• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • Mirella

Nu har jag varit inlagd med dropp då jag kräks och har mig men fick åka hem idag :)

• emtfb
    Lisa 236 skrev 2014-10-17 15:49:23 följande:

Blev orolig idag... varit på extra Vul idag... är i v5+4 men de såg ebn fin tjock slemhinna och hinnsäck som var precis i rätt storlek men inget mer.... Hon tyckte dock att allt såg normalt ut MEN skulle de inte sett något mer??? Nästa Vul 29/10

Har ingen erfarenhet direkt, men är det inte lite tidigt att se ännu? Och säger hon att allt ser normalt ut, så borde det vara det. Glad Tror inte du behöver oroa dig, men vid nästa vul borde dom nog se mera. Glad Jag fick ett vul när jag var i 7+4, då såg man ett tickande hjärta.
  • Lisa 236
    emtfb skrev 2014-10-17 17:43:37 följande:
    Har ingen erfarenhet direkt, men är det inte lite tidigt att se ännu? Och säger hon att allt ser normalt ut, så borde det vara det. Glad Tror inte du behöver oroa dig, men vid nästa vul borde dom nog se mera. Glad Jag fick ett vul när jag var i 7+4, då såg man ett tickande hjärta.
    Tack för pepp det behövs
  • livslevande
    Lisa 236 skrev 2014-10-17 15:49:23 följande:

Blev orolig idag... varit på extra Vul idag... är i v5+4 men de såg ebn fin tjock slemhinna och hinnsäck som var precis i rätt storlek men inget mer.... Hon tyckte dock att allt såg normalt ut MEN skulle de inte sett något mer??? Nästa Vul 29/10

Oroa dig inte, för tidigt att se något som fg skribent sa. Håller tummarna för er! :)
    Mirella skrev 2014-10-17 16:57:42 följande:

Nu har jag varit inlagd med dropp då jag kräks och har mig men fick åka hem idag :)

Usch hoppas du mår bättre. Själv är jag helt slut och kom inte upp ur sängen på hela dagen igår. Min snälla man kommer hem för att mata mig flera gånger per dag. Har även börjat må lite illa och har svårt för att äta då men inga kräkningar ännu.
  • emtfb
    livslevande skrev 2014-10-17 08:42:58 följande:

Jag går också med :) jag är 24 år och bor i södra Indien med min man som kommer härifrån. Detta är min första graviditet, BF 13 juni men troligtvis senare. Borde vara i v 6 nu men var på första besök hos läkare igår som inte kunde se embryot än så troligtvis i v 5 men får veta säkert om två veckor.

Känner av massor! Började som mensvärk runt bim, därefter ruskiga humörsvängningar och var riktigt dålig i magen, var sängliggandes i flera dagar. Just nu är det bättre och hoppas såklart det håller i sig :)

Stort grattis till alla som plussat! Skönt att inte vara ensam i denna situation.

Hallå, välkommen & grattis! Vad roligt med första barnet. :) Hur är det att vara gravid och bo i Indien, tänkte på barnmorske besök också sånt? :) Hur länge har du bott där borta? :)

Dålig i magen är jag med, fortfarande, men lite bättre än vad jag var vid BIM. Snart övergår det till förstoppning (nästan) istället. Så var det i min förra graviditet iaf.. :P 

• tjejnkpg
    måste bara få skriva av mig  är så jävla trött och ledsen. När jag fick alphie sa dom att nästa gång ska du få bästa vård och medicin direkt när du blir gravid......... ringde föra måndagen sa nu har jag plussat och måste ha min medicin fick till svar ska låta en läkare titta på dina papper. kom nu på med att jag några dagar innan hade fått en blodpropp på ögonlocket som jag då inte reagera på men nu reagerar stort då jag ej ska ha proppar så är nu rädd som fan och har gått 1 vecka och 4 samtal senare och ingen läkare har ringt tillbaka än så altså har jag ej fått mina blodpropps/blodförtunnande medicin än.... och nu har jag blödit i helgen varja morgon men bara så det blir på pappret ingen mera och är rädd och ledsen som fan

om jag fortfarande är gravid är jag i v6
  • ChiliFrö

Oj hjälp va många vi blivit!!! Kul!

Har bara skummat igenom lite inte läst alla inlägg.

Såg lite diskussion ang kinesiskt test om kön. Jag gjorde med dottern och det stämde, även om inte jag trodde på det då eftersom jag var helt övertygad om att det skulle bli en pojke ;)

Jag är nu i v7 och började under slutet av förra veckan känna mig kraftigt illamående :P

Detta hänger i sig, i morse när jag lämnat dottern på dagis fick jag bädda ner mig i sängen igen för jag mådde så dåligt! Oerhörd tur att jag var ledig :O
    Huvudvärk, ruskigt dåligt humör och väldigt dålig aptit :/
    Har någon mer börjat känna av blodökningen i kroppen?

Tror det är den som ger huvudvärken och även tryckfall när jag reser mig. och andfåddhet och svettningar.. Hahahaha jag som tyckte jag var "symtomfri" :D

• ChiliFrö
    BF-Lista  Gravid

5 juni. Michelle90, 24 år, 2:a barnet
    6 juni: Mirella, 20 år, 1:a barnet
    7 Juni, ancl, 23år, 1:a barnet
    8 Juni. Skogisen, 33år, 1:a barnet, Umeå
    12 Juni ChiliFrö, 27år 2:a barnet
    13 Juni. emtfb, 25år, 2:a barnet, Uppsala
    14 juni. Lisan26, 26 år, 1:a barnet, Uppsala
    15 Juni. Karro80, 34 år, 2:a barnet, Örebro
    17 Juni. dstrl, 1:a barnet, Orust

Flyttar fram denna lite ;)

• Jamtlandstaus

Jag kastar mig in här hos er även om jag känner att det lite är att utmana ödet...är rädd att inte få behålla det om jag anmammar det, som man gör i ett forum...
    Jag är gravid i v.5+1, BF 22/6. Jag har i stort väldigt lite symtom; har fått tungt att andas (vilket jag fick även med dottern f.-12), ingen mens och positivt gravtest...annars inget. Känns ju lite oroande att inte ha mer symtom men den som lever får se hur det går Obestämd 
    Jag hoppas på barn nr3, har en 2-åring och en 17-åring sedan tidigare.
    BF-Lista  Gravid

5 juni. Michelle90, 24 år, 2:a barnet
    6 juni: Mirella, 20 år, 1:a barnet 7 Juni, ancl, 23år, 1:a barnet
    8 Juni. Skogisen, 33år, 1:a barnet, Umeå
    12 Juni ChiliFrö, 27år 2:a barnet
    13 Juni. emtfb, 25år, 2:a barnet, Uppsala
    14 juni. Lisan26, 26 år, 1:a barnet, Uppsala
    15 Juni. Karro80, 34 år, 2:a barnet, Örebro
    17 Juni. dstrl, 1:a barnet, Orust
    22 juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, Östersund

• Lisa 236

Är så sjukt nervös , rädd och ledsen idag. Ska på Vul då de misstänker utomkveds. Jag vet inte hur man ska orka ett nederlag till efter 12 provrörsbefruktningsförsök och av dom 8 Graviditeter men inget barn.... Åååh hitta styrka.

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015