• Karro80

Vi med BF Juni 2015

Hoppar in här jag också! Har fortfarande inte riktigt fattat att jag är gravid. Känner ni någonting än?

• Karro80

Jag har en son på 14 månader.

Lite molvärk emellanåt men annars känner jag inget speciellt. Sover lite dåligt, men vet inte om det beror på det. Slapp illamående helt sist förra gången så får se om jag klarar mig denna gång också. Fick PUPPP (klåda) på slutet sist så fasar lite för det. Läste att det troligen kommer igen om man haft det. Förhoppnings inte förrän i slutet för det var verkligen inte roligt!

Har inte riktigt kommit i form efter sonen så har en liten mage som startläge. Känns som om man får lite blickar redan nu, folk kan ju säkert gissa att vi vill ha ett syskon. Hoppas på att kunna dölja det tills det känns ok att berätta. Svårt med kläder är det och känner mig lite tjock redan nu...

• Karro80

Välkomna alla nya!

Jag fick klådan bara några dagar innan förlossningen och så höll den i sig lite efteråt. Fick inte konstaterar PUPPP förrän två dagar efter han var född. Smorde med Hydrokortison och tog Tavergyl.

Känner inte heller något i brösten dstrl. Men de är fortfarande större efter förra graviditeten.

Sonen vaknade 4.45 i natt och det tog ett tag innan han kom till ro så jag hann aldrig somna om innan det var dags att gå upp. Kommer bli en lååång dag!

Kläder ja, vill ju inte ha mammakläder än. Då ser man ju verkligen gravid ut. Är dock väldigt begränsad del av garderoben jag kan använda/känner mig bekväm i. Nu imorse känner jag att jeansen jag kunnat ha innan spänner i midjan redan. Vill ju som sagt kunna vänta lite med att berätta...Behöver verkligen komma i gång med att röra på mig också.

• Karro80

Till BF-listan om någon kan lägga till mig:
    15/6 Karro80 34 år, 2:a barnet, Örebro

Vi har en son så vore ju så roligt med en tjej, men som sagt är det ju mest praktiskt med en kille. Bara det blir en liten till är ju lyckan stor förstås!

Har ni berättat för någon mer än man/sambo än?

• Karro80

Pratade med en kompis för ett tag sen om det där med att berätta. Hennes inställning var att varför inte berätta tidigt för de som man skulle berätta för om det inte skulle gå bra. Det kändes inte helt fel tyckte jag. Sen kanske man ändå väntar lite.

Än så länge har vi inte berättat för någon men vi får besök av min mans föräldrar om en vecka drygt, de bor 60 mil bort så vi ses inte så ofta, och det är ju roligare att berätta när man ses på riktigt och inte i telefon så planen är nu att berätta för dem då. Sen samlas hela min familj helgen v.44 så då berättar vi nog för dem. Får se sen när det blir för närmsta vännerna. Känner mig som sagt tjock redan nu, även om det är gravidkilo kvar från förra gången, och om magen börjar växa lite till kommer det verkligen vara svårt att dölja. Blev rund om magen ganska tidigt sist också så efter v.12 var vi ganska öppna med det.

• Karro80

Så tråkigt Limpan nr2. Förstår att du blir orolig. Jag hade en ganska stor blödning när jag väntade sonen, men det gick bra ändå! Så det är ju inte säkert att det går dåligt bara för att man blöder.

Styrkekramar till dig i alla fall!

• Karro80

Jag tycker inte heller jag har några symptom Vincere! Därför känns graviditeten väldigt overklig. Svårt att tro att det finns något därinne men samtidigt, som du skriver ska man väl vara glad över att slippa illamående etc... Mådde i och för sig bra förra gången också men vill minnas att det kändes lite då i alla fall... Får vänta och se!

Trött är jag, men känns som om det hänger i hop med en son som sover dåligt på nätterna just nu. I går var han vaken 1-3 och jag kunde inte somna om förrän framåt 4 och sen ringde klockan vid 6. Blev en tuff dag igår!

• Karro80

Jag mår bra, för bra (även om jag vet att man inte ska klaga). Känner mig inte gravid alls... Lite trött emellanåt, men har en son som sover dåligt på nätterna så det är ju inte så konstigt. Var på hälsosamtal hos BM men enligt henne ska man inte behöva oroa sig, men det är svårt att låta bli.

• Karro80

Kunde inte hålla mig igår utan köpte ett test till och det blev positivt jättesnabbt, så skönt! Ska berätta för min familj i helgen så kändes bra att få bekräftat igen innan vi gör det. Ska verkligen inte klaga, men det är frustrerande att inte känna något.

• Karro80

Här är jag ;)

Vill också åka till Ullared! Men har ju en bit från Örebro också. Var det och bebisshoppade innan sonen, men har inte varit där sedan dess. Får se när jag lyckas ta mig iväg nästa gång...

Vincere, tycker jag har mage men mest gravidkilo kvar från förra graviditeten... Så lite jobbigt att se rund om magen ut redan nu innan man vill berätta. Känner mångas blickar redan.

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015