• Karro80

Vi med BF Juni 2015

Loe skrev 2015-01-14 11:50:22 följande:

Kxx, jag är också orolig för försäkringskassan... Men nu verkar det som att min ansökan kommer gå igenom för den här första perioden iallafall, då får jag pengar från mitten av november till nu! Ska bli sååå skönt att kunna sätta tillbaka till vårt sparkonto som blivit väldigt lidande under min sjukskrivning....

Jag mår ju mycket bättre nu men på grund av hypertyreosen och tvillinggraviditet så tror jag inte att jag fixar att gå tillbaka till jobbet på heltid. Jag vill helst få jobb 25 % i typ en månad. Sen verkar det som att man rekommenderar 100 % sjukskrivning från runt v 25 på grund av ökade risker, framförallt den stora risken för att de föds förtidigt.

Sen det här med förlossning, min dotter föddes med kjesarsnitt efter en lång förlossning där det visade sig att hon kilat fast sig. Nu med tvillingar tänkte jag att det var "självklart" att det blir kejsarsnitt igen. Men det är ju inte alls självklart, om bebisarna ligger rätt så finns nog inga hinder för vaginal födsel. Men jag vet inte om jag vill..... Eh.... Känner att detta tål att tänkas på, sen får vi väl se vad läkarna rekommenderar när det närmar sig.

Hur tänker ni andra kring själva förlossningen? Ni som fött, vad har ni för tidigare erfarenhet, snitt eller vaginalt, långa eller snabba förlossningar?

Vattnet gick men förlossningen kom inte igång så blev igångsatt. Sen tog det 27h och blev sugklocka på slutet. När vi trodde att allt var klart så visade det sig att moderkakan inte kom ut som den skulle och jag började störtblöda och tappade nästan 3 liter blod så det blev akutoperation. Hoppas på en snabbare och inte lika turbulent förlossning denna gång!

Har fått tid för RUL 21/1. Så en vecka kvar!

Drömmer en massa konstigt på nätterna! Det ena värre än det andra. Någon mer som gör det?
  • Karro80
    vincere skrev 2015-01-15 21:34:40 följande:

Börjar det synas mycket på er? Jag tycker att jag har en stor mage för att vara i v 18/19. Finns det någon bildtråd? Börjár nästan tro att det är fler än en :p

Här är det också en stor mage och nu orkar jag inte försöka dölja den mer. Så nu är det uppenbart att det är en bebis på g! Mycket större nu mot samma vecka förra gången.
  • Karro80

Här behöver vi också en syskonvagn då sonen blir 1år och 10 månader drygt då lillebror eller lillasyster kommer. Har inte börjat fundera så mycket än så tar tacksamt emot tips. Är väl hög tid att börja fundera.

• Karro80

RUL för oss idag! Allt såg bra ut. Blev framflyttad två dagar så BF 12/6 nu. Firar med lite B&J-glass!

• Karro80
    vincere skrev 2015-01-24 07:32:19 följande:

Då är vi ju tre som kommer ha ett syskon på två år när bebis kommer. Jag har velat lite om vi behöver syskonvagn eller ej, och ja det blir nog så. Men gudars vad jag velar vilken vagn. Är som sagt insnöad på Emmaljunga Double, klämde å kände på den och den var ju himla smidig. Men ganska dyr om man vill ha två sitsar och en liggdel. Så jag är ganska så kär i bumbleride indie twin också, för jag tänker som så att när denna lilla inte ryms mer i liggdelen är det nog vinter och storebror kan då åka bob när jag drar singelvagn. Närmare året blir det väl antingen att sitta framåt indie twin eller att det blir ståbräda till singevagn (storebror 3 år).. 

HAHA åh suck detta pågår i mitt huvud varenda kväll. Snacka om värdsliga problem med dessa jäkla vagnar!! :D 

Hoppas det går bra för dig Chilifrö med försäkringskassan. Har själv varit avstängd från jobbet from 1 dec pga risker i arbetet & slapp därmed ta ut fp med sonen.

Har ni era på förskola? Min får nog vara hemma med mig antingen till hösten eller nästa vår, beror helt på hur snäll bebis vi får.. Men skönt att inte behöva stressa iväg han på förskola. Separationsångest mamma-son=1-0 :P Var inte alls lika med dottern. Den kommande kommer ju vara bebis i all evighet SkrattandeTyst

Vi håller på att skola in sonen nu. Jag ska jobba 50% i vår så då får det bli lite förskola. Har gått bra hittills och det är nog mest jobbigt för mamma. Han är ju så liten ändå. Så här i efterhand hade jag nog velat ha honom hemma längre... Men det går som sagt bra med förskolan så det är ju skönt. Han har dock lyckats fånga lite baciller redan så fick vara hemma i fredags, som skulle varit sista inskolningsdagen, och blir hemma även imorgon. Han skulle enligt planerna börja "på riktigt" på onsdag men nu får vi väl se hur det går...

Får ta oss iväg snart och börja spana på syskonvagn, förhoppningsvis nästa helg om det hinna med. Kan ju behövas lite tid att titta och fundera innan man bestämmer sig. Ska det den bli en ny, vilket vi tror, är det ju lite leveranstid.

Har varit väldigt gråtmild hela dagen. Var likadant förra graviditeten också, speciellt när jag är trött. Då är det nära till tårar utan någon speciell anledning. Fler som är så?
  • Karro80

BF Enligt RUL

6/6 Vincere Väntar 3:e barnet, bf datum kommer efter RUL.

13/6 Loe, andra (och tredje!) barnet, två tjejer som troligen kommer i maj.

12/6 emtfb, 2:a barnet, tjej

12/6 Karro80, 2:a barnet

14/6 Kxx, 1:a barnet

14/6 ChiliFrö 2:a barnet tror själv 5 eller 14/6 ;)

17/6 Kelsson1 2:a barnet

18/6 kwekwe, 2:a barnet

22/6 Jamtlandstaus, 3:e barnet, väntar en tjej

• Karro80

Ni som väntar andra eller tredje, vagn behöver ju lösas men vi har även börjat fundera på säng. Storebror sover ju i spjälsäng än. Ska vi köpa en till eller kommer han vara redo för en annan säng? Har blir ju 1 år och 10 mån när det är dags. Hmm...

• Karro80

Här mår jag bra, förutom att jag är lite förkyld. Magen växer så det knakar och det sprattlar på där inne.

Har inte funderat så mycket på namn än. Har väl kvar flickförslaget från förra gången, Tilda, men nytt pojknamn får vi fundera på.

• Karro80

Vi har inte köpt vagn än. Håller på och velar mellan Emmaljunga eller Bugaboo. Är väl på ett sätt mest sugen på Emmaljunga men sonen väger redan 13,5 kg och det är maxvikt 15 kg på sittdelen. Får fundera vidare, men det är hög tid att bestämma sig snart...

Annars är det bra här. Magen växer och det sparkar. Börjar kännas lite tungt emellanåt. Snart bara 3 månader kvar!

• Karro80

Jag hade SF 24 cm i vecka 24!

Så svårt det är med vagn! Just nu velar vi mellan Emmaljunga och Bugaboo. Bugaboo är ju smidig i och med att den går att göra smalare och den har högre maxvikt, men den är dyrare och när sonen provsatt grannens var selen tajt på honom redan nu... Hade typ bestämt oss för den men nu måste vi iväg och titta på Emmaljungan igen.

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015