• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • ChiliFrö

Välkommen bellis!!

Usch här har jag tyckt att det blivit bättre men är sjukt trött och kroppen typ orkeslös.. sov 12 timmar härom natten och var lika trött hela dagen ändå.

Får sjukaste mjölksyran i benen av att gå i trappor :P Jobbigt när det är massor med trappor på jobbet :(
    Märker att jag blir sämre och mår mer illa under mina arbetsveckor.. :(

Diskuterade med personalchefen idag om hur vi går tillväga nu och hon tog upp avstängningen direkt så får se hur länge till det blir. Visst är det skönt att gå hemma men det är kul att jobba också.

Jag har märkt av glömskan sjukt mycket också :P kommer inte ihåg vem som skrivit vad i tråden så får nog börja citera alla när jag svarar :D

• billies

Tack allihopa! Sonen är alldeles snart 2 år, härlig trotsålder haha jag tycker att jag sover dygnet runt men är ändå en zombie typ.. Haha värdelöst! Kanske borde försöka träna lite mer så kanske man blir pigg, om än för stunden så är ju det bättre än inget. Jag mår rätt okej i övrigt faktiskt, lite illamående från å till när jag tänker på mat haha. Så har svårt att äta för jag blir inte sugen på något, mest typ kiwi å barnyoggi haha. Åhh glömskan, den är underbar!!... Var helt sjukt första gången å jsg tycker väl inte att jag blivit mycket bättre sen graviditeten med sonen fram tills nu, får hoppas den inte blir värre än med sonen iaf för då lär något dumt säkert hända till slut. Man blir ju lite rädd för sig själv när man glömmer att man lagar mat å sådär :-O

Många som gjort vul/ul? Isf betalat för det själva eller fått det för att lindra oro typ? Tycker att jag ser massa ulbilder överallt typ!

• emtfb

Idag fick jag lergigan comp utskrivet, så nu hoppas vi på underverk! Idag skulle de även varit min första arbetsdag, sen 1,5år hemma med min dotter, meeeeen va tvungen att sjukanmäla mig, är så jävla matt och svag i kroppen! Vette tusan hur jag ska klara att jobba när jag känner mig så här?!

Hur mår ni andra?

Inget vul för mig..

• Karro80

Vi har efter att ha funderat fram och tillbaka bokat VUL privat på måndag. Går ju som sagt och oroar mig lite för att jag inte känner något. Gjorde ett VUL på samma ställe med sonen efter att jag haft en liten blödning. Känns skönt att få veta om allt ser ok ut.

• billies
    Karro80 skrev 2014-11-10 20:40:22 följande:

Vi har efter att ha funderat fram och tillbaka bokat VUL privat på måndag. Går ju som sagt och oroar mig lite för att jag inte känner något. Gjorde ett VUL på samma ställe med sonen efter att jag haft en liten blödning. Känns skönt att få veta om allt ser ok ut.

Åh så mysigt. Hade gärna med velat göra det för nu känner jag lite som du.. Visst tröttheten finns väl där men jag äe en trött människa annars också haha så behöver inte vara just för att jag är gravid. Överlever lilsom utan att sova en stund på dagen. Och illamåendet som gjorde att jag inte käka något annat än frukt å Yoggi har nog också gått över. Å alla andra har redan fått värsta bulan i vecka 12 men med mig händer det ingenting :-O okej visst man nojar väl lite i onödan å jag tror inte det är några konstigheter men ändå. Hade varit skönt att se tycker man är mer nojig med andra barnet haha.
  • billies
    emtfb skrev 2014-11-10 19:52:00 följande:

Idag fick jag lergigan comp utskrivet, så nu hoppas vi på underverk! Idag skulle de även varit min första arbetsdag, sen 1,5år hemma med min dotter, meeeeen va tvungen att sjukanmäla mig, är så jävla matt och svag i kroppen! Vette tusan hur jag ska klara att jobba när jag känner mig så här?!

Hur mår ni andra?

Inget vul för mig..

Men Gud så tjatigt! Skönt det iaf, hoppas det funkar för dig. Vilken vecka va du i? :) har du tungt jobb annars? Känner mig också ganska matt å helt orkeslös från dag till dag på jobbet. Bara att härda ut men man vill ju bara spy ut till alla om hur trött man är å hur tråkigt det är att jobba men.. Håller mig än, det går snart över. Hoppas jag haha
  • vincere

Jobbigt med illamående! Jag är också så sjukt orkeslös, känner mig konstant trött. Ligger i sängen vi nbio varje kväll, spelar ingen roll hur mycket jag sover.. Hoppas det går över snart.. Tror jag gick in i vecka11 idag, men har eg ingen aning..

UL blir väl efter jul/nyår nångång, inget VUL här. Blir kul att få veta ett ca datum.

Har även köpt hus så flyttar om två veckor, och har inte ens börjat packa. Orkar ingenting! UH!

• emtfb
    billies skrev 2014-11-11 09:12:21 följande:
    Men Gud så tjatigt! Skönt det iaf, hoppas det funkar för dig. Vilken vecka va du i? :) har du tungt jobb annars? Känner mig också ganska matt å helt orkeslös från dag till dag på jobbet. Bara att härda ut men man vill ju bara spy ut till alla om hur trött man är å hur tråkigt det är att jobba men.. Håller mig än, det går snart över. Hoppas jag haha smile2.gifsmile2.gif
    Funkar sådär. Va på inskrivning idag, har även ringt vårdcentralen, så ska få prata med en dr om sjukskrivning. Hoppas verkligen! För som de känns nu och har gjort de senaste 2 veckorna så klarar jag inte av att jobba. Vi jobbar mycket själva också, jobbar på äldreboende. Så det är tungt och jobbigt & så ska man försöka va trevlig och inte spy i deras knä :p skämt o sido :)

Vad jobbar du med?

Ja man vill ju verkligen det, som tur är så går det ju över! Mitt höll sig dock till ca v.17 förra gången ;)
  • emtfb
    vincere skrev 2014-11-11 11:10:11 följande:

Jobbigt med illamående! Jag är också så sjukt orkeslös, känner mig konstant trött. Ligger i sängen vi nbio varje kväll, spelar ingen roll hur mycket jag sover.. Hoppas det går över snart.. Tror jag gick in i vecka11 idag, men har eg ingen aning..

UL blir väl efter jul/nyår nångång, inget VUL här. Blir kul att få veta ett ca datum.

Har även köpt hus så flyttar om två veckor, och har inte ens börjat packa. Orkar ingenting! UH!

Grattis till huset, vad roligt :D nej men gud, förstår att du inte orkar packa, fy va olägligt husköpet kom då :p

Är likadan, ligger mest i sängen jämt. Fy så trött man kan vara alltså!

Jag fick tid för rul idag, så 16 januari kl 10.00 :D känns långt som sjutton, men tiden går ju sjukt fort! :D
  • Oktjun1215
    Mia 794 skrev 2014-11-02 11:27:24 följande:

Hej hoppar in i eran grupp :)
    Har BF 24 juni 2015
    Väntar knoddis nr 6 om allt går som de ska {#emotions_dlg.flower}Gravid

Har oxå bm 24 juni enligt mina egna beräkningar ! :)
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015