Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hej tjejer!
Känner igen mig så mycket i det ni skriver om illamåendet, soffan är min bästa vän och jag plöjer serier på netflix. Kan tipsa om "Lie to me" om man gillar kriminalare och Dr House. :)
Jag mår illa och kräks och orkar inte tänka. Går in i vecka 14 imorrn. Känns som ett hån när man läser att "i andra trimestern har illamåendet och tröttheten försvunnit för de flesta och du njuter nu av att vara gravid."
Men samtidigt känner jag mig otacksam, vi fick försöka nästan ett år innan vi fick ett plus. Har en dotter sedan innan och då gick det jättelätt att bli gravid. Men andra lät vänta på sig och nu mår jag så dåligt att jag ändå inte riktigt kan njuta...
Hänger gärna med i sen här tråden!
Hej Loe!
kul med fler som väntar nr 2! Har en liten tjej här som röjer järnet mest hela dagarna :P
mitt illamående är som gott är över. hade inte så fruktansvärt jobbigt som du har :( stackare
men nu har jag fått förkylningen från hell istället. ..
Den där appen alltså :P kul att läsa oftast men en sån är så nedslående :$
Hur förbereder ni syskon på bebisen? Vi försöker prata om bebisen ofta, klappar magen och busar lite genom att blåsa på magen. Dick vet ingen mer än enstaka jobbar kompisar så lite diskreta är vi ändå!
Någon som börjat få mage?
min är en liten bulle om jag står avslappnad men kan fortfarande spänna min magmuskler och få den platt ;) men snart är de kört ;)
ChilliFrö: Vi väntar på 2:an också
Jag berättade rätt tidigt för dottern att jag var gravid, tyckte att det var bäst när jag bara ligger ner och mår dåligt.
Dotterns reaktion: Jag: det växer en liten lilla syster eller lille bror till dig i min mage. Dottern: det växer en storebror till dig i min mage.
Jag har gått ner i vikt kring 4kg men det syns inte alls för är så svullen så ser jätte tjock ut
Så roligt med lite aktivitet här!
Jobbigt för alla er som är illamående. Hoppas det ger sig snart!
Har inte börjat prata så mycket med storebror om bebisen än. Han är 16 mån så förstår ju inte så mycket ändå och det är ju ganska lång tid kvar ändå. Har börjat berätta för vänner mer och mer men inte för "allmänheten" än. Men det börjar synas så blir svårt att dölja så mycket längre till. Brösten har växt nu sista veckan också.
Jag får sammandragning i livmodern när jag nyser, inte alltid utan lite beroende på om jag sitter, står eller ligger. Någon mer som har det så?
Tog första dosen av en ny medicin idag, håll tummarna att det hjälper så att jag kan få njuta lite av graviditeten!
Kul med så många som dka ha syskon!
Tror inte min dotter heller förstår men de känns kul att prata med henne och naturligt på något sätt. Hon är ju också delaktig i allra högsta grad :D
Usch då Kelsson! Inte kul att gå ner i vikt när man är gravid!! :/ Hoppas verkligen att dom nya medicinerna funkar! *hållertummarna*
Haha Karro kul med brösten! mina ser ut som silikon redan har gått upp 1,5 storlekar på kupor :P Är rädd att dom ska avslöja mig :D Men de gar inte vart någon kommentar än ;)
Långt kvar men är det någon som börjat planera för förlossningen? Tänker mest på syskonen men även för er förstföderskor!
Jag har redan diskuterat med min lillasyster och hon kommer hem till oss eller så lämnar vi dottern på vägen.
Vi får åka in direkt vid minsta känning pga av mycket snabb förlossning av dottern så hon kommer inte åka med när jag har värkar så jag skriker :P
Min man kommer även att få en snabb lektion i förlossning så han ska kunna akut förlösa :P
Hur ser de ut för er?
Kul med så många som dka ha syskon!
Tror inte min dotter heller förstår men de känns kul att prata med henne och naturligt på något sätt. Hon är ju också delaktig i allra högsta grad :D
Usch då Kelsson! Inte kul att gå ner i vikt när man är gravid!! :/ Hoppas verkligen att dom nya medicinerna funkar! *hållertummarna*
Haha Karro kul med brösten! mina ser ut som silikon redan har gått upp 1,5 storlekar på kupor :P Är rädd att dom ska avslöja mig :D Men de gar inte vart någon kommentar än ;)
Långt kvar men är det någon som börjat planera för förlossningen? Tänker mest på syskonen men även för er förstföderskor!
Jag har redan diskuterat med min lillasyster och hon kommer hem till oss eller så lämnar vi dottern på vägen.
Vi får åka in direkt vid minsta känning pga av mycket snabb förlossning av dottern så hon kommer inte åka med när jag har värkar så jag skriker :P
Min man kommer även att få en snabb lektion i förlossning så han ska kunna akut förlösa :P
Hur ser de ut för er?
ChiliFrö: Vi har bestämt att mamma får komma o bo hos oss ett par veckor innan BF, hon bor långt borta och annars skulle vi inte ha någon som tar hand om dottern. Vi måste också åka in direkt efter första värken hade också snabb förlossning (från igångsättning till att hon var ute tog det bara tre timmar allt som allt).
BM har försökt övertyga mig om att förlossning hemma inte är så dåligt, det går jag inte med på hellre igångsättning igen.
Jag har också börjat fundera på hur vi ska göra med dottern när förlossningen startar. Mina föräldrar bor långt bort och makens föräldrar inte heller precis nära. Men maken har en bror här i Stockholm där vi bor. Min man tycker inte att det är några problem att fråga honom men jag känner nja... brorsan har fem barn efter skilsmässa och bonusbarn. Så jag vet inte om de vill ha en fyra åring på obestämd tid. Min förra förlossning tog 26 timmar från att vi åkte in. Det slutade med kjesarsnitt och ett par dar på sjukhuset. Vet ännu inte om vi ska boka kjesarsnitt eller hoppas på en annorlunda förlossning än den första. Jag skulle gärna föda vaginalt om jag kan. Min dotter fastnade för hon låg snett. Och om det beror på henne eller hur mitt bäcken är format vet man nog inte.
Kelsson jag skulle faktiskt gärna föda hemma! ville de med dottern om va bara haft ett badkar då.
Det har vi nu men vet inte hur jag ska ta detta med min man :P han är starkt emot att vara hemma, det är säkrare att vara på ett sjukhus om något händer tycker han och jag förstår honom men jag avskyr all aktivitet som sker i förlossningsrummet.. kontroller du får inte skrika si och inte så.. fick detta också bekräftat under min förlossning men är jätte böjd med den :D
Loe ni kan inte lösa de på något liknande sätt som Kelsson? någon bor hos er ett tag?