• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Oktjun1215

Hej. Hoppar in här hos er. 
    Har bm 24 juni enligt mina beräkningar. Men kan vara tidigare också för jag vet inte riktigt när jag blev gravid. Kan ha blivit det två till tre veckor tidigare men jag hade en liten blödning mellan mina menstruationer och vet inte om det var mens eller bara en blödning.. :)

• Asvanoe

Hej.

Jag joinar här om ok ?

Jag har i nuläget BF 12juni så är v9+4 idag om allt stämmer. Har mått illa nästan varje dag sen v6 och halsbrännan blir värre och värre.. MEN det borde ju betyda att det finns liv där inne:)

• billies
    emtfb skrev 2014-11-12 18:12:57 följande:
    Funkar sådär. Va på inskrivning idag, har även ringt vårdcentralen, så ska få prata med en dr om sjukskrivning. Hoppas verkligen! För som de känns nu och har gjort de senaste 2 veckorna så klarar jag inte av att jobba. Vi jobbar mycket själva också, jobbar på äldreboende. Så det är tungt och jobbigt & så ska man försöka va trevlig och inte spy i deras knä :p skämt o sido :)

Vad jobbar du med?

Ja man vill ju verkligen det, som tur är så går det ju över! Mitt höll sig dock till ca v.17 förra gången ;)
    Åh skönt! Va du sjukskriven något sist? Tänker att det är svårt att bli sjukskriven men beror väl helt på vad man jobbar med såklart.. Kan tänka mig att det är jobbig att ta hand om andra, man orkar ju knappt med sig själv haha! Man e ju tung själv så det räcker å blir över haha. Vilken vecka va du i? jag jobbar i butik, lite ansvarig på golvet så det blir mycket spring, långa dagar å för lite sitta ner haha. Men det funkar. Sist fick jag iaf sitta i kassan de sista veckorna så lär bli så nu med. det är mer chill.. Hih
  • billies
    Oktjun1215 skrev 2014-11-12 20:26:48 följande:

Hej. Hoppar in här hos er. 
    Har bm 24 juni enligt mina beräkningar. Men kan vara tidigare också för jag vet inte riktigt när jag blev gravid. Kan ha blivit det två till tre veckor tidigare men jag hade en liten blödning mellan mina menstruationer och vet inte om det var mens eller bara en blödning.. :)

Va kul! Välkommen men oj spännande! Blivit erbjuden något vul eller ska bekosta något själv eftersom det är lite oklart? hur känns det annars?
  • billies
    Asvanoe skrev 2014-11-12 21:02:19 följande:

Hej.

Jag joinar här om ok ?

Jag har i nuläget BF 12juni så är v9+4 idag om allt stämmer. Har mått illa nästan varje dag sen v6 och halsbrännan blir värre och värre.. MEN det borde ju betyda att det finns liv där inne:)

Ja va roligt, kul om det blir lite mer liv (haha där va jag rolig.......;-D) i tråden

Oh då har vi bf ganska nära varandra, jag har bf 8/6 så är i vecka 10+3 jag har också haft illamående denna graviditet faktiskt, förra inte det minsta, men det har faktiskt avtagit för ett par dagar sen!! Så det va skönt, det varade inte för länge oh den här älskade halsbrännan.. Min kom dock senare sist å inte dykt upp än men jag har laddat upp med samarin här hemma. Något du tycker funkar mot halsbrännan?
  • Oktjun1215
    billies skrev 2014-11-13 21:00:12 följande:
    Va kul! Välkommen men oj spännande! Blivit erbjuden något vul eller ska bekosta något själv eftersom det är lite oklart? hur känns det annars?
    Nej jag pratade med BM idag första gången och hon tyckte vi skulle räka på att jag är i v 10+6, då min sista mens förutom blödnigen. Jag har räknat på v 8+1 så det var ju lite skillnad ;) 
  • LisaW81

Hej! Här hoppar jag gärna in :) Har inte vågat gå med i någon tråd tidigare men i onsdags var jag på vul och allt såg då fint ut så nu ska jag tillåta mig att njuta! BF 12/6. Mådde inget illa förra graviditeten men denna är annorlunda, har haft molande illamående i flera veckor, måste stoppa i mig frukt nästan hela dagarna på jobbet för att må ok... Roligt att följas åt och höra er andras dagsmående, tankar och funderingar!

• billies
    Oktjun1215 skrev 2014-11-14 21:09:24 följande:
    Nej jag pratade med BM idag första gången och hon tyckte vi skulle räka på att jag är i v 10+6, då min sista mens förutom blödnigen. Jag har räknat på v 8+1 så det var ju lite skillnad ;) 
    Haha oj ja verkligen skillnad. Skönt så här

Tidigt i graviditeten, man vill ju bara att veckorna ska gå men då blir du kanske tillbaka flyttad på rul sen? Fast det stämmer väl inte alltid heller sådär superbra. Med sonen födde jag närmre datumet för senaste mens än datum på rul. Å då blev jag bakåtflyttad på rul så födde nästan en vecka för tidigt
  • billies
    LisaW81 skrev 2014-11-14 22:41:49 följande:

Hej! Här hoppar jag gärna in :) Har inte vågat gå med i någon tråd tidigare men i onsdags var jag på vul och allt såg då fint ut så nu ska jag tillåta mig att njuta! BF 12/6. Mådde inget illa förra graviditeten men denna är annorlunda, har haft molande illamående i flera veckor, måste stoppa i mig frukt nästan hela dagarna på jobbet för att må ok... Roligt att följas åt och höra er andras dagsmående, tankar och funderingar!

Åh precis som asvanoe dåju! Med bf. Nära mitt datum med som sagt låter som mig med med dina symptom, inget alls första grav men nu hqr jag haft lite mer fast det gått över men.. vad har du sen innan? Son/dotter? Å när är h*n född? välkommen!
  • emtfb
    billies skrev 2014-11-13 20:57:36 följande:
    Åh skönt! Va du sjukskriven något sist? Tänker att det är svårt att bli sjukskriven men beror väl helt på vad man jobbar med såklart.. Kan tänka mig att det är jobbig att ta hand om andra, man orkar ju knappt med sig själv haha! Man e ju tung själv så det räcker å blir över haha. Vilken vecka va du i? jag jobbar i butik, lite ansvarig på golvet så det blir mycket spring, långa dagar å för lite sitta ner haha. Men det funkar. Sist fick jag iaf sitta i kassan de sista veckorna så lär bli så nu med. det är mer chill.. Hih

Nej jag va inte sjukskriven sist, bet ihop då, men det orkar jag inte denna gång, känns lite värre. Fast nej, jag tror inte de är så svårt egentligen, spyr man mycket och inte har nån ork, så tror jag absolut inte att det är svårt.

Fick iaf sjukskrivning 14 dagar till och börja med, så himla skönt och lättande!!
    Jag går in i v. 11 imorrn :) Så det är väl inte så långt kvar med kräks och orkeslöshet får vi hoppas :P

Okej ja det är ju också jobbigt, att inte kunna sitta närsom. Ja kassan måste ju va bra, då kan man ju ta det lugnt och framförallt få sitta. skönt!

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015