, håll negativa energier ifrån dig nu!
Skönt det iallafall!! ja det är inte så många dagar kvar ändå till måndag! så länge inget känns konstigt för övrigt så finns iofs ingen anledning..
Jaså? Jag har aldrig hört om det alls förut, kände mig lite dum när jag försökte få redan på mer info om det än de hon sa men tyckte hon va snål med info.. :(
Brukar aldrig googla för man hittar bara massa skit :P Vill bara vet mer om själv "tillståndet" men det finns nästan bara skräckhistorier så jag hatar google när det gäller sjukdommar och graviditeter :P
bebisen sparkar och busar i magen nu så de är full fart ;) Fick ju beröm för en perfekt bebis och dessutom chans till mycket bättre bilder på liten ;)
Kxx, jag är också orolig för försäkringskassan... Men nu verkar det som att min ansökan kommer gå igenom för den här första perioden iallafall, då får jag pengar från mitten av november till nu! Ska bli sååå skönt att kunna sätta tillbaka till vårt sparkonto som blivit väldigt lidande under min sjukskrivning....
Jag mår ju mycket bättre nu men på grund av hypertyreosen och tvillinggraviditet så tror jag inte att jag fixar att gå tillbaka till jobbet på heltid. Jag vill helst få jobb 25 % i typ en månad. Sen verkar det som att man rekommenderar 100 % sjukskrivning från runt v 25 på grund av ökade risker, framförallt den stora risken för att de föds förtidigt.
Sen det här med förlossning, min dotter föddes med kjesarsnitt efter en lång förlossning där det visade sig att hon kilat fast sig. Nu med tvillingar tänkte jag att det var "självklart" att det blir kejsarsnitt igen. Men det är ju inte alls självklart, om bebisarna ligger rätt så finns nog inga hinder för vaginal födsel. Men jag vet inte om jag vill..... Eh.... Känner att detta tål att tänkas på, sen får vi väl se vad läkarna rekommenderar när det närmar sig.
Hur tänker ni andra kring själva förlossningen? Ni som fött, vad har ni för tidigare erfarenhet, snitt eller vaginalt, långa eller snabba förlossningar?
ChiliFrö: Jodå, har hängt här ett tag i IVF och gravidtrådar o råkat på flera med föreliggande moderkaka. Menar nu inte hundratals men några stycken och för en del har den flyttat på sig och för andra inte o då har det bara blivit planerat snitt.
Kan hålla med om att du borde fått mer information. Boka in ett möte med din egna BM och diskutera igenom det.
Karro80: Drömmer också konstigt, ibland mardrömmar o ibland roliga/röriga drömmar. En natt drog jag någon kvinna i håret för jag var så förbannad på henne (vet inte ens vem det var)
Med första hade jag föreliggande moderkaka, BM sa att i 9 av 10 fall flyttar den på sig, vilket den gjorde med mig också när jag var tillbaka på ultraljud i v 32 (om jag inte minns fel). Så det år nog ingen fara, o skulle den vara för även då blir det ju som sagt ovan planerat snitt :)
Skönt det iallafall!! ja det är inte så många dagar kvar ändå till måndag! så länge inget känns konstigt för övrigt så finns iofs ingen anledning..
Jaså? Jag har aldrig hört om det alls förut, kände mig lite dum när jag försökte få redan på mer info om det än de hon sa men tyckte hon va snål med info.. :(
Brukar aldrig googla för man hittar bara massa skit :P Vill bara vet mer om själv "tillståndet" men det finns nästan bara skräckhistorier så jag hatar google när det gäller sjukdommar och graviditeter :P
bebisen sparkar och busar i magen nu så de är full fart ;) Fick ju beröm för en perfekt bebis och dessutom chans till mycket bättre bilder på liten ;)
Och herregud vilken tråkig kompis du har, sunkig attityd :( Ingenting att ha kring dig när du väntar liten bebis om hon påstår sånt svammel.
Här har båda mina graviditeter varit komplikationsfria och relativt snabba. Första igångsättning pga långvarig vattenavg. Tog ca 7 timmar (3 timmar från första riktiga värk). Andra förlossningen tog drygt 3 timmar från första riktiga värk också, även där vattenavgång ca 9 timmar innan fl. Får se hur denna ter sig :) har tio mil till förlossningen men jag är ändå inte så orolig. Har två bekanta som blivit förlösta av sina sambos i bilen påväg in, mitt i vintern. Hehe, så jag är glad att det är sommar iallafall ifall något liknande skulle ske :P
Hej på er, har rul idag och är väldigt nervös. Jag oroar mig så mycket för allting, tänk så är något fel? Jag har ju gjort kub och där såg allt bra ut, men tänk så har något gått fel efter det då?
Det går nog jättebra på RUL för dig, oftast är ju bebis frisk och mår bra :)
Hej på er, har rul idag och är väldigt nervös. Jag oroar mig så mycket för allting, tänk så är något fel? Jag har ju gjort kub och där såg allt bra ut, men tänk så har något gått fel efter det då?
Hur gick det idag kxx?
Jag har RUL imorrn 10.00, sjukt nervös! Tur det är på morgonen :)
Hoppas allt ser bra ut & det ska bli så roligt att berätta för hela världen att vi blir fyra i sommar
Är det inte flera av oss som haft RUL nu i veckan?? Minnet bra, men mycket kort..
Jag verkar vara sist ut i tråden o har MIT RUL på fredag nästa vecka. Hade tänkt vänta med att berätta på jobbet till efter det men någon i den lilla krets som vet att pratat bredvid mun o jag ville berätta själv innan ryktet nådde fram till alla. Så många gratulationer o förvånade miner blev det på fikat när jag berättade.
Kan inte riktigt förstå det själv, mår så himla bra o har ju knappt känt något. Idag kände jag dock rörelser men är faktiskt osäker på om det var bebis eller vita bönor jag åt till lunch
Min 1:a förlossning var hemsk o jag var i chock efteråt. Under tiden ville jag inget hellre än att bli snittad för att slippa smärtan men efteråt är jag glad att jag inte blev det då jag återhämtade mig mycket snabbt.
2:a var det faktisk en av min största oro att behöva bli snittad o jag gick på förberedelsesamtal hos Aurorabarnmorskorna för att känna mig ok trygg inför förlossningen. Denna förlossning gick fint o återigen återhämtade mig snabbt i kroppen.
Vill så långt det går att undvika snitt då jag aldrig sövts o gillar inte tanken på att behöva släppa kontrollen som då.
Dock finns stor risk att jag ca fyra månader efter förlossningen måste genomgå en titthålsoperation ändå då jag har en stor cysta på en äggstock som behöver tas bort (om inte kroppen lyckats eliminerat den själv under graviditeten).
Börjar det synas mycket på er? Jag tycker att jag har en stor mage för att vara i v 18/19. Finns det någon bildtråd? Börjár nästan tro att det är fler än en :p