• emtfb

Vi med BF Juni 2015

Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BF Juni 2015
  • emtfb
    tinsans skrev 2014-11-18 20:53:47 följande:

emtfb: jag har också blivit sjukskriven två veckor i taget. Jag jobbar inom Handels - i butik. Det är verkligen superkul, men det blir svårt att jobba för min del när jag måste springa in på toaletten titt som tätt då vi brukar jobba ensamma dom första timmarna på morgonen och dom sista timmarna på kvällarna.

Vad jobbar du med? :)

Okej ja jag förstår det, skönt att man kan bli sjukskriven då. Så man slipper stressa upp sig för att kunna klara ett pass på jobbet. 

Jag jobbar på ett äldreboende, så det är ju inte heller helt optimalt att springa och spy så fort man ex. böjer sig ner och ska sätta på ett par skor :p

Hur mår alla so far?
    Jag har fått jordens halsbränna som gör att det är sjukt tungt att andas, jätte jobbigt. :( Va in till akuten och dom kolla upp hjärtat och om det var någon propp i njuren, men som tur var det inte det. Utan förmodligen halsbränna "bara". Så nu knaprar jag omeprazol och hoppas det blir bättre snart. Sjukt obehagligt med andningen, kan knappt ta djupa andetag. 

• ChiliFrö

Halloj igen Brudar!!

Hjälp va länge jag varit borta känner jag!!

Välkomna alla nya!!

Här ha illamåendet släppt men har övergått till oförmåga att äta varm mat så här är en stående diet på mackor med jordgubbsmarmelad(BLÄÄ skulle aldrig äta de annarsFoten i munnen) Granny Smith äpplen och sallad.. Det är vd som går ner.. men det är några veckor sen blir det som vanligt.. var exakt som med tösen!

Har varit i diskussion med jobbet om hur dom vill lägga upp det och eftersom inte finns någonstans dom kan flytta mig i detta lilla familjeföretag jag jobbar på så kommer jag med största sannolikhet att bli avstängd från och med 16 dec.. Dock var det diskussioner i fredags om att jag tills dess ska sitta och skriva om alla arbetsinstruktioner och säkerhetsföreskrifter tills dess. så vi får se. Så tråkigt att lämna jobbet, känns som tiden går fortare och så men jag kommer ju ha tid att fixa litens rum iallafall och det är ju en helt underbr sysselsättning Hjärta

Jag går in u vecka 12 imorgon och har varit hos BM en gång men då var labbet stängt så ska dit på onsdag igen och ta prover och så ska min sambo med och vi hoppas på att få hör lite hjärtljud Hjärta

• Jamtlandstaus

Visst var det några Uppsalabon med i den här tråden?

Undrar om ni vet något bra ställe där man kan göra UL privat?

Jag ska ner v.49 o tänkte boka in en tid då, då jag behöver veta att det lever och är en singelgraviditet innan jag går vidare o betalar för det dyra NIPT. Här i Jämtland finns inget privat UL att tillgå

• Kelsson1

Hej, får jag vara med? Är beräknad till 17/6 och skulle känna mig hemma här när det tydligen finns andra som är sjukskrivna på grund av illamående.
    Själv har jag varit sjukskriven hela månaden och ska vara det månaden ut, sen hoppas jag att illamåendet ska ha gått över.
    För mig hjälper inte Lergigan alls och Compen gör mig så skakis att jag inte kan ta de på grund av det. Har fått Pimperan och tack vare de kan jag äta lite (utan de äter jag inte alls) men illamåendet har inte gett med sig.

emtfb: Vilken styrka har du på Omeprazolen? Har du fått utskrivet eller tar du de som är receptfria? Hjälper de?
    Är också så fruktansvärt sur i magen o det hjälper ju inte exakt mot illamåendet.

• emtfb
    Kelsson1 skrev 2014-11-23 14:48:36 följande:

Hej, får jag vara med? Är beräknad till 17/6 och skulle känna mig hemma här när det tydligen finns andra som är sjukskrivna på grund av illamående.
    Själv har jag varit sjukskriven hela månaden och ska vara det månaden ut, sen hoppas jag att illamåendet ska ha gått över.
    För mig hjälper inte Lergigan alls och Compen gör mig så skakis att jag inte kan ta de på grund av det. Har fått Pimperan och tack vare de kan jag äta lite (utan de äter jag inte alls) men illamåendet har inte gett med sig.

emtfb: Vilken styrka har du på Omeprazolen? Har du fått utskrivet eller tar du de som är receptfria? Hjälper de?
    Är också så fruktansvärt sur i magen o det hjälper ju inte exakt mot illamåendet.

