• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • emtfb
    Välkommen mamaG, vad roligt med ett vul och det kan ju vara väldigt skönt att veta precis i vilken vecka du är i. 

BF-Lista  Gravid

5 juni. Michelle90, 24 år, 2:a barnet
    6 juni: Mirella, 20 år, 1:a barnet
    7 Juni, ancl, 23år, 1:a barnet
    8 Juni. Skogisen, 33år, 1:a barnet, Umeå
    12 Juni ChiliFrö, 27år 2:a barnet
    13 Juni. emtfb, 25år, 2:a barnet, Uppsala
    14 juni. Lisan26, 26 år, 1:a barnet, Uppsala
    15 Juni. Karro80, 34 år, 2:a barnet, Örebro
    17 Juni. dstrl, 1:a barnet, Orust
  • Mirella
    emtfb skrev 2014-10-13 20:20:57 följande:

Bellamamma, välkommen! Och vilket stort hopp det är mellan barnen, roligt :D

Mirella, jag kan inte förstå hur man kan hålla sig från att inte fråga vad det blir, haha men jag är ett kontrollfreak så kan va därför jag inte kan hålla mig ;)

vincere, nej jag vet, dom säger ju att man aldrig kan va 100% säker. Men jag trodde ju på det till 100% iaf ;) Haha rolig upplevelse. Vore roligt att se hur man såg ut och hur man reagerar ;) 

Nej alltså jag har också ledsnat på rosa, allt har verkligen gått i rosa / vitt, tänkte faktiskt kors i taket, köpa en mörkblå vinteroverall! 

Men alla får väl göra som de vill eller....
  • emtfb
    Mirella skrev 2014-10-13 20:27:17 följande:
    Men alla får väl göra som de vill eller....
    Ja men gud ja, absolut. Det var inte så jag menade! Var lite ironi bakom meningen, men svårt att läsa av det i en text förstås. :) 
  • Vela81

Hej igen plussade imorse och väntar nu tredje barnet med BF 11/6. Är 33 år och bor i NV Skåne. Har två flickor födda -05 och -07, samma make har försökt i snart två år och blev nu gravida med hjälp av viktnedgång på 20 kg och dubbelkur pergotime. Har nog inte fattat det riktigt än fast jag haft det på känn

Grattis till alla er andra också

• Bellamamma72
    emtfb skrev 2014-10-13 20:20:57 följande:

Bellamamma, välkommen! Och vilket stort hopp det är mellan barnen, roligt :D

Mirella, jag kan inte förstå hur man kan hålla sig från att inte fråga vad det blir, haha men jag är ett kontrollfreak så kan va därför jag inte kan hålla mig ;)

vincere, nej jag vet, dom säger ju att man aldrig kan va 100% säker. Men jag trodde ju på det till 100% iaf ;) Haha rolig upplevelse. Vore roligt att se hur man såg ut och hur man reagerar ;) 
    Nej alltså jag har också ledsnat på rosa, allt har verkligen gått i rosa / vitt, tänkte faktiskt kors i taket, köpa en mörkblå vinteroverall! 

Att det är stort hopp beror på byte av Karl! Haha Skämt o sido så är det faktiskt underbart att bli mamma igen nu på äldre dar.... Tar vara på de små ögonblicken mer nu än jag gjorde som ung:)
  • emtfb
    Bellamamma72 skrev 2014-10-14 08:58:06 följande:
    Att det är stort hopp beror på byte av Karl! Haha Skämt o sido så är det faktiskt underbart att bli mamma igen nu på äldre dar.... Tar vara på de små ögonblicken mer nu än jag gjorde som ung:)

Haha ;) Ja, jag kan förstå det! Man tänker nog på ett annat sätt som vuxen, än som ung. Det är inte jobbigt att börja om från början igen då? :p
    Det tänker jag på ibland, om man kanske väntar ett längre tag, men vad jobbigt när de andra barnen är stora och så ska man börja om igen, med blöjor, vakna nätter osv.. ;) Men det kanske bara går och kommer naturligt.. :)

• josefinenorman

Hakar på här.

18 juni är det beräknat. Är 20 år från Västerås. Första barnet :)

• dstrl

Jag behöver er hjälp tjejer. Min sambos pappa fyller år i början av November, men då vi är bortresta då så skall vi bjuda på födelsedagsmiddag för honom hos oss troligen nästa helg. Vi har då tänkt ge honom en liten present i form av en tavla där det står "Grattis Farfar! Hoppas du har en underbar födelsedag, vi ses i Juni! Kram Knoddis".

Vad tror ni om detta? Jag har inget illamående av min graviditet, men nervositeten över att berätta för sambons föräldrar gör mig helt kräkfärdig...

• josefinenorman
    dstrl skrev 2014-10-14 13:52:03 följande:

Jag behöver er hjälp tjejer. Min sambos pappa fyller år i början av November, men då vi är bortresta då så skall vi bjuda på födelsedagsmiddag för honom hos oss troligen nästa helg. Vi har då tänkt ge honom en liten present i form av en tavla där det står "Grattis Farfar! Hoppas du har en underbar födelsedag, vi ses i Juni! Kram Knoddis".

Vad tror ni om detta? Jag har inget illamående av min graviditet, men nervositeten över att berätta för sambons föräldrar gör mig helt kräkfärdig...

Jag tycker att det var en jätte bra ide! Tycker absolut att ni ska göra det :)
  • emtfb
    dstrl skrev 2014-10-14 13:52:03 följande:

Åh, jag tycker sånt där är jätte roligt! Jätte bra idé. Jag såg en bra present när jag var gravid förra gången, som jag ska använda mig av denna gång tror jag :) 
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015