Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hej! Jag är i vecka 5+0. Min första graviditet.
Mår lite illa på morgonen och är overkligt trött hela tiden. Jag vågar inte riktigt tro på det här än. Jag blev gravid på första försöket, och trodde att vi skulle få försöka ett tag eftersom att jag har läst överallt att det igenomsnitt tar ca 7 månader att bli gravid.
Nu när jag väl är det så är jag rädd att få mf eller ma. Vissa stunder känns det inte alls som att jag är gravid och ibland så känns det som mensvärk/molvärk och brösten ömmar, men inte jättemycket. Dom gjorde mer ont för ett par dagar sen, nu gör det inte lika ont längre (kanske har vant mig) men nu mår jag mer illa än för ett par dagar sen.
Är det vanligt? Vill verkligen att det här ska gå hela vägen...... :/
[quote=74137215][quote-nick]Skogisen skrev 2014-10-09 12:30:20 följande:[/quote-nick]
Har haft liknande symptom som du o får överallt höra att det är fullt normalt :)
Det är min första graviditet oxå så är orolig o nojjig för minsta lilla, men tror att det oxå är normalt med första barnet då man inte har någon som helst aning om vad som väntar :)
[/quote
Det känns som att man läser mer om MF och ma överallt än om en fulländad graviditet. Eller så är det bara jag som läser i fel trådar och skrämmer upp mig själv. Jag ska inte till
BM förens den 13e november och det är huuuur länge som helst dit.
När har ni börjat må som mest illa? Har brösten gjort ont hela tiden? Har ni känt att ni stundvis inte varit gravida?
Usch, jag mår så dåligt över att vara så nojig..
Så nu är jag här :P
Bf 12 juni!
Ska vi göra nån lista? :D
Det känns som att man läser mer om MF och ma överallt än om en fulländad graviditet. Eller så är det bara jag som läser i fel trådar och skrämmer upp mig själv. Jag ska inte till
BM förens den 13e november och det är huuuur länge som helst dit.
När har ni börjat må som mest illa? Har brösten gjort ont hela tiden? Har ni känt att ni stundvis inte varit gravida?
Usch, jag mår så dåligt över att vara så nojig..[/quote]
Började må dåligt bim +4 blev öm i brösten någon dag efter det, haft molvärk i magen sen bim -3 men som det är just nu är jag bara lite öm i brösten vid beröring, lite illamående när jag blir stressad och på morgonen o molvärk någon gång per dag.
tinsans, vad roligt att det tog sig på första försöket! Jag tror det är väldigt vanligt att man är orolig, man nästan letar symtom. Mina symtom, kommer och går. Förutom mitt humör, det verkar stanna och verkligen göra sig synligt. Men molvärk har jag ibland och lite illamående kommer oftast på kvällarna. Förra graviditeten kom mina symtom verkligen som ett brev på posten ca v. 8. Kräktes och kändes bakis och febrig varje jävla dag till v .17. Så det hoppas jag att jag slipper nu. :)
Chilifrö, roligt :D Absolut det tycker jag, jag kan starta!
BF-Lista
13 Juni. emtfb, 25år, 2:a barnet, Uppsala
Bf 8/6 33år första barnet umeå
Bf 17 juni, 1:a barnet, orust :)
Heej får jag hoppa in här? Fick ett pluss i lördags! Väntar mitt tredje barn, minstingen är 16 månader, han är också junibarn. Äldsta är 6 år, i december :)
Beskedet kom som en liten chock, men vi har önskat syskon och det var väl meningen just nu :)
Hur mår ni Alla? Jag känner mig helt ogravid och funderar om jag inbillat mig :p
BF-Lista
8 Juni. Skogisen, 33år, 1:a barnet, Umeå
13 Juni. emtfb, 25år, 2:a barnet, Uppsala
17 Juni. dstrl, 1:a barnet, Orust
Fyll gärna på själva :)
Välkomna alla nya!!! Och grattis!!
Jag är inte så aktiv just nu pga att jag legat med migrän i tre dagar. Något bättre numera långt ifrån huvudvärksfri :(
Annars har jag väldigt ont i brösten och molvärk ibland. Inget direkt illamående än. Men ett hemskt humör, hehe.