• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • emtfb
    vincere skrev 2014-11-17 06:30:12 följande:

Idag kl 9 är det inskrivning för mig, ska be henne lyssna efter hjärtljud. Med sonen gick det att höra i vecka 10 så jag håller tummarna att hon är lika snäll denna gång!

Påtal om träning, är det något jag verkligen saknar och ska ta tag i så fort min energi kommit tillbaka. Tränade hårt efter sista graviditeten och toughtest var på to-do list 2015 men det fick jag glatt stryka.

Nu är det lite fullt upp med flytten, sista veckan i lägenhet. Men värsta tröttheten har ändå lagt sig så det är bara att köra på :)

Hur mår ni andra? Illamående eller helt ljuvligt? ;)

Vad tror ni det gömmer sig i magen? Jag tror det är en liten lillasyster. Har ni betättat åt storasyskon? Jag ska nog berätta idag efter inskrivningen till dottern på 6 år, sonen har jag berättat åt men han förstår ju inte :p

Roligt. :) Fick du lyssna på hjärtljuden? 
    Vad skönt att de släppt lite med tröttheten nu när ni flyttar :) Jag mår jätte illa och kräks sen är jag sjukt orkeslös, så tur man är sjukskriven. 

Jag har redan berättat för dottern, men hon förstår ju inte heller. ;) Jag tror vi kommer få en till flicka :) Men vore ju skoj med en pojke, så man får en av varje, för jag vette tusan om jag orkar med en graviditet till, puuh! 

Fick du datum för RUL idag? :)

• Karro80

Ska iväg på VUL. Det pirrar väldigt i magen.... Vill ju få se ett tickande hjärta och att allt är bra.

• vincere
    emtfb skrev 2014-11-17 11:11:32 följande:

Roligt. :) Fick du lyssna på hjärtljuden? 

Vad skönt att de släppt lite med tröttheten nu när ni flyttar :) Jag mår jätte illa och kräks sen är jag sjukt orkeslös, så tur man är sjukskriven. 

Jag har redan berättat för dottern, men hon förstår ju inte heller. ;) Jag tror vi kommer få en till flicka :) Men vore ju skoj med en pojke, så man får en av varje, för jag vette tusan om jag orkar med en graviditet till, puuh! 

Fick du datum för RUL idag? :)

Jaa efter lite letande så hörde vi lilla bönan :D Kändes så himla skönt att få bekräftat att det lever någon där inne :) jag har samma BM som jag haft med båda barnen, första förlöste hon. Hon är verkligen toppen.

Åh så jobbigt med illamående och kräkningar :/ Det är tufft att inte må bra när man har småbarn hemma. Hoppas du får avlastning å vila, o att det går över snart!

Fick inget datum för RUL men hon pekade på 17 januari, så det blir väl därikring :) Har du fått tid för RUL?
  • LisaW81

Har en son på 21 mån så dagarna flyger iväg - först jobb sen dagishämtning och sysslor hemma! Hade annat jobb förra graviditeten som tog all uppmärksamhet o lite till men nu har jag det mycket lugnare och hade nog blivit uttråkad om inte fam.situationen sett annorlunda ut!

Var på inskrivning idag och oj vad mycket verkligare allt känns på en gång, jag ska bli 2-barnsmamma :))! Har du barn sedan tidigare? Hur gammal isåfall? Börjar fundera på hur sonen kommer uppleva den nya situationen som blir nästa sommar, skräcken är att han kommer känna sig "bortvald" när all fokus inte längre kommer på honom. Förstå mig rätt, han får inte uppfostran som om han är jordens mittpunkt men ni förstår säkert vad jag menar:))?

Han kommer va nästan 2,5 när lillen kommer (jag tror det blir en liten kille!) så hoppas han förstår... Men vad mycket tankar som snurrar nu!

billies skrev 2014-11-15 11:02:30 följande:

Åh precis som asvanoe dåju! Med bf. Nära mitt datum med som sagt låter som mig med med dina symptom, inget alls första grav men nu hqr jag haft lite mer fast det gått över men.. vad har du sen innan? Son/dotter? Å när är h*n född? välkommen!

• Jamtlandstaus

Här undrar jag nu om livet blev kvar där inne? Helt plötsligt i söndags försvann kvällströttheten som i ett trollslag o mitt flåsande har förbättrats radikalt... :-/

Det är ju en kritisk tid nu då moderkakan ska ta över mer o mer från gulkroppen.

• emtfb
    vincere skrev 2014-11-17 18:26:08 följande:
    Jaa efter lite letande så hörde vi lilla bönan :D Kändes så himla skönt att få bekräftat att det lever någon där inne :) jag har samma BM som jag haft med båda barnen, första förlöste hon. Hon är verkligen toppen.