Välkommen! :) Vad jobbar du med? Skönt att kunna få en sjukskrivning! Usch skulle aldrig gå att jobba i detta skicket alltså. Jag har receptfria, omeprazol actavis, inne på 4:e dagen nu, känns inge bättre men hoppas på underverk inom dom här 14 dagarna ;) Jag har varit sjukskriven sen 10 november och tills sista november, kommer nog va det 14 dagar till sen, som det känns nu.. 

För mig hjälper inte heller lergigan comp, blir bara sjukt trött men illamåendet och spyorna finns kvar fortf. Har också fått primperan utskrivet, men har inte hämtat ut det ännu, vill inte proppa i mig allt för mycket tabletter, då mår jag hellre som jag gör, det går ju över nångång liksom. 

• Kelsson1
    emtfb skrev 2014-11-24 12:54:00 följande:

Välkommen! :) Vad jobbar du med? Skönt att kunna få en sjukskrivning! Usch skulle aldrig gå att jobba i detta skicket alltså. Jag har receptfria, omeprazol actavis, inne på 4:e dagen nu, känns inge bättre men hoppas på underverk inom dom här 14 dagarna ;) Jag har varit sjukskriven sen 10 november och tills sista november, kommer nog va det 14 dagar till sen, som det känns nu.. 

För mig hjälper inte heller lergigan comp, blir bara sjukt trött men illamåendet och spyorna finns kvar fortf. Har också fått primperan utskrivet, men har inte hämtat ut det ännu, vill inte proppa i mig allt för mycket tabletter, då mår jag hellre som jag gör, det går ju över nångång liksom. 

Jag sitter i telefonsupport (datorer) men går ju inte koncentrera sig på annat än att försöka inte spy just nu . Sover också väldigt dåligt så de få timmarna när jag inte är illamående på förmiddagen går till att sova då.
    Jag vill helst inte heller ta några tabletter men utan Pimperan kan jag inte äta något alls.
  • emtfb
    Kelsson1 skrev 2014-11-24 14:22:21 följande:
    Jag sitter i telefonsupport (datorer) men går ju inte koncentrera sig på annat än att försöka inte spy just nu . Sover också väldigt dåligt så de få timmarna när jag inte är illamående på förmiddagen går till att sova då.
    Jag vill helst inte heller ta några tabletter men utan Pimperan kan jag inte äta något alls.
    Nej usch förstår det. Vad skönt att primperan fungerar, hade också tagit det, om det varit så illa att jag inte fått i mig något. Men lite får jag allt i mig.. :) Kollade din presentation, vad roligt att ni ska få syskon, efter eran resa!! Skrattande {#emotions_dlg.flower}
  • ChiliFrö

Välkommen  Kelsson!

Mitt illamående blev bättre av att jag åt frukt, typ hel tiden.. Honugsmelon och gröna hårda äpple (granny smith) Var effektivast :P

lltannat var typ att glömma :(

• ChiliFrö

Hur många har bebisen fortfarande som en hemlis och hur många hr berättat?

Vi ska försöka håll oss hemliga till julafton, då ska barnens farmor och mormor få var sin fotobok och ska då få lista ut och sprida hemlisen :)

Om det går att dölja så länge :P Är skeptisk då magen redan putar ;)

• Kelsson1
    emtfb skrev 2014-11-24 19:30:20 följande:
    Nej usch förstår det. Vad skönt att primperan fungerar, hade också tagit det, om det varit så illa att jag inte fått i mig något. Men lite får jag allt i mig.. :) Kollade din presentation, vad roligt att ni ska få syskon, efter eran resa!! Skrattande {#emotions_dlg.flower}
    Tack det har verkligen varit en pärs knappt att man vågar klaga över illamåendet
    ChiliFrö skrev 2014-11-24 20:57:06 följande:

Välkommen  Kelsson!

Mitt illamående blev bättre av att jag åt frukt, typ hel tiden.. Honugsmelon och gröna hårda äpple (granny smith) Var effektivast :P

lltannat var typ att glömma :(

Tackar
    Tyvärr är det begränsningar även i vilken frukt jag kan äta . För söta frukter går inte alls för jag blir mer illamående av allt sött och äpplen går bort för att jag är redan så sur i magen. Det enda jag vågat mig på är banan och inte för många av de heller...
    Just nu äter jag rostad macka flera gånger om dagen och försöker få i mig lite lunch o middag (varm mat).
    Fungerar faktiskt väldigt mycket bättre om jag lyckas tvinga i mig tillräckligt med vatten, blir jag för uttorkad blir jag än mer illamående.

Jag har faktiskt redan berättat för familjen, tänkte lägga ut någon UL bild på FB och bli helt officiell efter KUB
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015