• dstrl

Vi med BF Juni 2015

Hej!

Hoppas det är okej att jag hoppar in här :)
    Plussade igår i vecka 4 (3+5).

• dstrl
    emtfb skrev 2014-10-08 10:54:19 följande:

Hej! Grattis & välkommen!! :) Är det första barnet? Några symtom ännu? :)

Tack :)
    Ja det är första.. och jag var väldigt säker på att jag var gravid.. Jag bara kände det i kroppen.

Jag har molvärk (haft sedan ÄL), och lite spända bröst. Har sovit lite oroligt ett par nätter nu, men i övrigt inget anmärkningsvärt :)

Hur är det för dig? Första? Symptom? :)
  • dstrl
    emtfb skrev 2014-10-08 15:37:42 följande:

Vad roligt :D Okej, jag sover också jätte oroligt, svårt att somna med.

Mitt andra barn :) Symtom, typ lite molvärk & humöret är inte att leka med, herregud. Tänder till på 2 röda, typ. 

amen mef humöret! Jag är mer eller mindre vansinnig på allt o alla... :(
  • dstrl
    Limpan nr2 skrev 2014-10-08 19:25:59 följande:

Gaaah jag har haft huvudvärk och migrän nu i flera dagar. Orkar snart inte längre med den :( Min medicin får jag inte ta heller när jag är gravid utan det är bara att vänta ut migränen.

Sover en del på dagen så därför ligger jg och vänder o vrider på mig halva natten. Så fort huvudvärken har släppt blir det att återgå till rutinerna kring sovdags :)

När jag ändå klagar.....mina bröst, aj aj aj! De gör så himla ont och har säkert växt 2 storlekar. Var ska detta sluta? Haha

Usch :( hoppas det släpper snart!

Jag är nästan lite besviken att jag inte har ondare i brösten.. jag har rätt stora bröst iof, men kan det påverka att man inte blir så öm? :s
  • dstrl
    Emmadenicelind skrev 2014-10-10 11:30:33 följande:

Mitt första meddelande här på Familjeliv )

Plussade i söndags och lillen är beräknad 14 juni!

Känns jättekul då jag haft misstänkt endometrios sen 1 år tillbaka och är överlycklig att det kunde bli ett barn, då spelar mina mensbesvär ingen roll längre!:)

Men måååånga gravid symtom har dragit över mig och jag kaskadkräks lite då och då, varm som ett element, drömmer galna drömmar och har ganska mycket smärta i nedre del av magen och drömmer att jag får missfall och vaknar upp av värkarna.. Nyfiken om någon mer har så?:)

Grattis till plusset :) jag har BF 3 dagar efter dig, 17/6 :)

Jag har liknande symptom som dig, och speciellt idag. Jag är SÅ varm och får vallningar hela tiden. Jag har också smärta i nedre magen, känns som sjukt stark träningsvärk - svårt att luta mig bakåt. Drömmer också mycket & konstigt :)

• dstrl
    tinsans skrev 2014-10-10 15:19:42 följande:

Vad roligt att läsa om allas symptom! :)

Eftersom jag aldrig har (vad jag vet om)aldrig varit gravid innan så kändes det i hela kroppen. Jag trodde ändå inte att jag var gravid förrens jag plussade. Jag känner min kropp väldigt väl och vet när jag har ägglossning,när det är dags för mens symptom osv. När (vad jag tror) jag blev "befruktad" så kändes det som att det "pirrade/vibrerade" som kolsyra långt ner i magen. En känsla jag aldrigr känt förut. Då sa jag till min sambo att jag trodde jag blev gravid. Kort efter det så blev jag ofantligt trött! Jag somna på stört när jag kom hem från jobbet. Sen kände jag som ett tryck på blygdbenet, väldigt bubblig i magen, lite stickningar och det liksom spände i magen. Jag kände en gång att det strålade som träningsvärk i ljumskarna, det kändes jättelurt. När min bim närmade sig så mådde jag illa ibland, var (och är!) så himla trött precis hela tiden.

Just det! Jag kände en dag att mina kinder blossade upp, det såg ut som att jag varit ute i kylan en hel dag, det bara svärmade över mig.

Nu mår jag illa och känner mig allmänt trött och febrig mest hela tiden. Illamåendet kommer och går... Ömma bröst också! Och halsbränna.. Äter rennie mot det, är det ok? :/

Vill såå gärna ha en liten flicka! :) men jag gjorde det där kinesiska testet och då stod det att det skulle bli en pojke.. Så vi får väl se vad det blir :) tror ni på det testet förresten?

Enligt det testet ska jag få en pojk, får se på ul om det stämmer! :D
  • dstrl
    emtfb skrev 2014-10-10 21:40:00 följande:

tinsans, vart gör man testet nånstans? :P

Googla på kinesiskt test kön så kommer det upp :) kunde inte kopiera in länken från telefonen :/
  • dstrl
    tinsans skrev 2014-10-10 21:31:54 följande:

dstrl: intressant! :) när ska ni på ul? Berätta gärna vad det blir sen :)

Jag är bara i vecka 5, mrn jag vill glra det tidigt då jag är så orolig över att jag bara "inbillar" mig.. vissa stunder känns det för bra för att vara sant. :)
  • dstrl

Jag behöver er hjälp tjejer. Min sambos pappa fyller år i början av November, men då vi är bortresta då så skall vi bjuda på födelsedagsmiddag för honom hos oss troligen nästa helg. Vi har då tänkt ge honom en liten present i form av en tavla där det står "Grattis Farfar! Hoppas du har en underbar födelsedag, vi ses i Juni! Kram Knoddis".

Vad tror ni om detta? Jag har inget illamående av min graviditet, men nervositeten över att berätta för sambons föräldrar gör mig helt kräkfärdig...

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015