Åh så jobbigt med illamående och kräkningar :/ Det är tufft att inte må bra när man har småbarn hemma. Hoppas du får avlastning å vila, o att det går över snart!

Fick inget datum för RUL men hon pekade på 17 januari, så det blir väl därikring :) Har du fått tid för RUL?

Men vad skönt att ni hittade och fick lyssna! Jag skulle nog absolut inte få lyssna på det nu så här tidigt hos min BM. Jaha oj, skönt att ha en bm man haft till alla :) 

Okej jo hon bokade in en rul tid, så Fredagen den 16 Januari klockan 10. :D Känns så långt bort dit, men det går ju sååå fort. :)

• tinsans

Jag var på inskrivning i torsdags, det kändes jättemysigt och lite mer "på riktigt" efter besöket. vi fick inte lyssna på något hjärta. Hon sa att det var alldeles för tidigt för att höra det. Jag är i vecka 11 (10+5). Har blivit sjukskriven för att jag mår illa och spyr. Det är så påfrestande. Har fobi för att spy så jag ligger hellre bilxtstilla och "sväljer" och väntar ut illamåendet. Det har gjort att jag i princip bara ligger ner hela dagarna. Inbillar mig att "lergigan Comp" hjälper liiiite, så det känns skönt.

Känner mig faktiskt inte lika trött längre, ska på vårt första ultraljud på torsdag nästa vecka. Längtar ihjäl mig efter det, eftersom jag ibland får för mig att h*n kanske inte lever........

(Paus för ett hänga-över-toaletten-besök, usch!)

....vilket spyorna förmodligen bekräftar att det gör. Men iochmed att min mage är (nästan) lika platt som innan, så känns det inte som att något växer. Jag har alltid tränat jättemycket, men har inte kunnat träna en endaste gång sen jag plussade. Därav är min mage och kropp inte lika "hårda" om ni förstår vad jag menar.

Hur har ni mått fram tills idag? Har ni blivit sjukskrivna? Syns det något på er förstagångsgravida? :)

• emtfb
    tinsans skrev 2014-11-18 17:29:55 följande:

Jag var på inskrivning i torsdags, det kändes jättemysigt och lite mer "på riktigt" efter besöket. vi fick inte lyssna på något hjärta. Hon sa att det var alldeles för tidigt för att höra det. Jag är i vecka 11 (10+5). Har blivit sjukskriven för att jag mår illa och spyr. Det är så påfrestande. Har fobi för att spy så jag ligger hellre bilxtstilla och "sväljer" och väntar ut illamåendet. Det har gjort att jag i princip bara ligger ner hela dagarna. Inbillar mig att "lergigan Comp" hjälper liiiite, så det känns skönt.

Känner mig faktiskt inte lika trött längre, ska på vårt första ultraljud på torsdag nästa vecka. Längtar ihjäl mig efter det, eftersom jag ibland får för mig att h*n kanske inte lever........

(Paus för ett hänga-över-toaletten-besök, usch!)

....vilket spyorna förmodligen bekräftar att det gör. Men iochmed att min mage är (nästan) lika platt som innan, så känns det inte som att något växer. Jag har alltid tränat jättemycket, men har inte kunnat träna en endaste gång sen jag plussade. Därav är min mage och kropp inte lika "hårda" om ni förstår vad jag menar.

Hur har ni mått fram tills idag? Har ni blivit sjukskrivna? Syns det något på er förstagångsgravida? :)

Ja visst blir det mer verkligt, speciellt när man är gravid med första barnet. :) Jag frågar inte ens om vi kan lyssna på hjärtat, för jag vet att hon också skulle säga att de är för tidigt. 

Jag mår som du, spyr 4-5 ggr om dagen och är orkeslös. Är sjukskriven 14 dagar i taget, så det är skönt, skulle aldrig orka jobba i detta skicket. Känns inte som det är på bättringsvägen heller. Vad jobbar du med? 

• tinsans

emtfb: jag har också blivit sjukskriven två veckor i taget. Jag jobbar inom Handels - i butik. Det är verkligen superkul, men det blir svårt att jobba för min del när jag måste springa in på toaletten titt som tätt då vi brukar jobba ensamma dom första timmarna på morgonen och dom sista timmarna på kvällarna.

Vad jobbar du med? :)

• vincere

Fast för tidigt är det ju inte ;), men dom har som rutin att inte lyssna förrän x-antal veckor ifall det inte skulle höras, då det skulle kunna skapa onödig oro hos mamman berättade min Bm.

Kvällströttheten is back. Sov gott <3

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015