Vi med BF Juni 2015
Kxx, jag är också orolig för försäkringskassan... Men nu verkar det som att min ansökan kommer gå igenom för den här första perioden iallafall, då får jag pengar från mitten av november till nu! Ska bli sååå skönt att kunna sätta tillbaka till vårt sparkonto som blivit väldigt lidande under min sjukskrivning....
Jag mår ju mycket bättre nu men på grund av hypertyreosen och tvillinggraviditet så tror jag inte att jag fixar att gå tillbaka till jobbet på heltid. Jag vill helst få jobb 25 % i typ en månad. Sen verkar det som att man rekommenderar 100 % sjukskrivning från runt v 25 på grund av ökade risker, framförallt den stora risken för att de föds förtidigt.
Sen det här med förlossning, min dotter föddes med kjesarsnitt efter en lång förlossning där det visade sig att hon kilat fast sig. Nu med tvillingar tänkte jag att det var "självklart" att det blir kejsarsnitt igen. Men det är ju inte alls självklart, om bebisarna ligger rätt så finns nog inga hinder för vaginal födsel. Men jag vet inte om jag vill..... Eh.... Känner att detta tål att tänkas på, sen får vi väl se vad läkarna rekommenderar när det närmar sig.
Hur tänker ni andra kring själva förlossningen? Ni som fött, vad har ni för tidigare erfarenhet, snitt eller vaginalt, långa eller snabba förlossningar?
Har fått tid för RUL 21/1. Så en vecka kvar!
Drömmer en massa konstigt på nätterna! Det ena värre än det andra. Någon mer som gör det?