• tinsans

Vi med BF Juni 2015

Hej! Jag är i vecka 5+0. Min första graviditet.

Mår lite illa på morgonen och är overkligt trött hela tiden. Jag vågar inte riktigt tro på det här än. Jag blev gravid på första försöket, och trodde att vi skulle få försöka ett tag eftersom att jag har läst överallt att det igenomsnitt tar ca 7 månader att bli gravid.

Nu när jag väl är det så är jag rädd att få mf eller ma. Vissa stunder känns det inte alls som att jag är gravid och ibland så känns det som mensvärk/molvärk och brösten ömmar, men inte jättemycket. Dom gjorde mer ont för ett par dagar sen, nu gör det inte lika ont längre (kanske har vant mig) men nu mår jag mer illa än för ett par dagar sen.

Är det vanligt? Vill verkligen att det här ska gå hela vägen...... :/

• tinsans

[quote=74137215][quote-nick]Skogisen skrev 2014-10-09 12:30:20 följande:[/quote-nick]

Har haft liknande symptom som du o får överallt höra att det är fullt normalt :)

Det är min första graviditet oxå så är orolig o nojjig för minsta lilla, men tror att det oxå är normalt med första barnet då man inte har någon som helst aning om vad som väntar :)

[/quote

Det känns som att man läser mer om MF och ma överallt än om en fulländad graviditet. Eller så är det bara jag som läser i fel trådar och skrämmer upp mig själv. Jag ska inte till

BM förens den 13e november och det är huuuur länge som helst dit.

När har ni börjat må som mest illa? Har brösten gjort ont hela tiden? Har ni känt att ni stundvis inte varit gravida?

Usch, jag mår så dåligt över att vara så nojig..

• tinsans

Vad roligt att läsa om allas symptom! :)

Eftersom jag aldrig har (vad jag vet om)aldrig varit gravid innan så kändes det i hela kroppen. Jag trodde ändå inte att jag var gravid förrens jag plussade. Jag känner min kropp väldigt väl och vet när jag har ägglossning,när det är dags för mens symptom osv. När (vad jag tror) jag blev "befruktad" så kändes det som att det "pirrade/vibrerade" som kolsyra långt ner i magen. En känsla jag aldrigr känt förut. Då sa jag till min sambo att jag trodde jag blev gravid. Kort efter det så blev jag ofantligt trött! Jag somna på stört när jag kom hem från jobbet. Sen kände jag som ett tryck på blygdbenet, väldigt bubblig i magen, lite stickningar och det liksom spände i magen. Jag kände en gång att det strålade som träningsvärk i ljumskarna, det kändes jättelurt. När min bim närmade sig så mådde jag illa ibland, var (och är!) så himla trött precis hela tiden.

Just det! Jag kände en dag att mina kinder blossade upp, det såg ut som att jag varit ute i kylan en hel dag, det bara svärmade över mig.

Nu mår jag illa och känner mig allmänt trött och febrig mest hela tiden. Illamåendet kommer och går... Ömma bröst också! Och halsbränna.. Äter rennie mot det, är det ok? :/

Vill såå gärna ha en liten flicka! :) men jag gjorde det där kinesiska testet och då stod det att det skulle bli en pojke.. Så vi får väl se vad det blir :) tror ni på det testet förresten?

• tinsans

dstrl: intressant! :) när ska ni på ul? Berätta gärna vad det blir sen :)

• tinsans

Jag var på inskrivning i torsdags, det kändes jättemysigt och lite mer "på riktigt" efter besöket. vi fick inte lyssna på något hjärta. Hon sa att det var alldeles för tidigt för att höra det. Jag är i vecka 11 (10+5). Har blivit sjukskriven för att jag mår illa och spyr. Det är så påfrestande. Har fobi för att spy så jag ligger hellre bilxtstilla och "sväljer" och väntar ut illamåendet. Det har gjort att jag i princip bara ligger ner hela dagarna. Inbillar mig att "lergigan Comp" hjälper liiiite, så det känns skönt.

Känner mig faktiskt inte lika trött längre, ska på vårt första ultraljud på torsdag nästa vecka. Längtar ihjäl mig efter det, eftersom jag ibland får för mig att h*n kanske inte lever........

(Paus för ett hänga-över-toaletten-besök, usch!)

....vilket spyorna förmodligen bekräftar att det gör. Men iochmed att min mage är (nästan) lika platt som innan, så känns det inte som att något växer. Jag har alltid tränat jättemycket, men har inte kunnat träna en endaste gång sen jag plussade. Därav är min mage och kropp inte lika "hårda" om ni förstår vad jag menar.

Hur har ni mått fram tills idag? Har ni blivit sjukskrivna? Syns det något på er förstagångsgravida? :)

• tinsans

emtfb: jag har också blivit sjukskriven två veckor i taget. Jag jobbar inom Handels - i butik. Det är verkligen superkul, men det blir svårt att jobba för min del när jag måste springa in på toaletten titt som tätt då vi brukar jobba ensamma dom första timmarna på morgonen och dom sista timmarna på kvällarna.

Vad jobbar du med? :)

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015