Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Jag har RUL 15/1, väldigt nervös inför det! 9 dagar kvar...
Fick avboka mitt Rul för spec.mödravården tar över nu när det är två. Ska få se dem för tredje gången imorgon, magen börjar bli ganska stor men fär att vara två så känns den liten. Och jag vet inte om jag känt rörelser, mer som att hela magen känns spänd och "orolig".
En annan fråga, jag har massor med finnar som jag blir jätteledsen över, på halsen, över bröstet, i pannan. Det kom liiite i början efter pluset men sen har det (enligt mig) exploderat. Maken tycker att det inte är "så farligt" men jag tycker det ser skittrist ut.
Något man kan göra? Fråga BM? Vet också att det blivit lite väl mycket socker och choklad nu över helgerna så det kanske bidragit....
Jag har en vecka senare, den 23:e. Känner mig smått nervös, har inte känt några rörelser ännu o det är 3:e barnet... borde känna... :-/

6/6 Vincere Väntar 3:e barnet, bf datum kommer efter RUL.
12/6 ChiliFrö 2:a barnet tror själv 5 eller 14/6 ;)
13/6 Loe, andra (och tredje!) barnet, två tjejer som troligen kommer i maj.
14/6 emtfb, 2:a barnet
14/6 Kxx, 1:a barnet
15/6 Karro80, 2:a barnet
17/6 Kelsson1 2:a barnet
20/6, Kwekwe, 2:a0 barnet
22/6 Jamtlandstaus, 3:e barnet, väntar en tjej

Jamtlandstaus: Håller med, ring o hör med BM om de kan lyssna efter hjärtat gjorde jag igår när jag var orolig, har inte heller känt något nu trots att jag kände redan i vecka 14 med dottern (16+6 idag) o det var det finaste ljudet att få höra det lilla hjärtat susa
Hej!
Jag vill gärna vara med i denna tråd, jag väntar mitt 5e barn den 8 juni men kommer att snittas även denna gång.
jag ska på RUL den 14e, ska bli lite spännande då KUB inte var det roligaste jag gjort..
Fick inte veta något direkt då blodproverna inte var klara, veckan efter ringer dom och säger att dom har svaren nu och dom var inte så positivia, risken för trisomi 21 var 1:2, trisomi 18 var 1:2 trisomi 13 var 1:2 hon beklagade och jag blev helt paff... hon sa att jag skulle höra av mig under mrgondagen för att bestämma hur vi skulle gå vidare.... jag hade en helvetisk natt... jag grät och grät och sa till min man att det kanske ör bäst av avsluta denna graviditet...
Dagen efter så ringde jag dit och ville höra vad som dragit ner mina värden och att jag ville avsluta... hontog fram mina journaler och gick igenom dessa tillsmmans med en annan kollega... så upptäcker dom att dom ringt igår och sagt helt fel till mig.. jag var helt plötsligt inte 1:2 på någon av dessa. jag var 1:20000
jag har varit där voch gjort nya mätningar och dom har gjort en anmälan på detta.
Bebisen såg ut att må bra i magen då så jag hoppas inte det dyker upp något nytt den 14e...
Mirremee: Välkommen!
Fruktansvärt att behöva gå igenom det du gick igenom helt i onödan. Varma kramar!