Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hej! Grattis & välkommen!! :) Är det första barnet? Några symtom ännu? :)
Vad roligt :D Okej, jag sover också jätte oroligt, svårt att somna med.
Mitt andra barn :) Symtom, typ lite molvärk & humöret är inte att leka med, herregud. Tänder till på 2 röda, typ.
Plussade tydligt igår efter en stegring sedan i torsdags :D så hoppas det är ok att jag oxå hoppar in här :)
Vad roligt :D Okej, jag sover också jätte oroligt, svårt att somna med.
Mitt andra barn :) Symtom, typ lite molvärk & humöret är inte att leka med, herregud. Tänder till på 2 röda, typ.
Gaaah jag har haft huvudvärk och migrän nu i flera dagar. Orkar snart inte längre med den :( Min medicin får jag inte ta heller när jag är gravid utan det är bara att vänta ut migränen.
Sover en del på dagen så därför ligger jg och vänder o vrider på mig halva natten. Så fort huvudvärken har släppt blir det att återgå till rutinerna kring sovdags :)
När jag ändå klagar.....mina bröst, aj aj aj! De gör så himla ont och har säkert växt 2 storlekar. Var ska detta sluta? Haha
Gaaah jag har haft huvudvärk och migrän nu i flera dagar. Orkar snart inte längre med den :( Min medicin får jag inte ta heller när jag är gravid utan det är bara att vänta ut migränen.
Sover en del på dagen så därför ligger jg och vänder o vrider på mig halva natten. Så fort huvudvärken har släppt blir det att återgå till rutinerna kring sovdags :)
När jag ändå klagar.....mina bröst, aj aj aj! De gör så himla ont och har säkert växt 2 storlekar. Var ska detta sluta? Haha
Välkomna alla nya!
Jag fick klådan bara några dagar innan förlossningen och så höll den i sig lite efteråt. Fick inte konstaterar PUPPP förrän två dagar efter han var född. Smorde med Hydrokortison och tog Tavergyl.
Känner inte heller något i brösten dstrl. Men de är fortfarande större efter förra graviditeten.
Sonen vaknade 4.45 i natt och det tog ett tag innan han kom till ro så jag hann aldrig somna om innan det var dags att gå upp. Kommer bli en lååång dag!
Kläder ja, vill ju inte ha mammakläder än. Då ser man ju verkligen gravid ut. Är dock väldigt begränsad del av garderoben jag kan använda/känner mig bekväm i. Nu imorse känner jag att jeansen jag kunnat ha innan spänner i midjan redan. Vill ju som sagt kunna vänta lite med att berätta...Behöver verkligen komma i gång med att röra på mig också.
Plussade tydligt igår efter en stegring sedan i torsdags :D så hoppas det är ok att jag oxå hoppar in här :)
Karro, okej tråkigt att du fick det konstaterat så sent. Men skönt att du vet att det är det, om du får det igen.
Haha nej det är sant, mammakläder väntar man ju helst med tills man verkligen måste ha dom. Förra graviditeten hade jag bara nån mamma topp, hade mina vanliga byxor och mycket mjukis/harembyxor, dock kommer jag nog köpa ett par mamma jeans denna gången, kan va skönt att ha en mudd över magen, det saknade jag förra gången.
Limpan, fyfan för migrän, hoppas den släpper! Brukar du ha det ofta, annars? Måste väl finnas något att ta mot det, även fast man är gravid? Jag som typ går under helt när jag har ont i huvudet, kan inte tänka mig hur det skulle vara med migrän.
dstrl, haha det är helt sjukt hur man kan blir så, noll tålamod och hettar till direkt. Stackars omgivningen ;) Kan ju säga att jag kolla på Zlatans dokumentär igårkväll, satt och böla genom hela typ haha. Kan inte komma ihåg att jag va så förra graviditeten :P
Hej! Jag är i vecka 5+0. Min första graviditet.
Mår lite illa på morgonen och är overkligt trött hela tiden. Jag vågar inte riktigt tro på det här än. Jag blev gravid på första försöket, och trodde att vi skulle få försöka ett tag eftersom att jag har läst överallt att det igenomsnitt tar ca 7 månader att bli gravid.
Nu när jag väl är det så är jag rädd att få mf eller ma. Vissa stunder känns det inte alls som att jag är gravid och ibland så känns det som mensvärk/molvärk och brösten ömmar, men inte jättemycket. Dom gjorde mer ont för ett par dagar sen, nu gör det inte lika ont längre (kanske har vant mig) men nu mår jag mer illa än för ett par dagar sen.
Är det vanligt? Vill verkligen att det här ska gå hela vägen...... :/