Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
tinsans, vart gör man testet nånstans? :P
Ja lite mer men bara lite brunt på papperet. Känns som det kan betyda vadsomhelst. Bara vänta och se :(
Pratade med en kompis för ett tag sen om det där med att berätta. Hennes inställning var att varför inte berätta tidigt för de som man skulle berätta för om det inte skulle gå bra. Det kändes inte helt fel tyckte jag. Sen kanske man ändå väntar lite.
Än så länge har vi inte berättat för någon men vi får besök av min mans föräldrar om en vecka drygt, de bor 60 mil bort så vi ses inte så ofta, och det är ju roligare att berätta när man ses på riktigt och inte i telefon så planen är nu att berätta för dem då. Sen samlas hela min familj helgen v.44 så då berättar vi nog för dem. Får se sen när det blir för närmsta vännerna. Känner mig som sagt tjock redan nu, även om det är gravidkilo kvar från förra gången, och om magen börjar växa lite till kommer det verkligen vara svårt att dölja. Blev rund om magen ganska tidigt sist också så efter v.12 var vi ganska öppna med det.
tinsans, vart gör man testet nånstans? :P
dstrl: intressant! :) när ska ni på ul? Berätta gärna vad det blir sen :)
Hej! Plussade igår. Vecka 5 ca. Mitt första barn. Känns overkligt, knappt att jag trodde på barnmorskan igår. Haha. Vi har berättat för familj och allra närmsta vännerna. Jag tycker inte nan ska vara rädd för att berätta för dom närmsta. Ja allt kan ske, men det är det ingen som kan styra över. Alla blev ju så fantastiskt glada och oavsett vad så har man då otroligt stöd oavsett vad. Men guuuud som jag längtar. Mina bröst känns tyngre och tyngre ömmar också galet mycket.
Kom på mig själv i flera dagar bli super varm i ansiktet, tittade mig i spegeln och va alldeles rosa om kinderna. (Som när jag va liten och hade brottats med brorsan och varit så där bråkiga som syskon kan vara) haha. Skrattade! BF 14 juni. Men får mer svar om två veckor då jag ska på ultra ljud.
Hej! Plussade igår. Vecka 5 ca. Mitt första barn. Känns overkligt, knappt att jag trodde på barnmorskan igår. Haha. Vi har berättat för familj och allra närmsta vännerna. Jag tycker inte nan ska vara rädd för att berätta för dom närmsta. Ja allt kan ske, men det är det ingen som kan styra över. Alla blev ju så fantastiskt glada och oavsett vad så har man då otroligt stöd oavsett vad. Men guuuud som jag längtar. Mina bröst känns tyngre och tyngre ömmar också galet mycket.
Kom på mig själv i flera dagar bli super varm i ansiktet, tittade mig i spegeln och va alldeles rosa om kinderna. (Som när jag va liten och hade brottats med brorsan och varit så där bråkiga som syskon kan vara) haha. Skrattade! BF 14 juni. Men får mer svar om två veckor då jag ska på ultra ljud.
Hej allihop! Verkar vara en mysig stämning här inne :) Jag är 26 år och bor i Uppsala - och har precis plussat för första gången!! Bf i mitten av juni :)
BF-Lista
8 Juni. Skogisen, 33år, 1:a barnet, Umeå
13 Juni. emtfb, 25år, 2:a barnet, Uppsala
17 Juni. dstrl, 1:a barnet, Orust
Fyll gärna på själva :)