Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Vi har oxå landat in "hemma" ( i vårt tillfälliga boende) efter julens stressåkande o bortasovande.
Jag har varit hemma två jular på nitton år!!
Nästa år o förhoppningsvis all framtid ska jag vara hemma! Dom som vill träffa oss får komma till oss!!
Märkligt att bara för att man är den som flyttat från hemstaden (pga jobb) ska behöva vara den som förväntas resa varenda jul.
Ursäkta gnället men jag är trött o stingslig.
Är trött o sur o arg en hel del nuförtiden, hoppas inte det håller i sig hela graviditeten!
I övrigt mår jag bra, illamåendet verkar helt ha släppt vilket är jätteskönt!! Känner nu en lite bulle på magen men ännu inga rörelser. Tuttarna ömmar mer o flytningarna har blivit rikligare. Men ett litet rörelsebevis vore skönt så man vet att hon lever därinne.
Vi har oxå landat in "hemma" ( i vårt tillfälliga boende) efter julens stressåkande o bortasovande.
Jag har varit hemma två jular på nitton år!!
Nästa år o förhoppningsvis all framtid ska jag vara hemma! Dom som vill träffa oss får komma till oss!!
Märkligt att bara för att man är den som flyttat från hemstaden (pga jobb) ska behöva vara den som förväntas resa varenda jul.
Ursäkta gnället men jag är trött o stingslig.
Är trött o sur o arg en hel del nuförtiden, hoppas inte det håller i sig hela graviditeten!
I övrigt mår jag bra, illamåendet verkar helt ha släppt vilket är jätteskönt!! Känner nu en lite bulle på magen men ännu inga rörelser. Tuttarna ömmar mer o flytningarna har blivit rikligare. Men ett litet rörelsebevis vore skönt så man vet att hon lever därinne.
Usch vi hade första julfirandet hemma i år med mannens släkt men sen hr vi vart borta.. åkt och åkt och åkt..
Mmm de är konstigt men kanske lättare att flytta 1,2 eller 3istället för alla tänker nog släkten men de är inte kul att åka åka åka men små barn!
Kör på med gnäll bara. Här är humöret ett helvete arg som ett jävla bi!
Skulle bära in tösen från bilen förut och insåg att jag inte fick av mig skon utan behövde hjälp med dragkedjorna på dom och min stackars man bar ALL packning från bilen men han fick en rejäl omgång skäll för att han inte va tillräckligt snabb och han hitta inte dragkedjan tillräckligt fort samt att han höll i klacken på fel sätt så jag knappt fick av skorna... men de va han (inte) värd... Usch hemska humör
JAg mår också kanon men har svårt för att äta varm mat än.. blir inte illamående men liksom mätt och äcklad.. Men clementiner går ner hur många som helst
Känner en hel del sprattel i magen faktiskt men ska bli skönt med ett ultrljud i januari..
Någon som tänker ta redan på kön?
Vi överväger för att det ska bli lättare för tösen när det finns ett namn på bebisen.
Usch vi hade första julfirandet hemma i år med mannens släkt men sen hr vi vart borta.. åkt och åkt och åkt..
Mmm de är konstigt men kanske lättare att flytta 1,2 eller 3istället för alla tänker nog släkten men de är inte kul att åka åka åka men små barn!
Kör på med gnäll bara. Här är humöret ett helvete arg som ett jävla bi!
Skulle bära in tösen från bilen förut och insåg att jag inte fick av mig skon utan behövde hjälp med dragkedjorna på dom och min stackars man bar ALL packning från bilen men han fick en rejäl omgång skäll för att han inte va tillräckligt snabb och han hitta inte dragkedjan tillräckligt fort samt att han höll i klacken på fel sätt så jag knappt fick av skorna... men de va han (inte) värd... Usch hemska humör
JAg mår också kanon men har svårt för att äta varm mat än.. blir inte illamående men liksom mätt och äcklad.. Men clementiner går ner hur många som helst
Känner en hel del sprattel i magen faktiskt men ska bli skönt med ett ultrljud i januari..
Någon som tänker ta redan på kön?
Vi överväger för att det ska bli lättare för tösen när det finns ett namn på bebisen.
Även här är man som en tidsinställd bomb redo att explodera ibland. Men med första var det ruskigt. Har inte varit lika hemsk nu och med mellannamnet var jag som en liten ängel :p tror jag :D
Hej!
Roligt att hitta den här tråden, får jag hoppa in? Jag är 35år, bor i Eskilstuna och väntar mitt andra barn som är beräknat till 20/6, alltså precis gått in i v 16 nu. Har redan en liten tjej som föddes i november 2012. Mådde rätt uselt i början men nu känner jag mig ganska ogravid :)
Ser så fram emot föräldraledighet, att hänga på öppna förskolor och att få ägna mig åt barnen. Någon mer från Eskilstuna här?
Hoppas att ni alla mår bra!
Ha en bra dag!
Ja jag kom ihåg de för de va som mina symtom också ju. ;) Ja dom verkade nöja sig med det? Vad skönt att det gick över! Konstigt att dom inte röntga mig då, jag hade dock hög puls som han observerade. Men nä dom sa inget mer, så jag satte en sjukdom på mig själv :P Som förra graviditeten, vet inte hur många ggr jag va in till akuten pga halsbränna anfall?
Som 2 veckor efter förlossningen visade sig vara gallstensanfall (vilket jag anade typ i v.15 redan, men sjukvården propsade på att de va katarr/halsbränna), och de satt en sten på levern, så jag fick opereras dagen efter. Hua!! Så jag tror mer på mig själv än sjukvården nu för tiden
Men usch vad jobbigt att resa mellan och fira jul sådär! Ja, säg ifrån nästa år.. Jag känner också en bulle under naveln och lite rörelser, nästan varje dag faktiskt.. Det kommer, du kanske har moderkakan i framvägg och då ligger den ju liksom ivägen för att de ska kännas så tidigt. :)
Hej!
Roligt att hitta den här tråden, får jag hoppa in? Jag är 35år, bor i Eskilstuna och väntar mitt andra barn som är beräknat till 20/6, alltså precis gått in i v 16 nu. Har redan en liten tjej som föddes i november 2012. Mådde rätt uselt i början men nu känner jag mig ganska ogravid :)
Ser så fram emot föräldraledighet, att hänga på öppna förskolor och att få ägna mig åt barnen. Någon mer från Eskilstuna här?
Hoppas att ni alla mår bra!
Ha en bra dag!
Kul med all aktivitet här och SKÖNT att höra att det inte bara är jag som har ett JÄKLA humör. Igår var en riktig skitdag som avslutades med att jag bröt ihop för att ketchupen var slut när jag redan hade mackaroner och köttbullar på spisen. Så mannen fick hoppa på cykeln för att köpa ketchup 10 min innan affären stängde (tar en kvart att gå).
Idag ska vi handla lite inför nyår som ska firas hemma hos oss. Det blir färdig potatisgratäng och fläskfile i ugn. Ingen avancerad matlagning iår alltså.... :)
ChiliFrö: Vi ska ta reda på kön, är för nyfiken för att vänta till förlossningen
Har RUL 19/1 o hoppas att bebis är samarbetsvillig och visar kön redan då
Haha jag har också ett jävla humör & NOLL tålamod och de tär verkligen att va hemma med en trotsig 1,5åring ;) Skönt att börja jobba igen nu :P
Loe, haha förstår dig, skulle också bett karln åka iväg, man blir ju inte lite arg när man ska ha något så finns det inte.
Gött med sån mat också ju :)
Vi blir bortbjudna på 3 rätters, så det blir skönt, slippa laga något alls :)