Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Åh jag vet, tråden ligger fel men kan inte ändra heller ju!
Chilifrö, Men oj hur fort gick förra förlossningen egentligen om ni ska förbereda er att åka in direkt. Nervös jag skulle va alltså! Har ni långt till förlossningen?
Vi ringer hit mormorn som bara bor 1 km bort, som får ta dottern Och hunden såklart
Kelsson1, vad jobbigt att illamåendet inte gått över ännu.. Har det inte släppt litegrann ens? Mitt har nästan släppt helt. Vad är det för nya tabletter du har fått? Hoppas du mår bättre snart!
Loe: Tänkte också fråga om inte någon kan komma o bo hos er ett par veckor?
ChiliFrö: Värsta mardrömmen för mig att föda hemma vill vara på BB i god tid o få värkarna där.
emtfb: Nej inte det minsta bättre fast med de nya stolpillren verkar jag kunna äta mer åtminstone men illamåendet består. Jag mår rätt ok när jag inte äter men så fort jag stoppar något i mig kommer illamåendet som ett brev på posten...
Skönt att det släppt för dig.
Minns inte vad de nya medicinerna heter, helt nytt fanns inte ens bipacksedel med...
Åh jag vet, tråden ligger fel men kan inte ändra heller ju!
Chilifrö, Men oj hur fort gick förra förlossningen egentligen om ni ska förbereda er att åka in direkt. Nervös jag skulle va alltså! Har ni långt till förlossningen?
Vi ringer hit mormorn som bara bor 1 km bort, som får ta dottern Och hunden såklart
Kelsson1, vad jobbigt att illamåendet inte gått över ännu.. Har det inte släppt litegrann ens? Mitt har nästan släppt helt. Vad är det för nya tabletter du har fått? Hoppas du mår bättre snart!
Hahahaha tog 4,5 timma från första känning till att dottern låg på magen :P så bm gissade på omkring 1,5-2 timmar med liten ;)
Men min farmor tex hade en så snabb med pappa,1: barnet och med min farbror 26 timmar som andra så de behöver inte gå så snabbt ;) Men man ska nog inte chansa :) Vi har bara ca 25 min i tung trafik men bara 15 i lite. Ambulans 10 ;P
Nja jag är inte nervös faktiskt va inte de förra gången heller.. Hade en kompis som sa när hon va gravid att "kvinnor har fött barn i alla tider ofta utan läkare och utan hjälp.. varför skulle inte jag fixa de..?" Tänkte mycket på de och henne fl gick som en dans oxå så hade väl lite den inställningen vilket va lugnande.. visst gick de snett mång ggr men några har ju uppenbarligen klarat de eftersom männinskan finns kvar ;)
Kanske är jag galen :O
Loe: Tänkte också fråga om inte någon kan komma o bo hos er ett par veckor?
ChiliFrö: Värsta mardrömmen för mig att föda hemma vill vara på BB i god tid o få värkarna där.
emtfb: Nej inte det minsta bättre fast med de nya stolpillren verkar jag kunna äta mer åtminstone men illamåendet består. Jag mår rätt ok när jag inte äter men så fort jag stoppar något i mig kommer illamåendet som ett brev på posten...
Skönt att det släppt för dig.
Minns inte vad de nya medicinerna heter, helt nytt fanns inte ens bipacksedel med...
Usch Kelsson vet exakt hur det där känns! Jag hade så med dottern till v 22 :(
Har samma nu men tvingar i mig så mycket kall mat jag kan för de mår jag inte lik illa av.. Alltså inte typ kall gratäng men sallad eller flingor och mjölk :P
Hur trivs ni med era bm?
Vi ska ringa och byta mvc imorgon, bm är bra men det är ett väldigt litet mvc så hon är inte där alla dagar i veckan så vi ska byta till våran gamla så är lik långt till men i en annan kommun.. Bor på landet :/
ChiliFrö: Förstår hur du tänker och så säger min BM också att kvinnor har fött i alla tider och väldigt många gånger utan hjälp och läkare och allt har gått bra. Jag vill fortfarande vara på BB och få kontroller
Då hoppas jag att mitt illamående fortfarande har möjlighet att gå över.
Jag är nöjd med mvc och bm även om hon jobbar bara måndag-onsdag, mycket bättre än förra gången.
ChiliFrö: Förstår hur du tänker och så säger min BM också att kvinnor har fött i alla tider och väldigt många gånger utan hjälp och läkare och allt har gått bra. Jag vill fortfarande vara på BB och få kontroller
Då hoppas jag att mitt illamående fortfarande har möjlighet att gå över.
Jag är nöjd med mvc och bm även om hon jobbar bara måndag-onsdag, mycket bättre än förra gången.
Haha kul bm! :P Ja de är klart det är skönt :)
Min systers bästa kompis fick en dotter idag efter 17 timmar i förlossningsrummet och sen vägen via kirurgen i en timme sen bb.. Fy va hemskt, något sånt vill mn ju inte ska hända hemma :(
Usch känner mig väldigt överkörd av Mvc idag, ringde hennes som jag gått hos och pratade med henne då det finns ett inom samma område fast annan ort, vi bor mitt emellan dessa, vi tänkte om vi skulle byta dit istället för att åka 4 mil enkel väg till "min" bm. Men hon snacka ner mig totalt.. blev nästan idiot förklarad för att jag ville att de andra mvc som ligger i närheten skulle ringa upp mig eftersom dom inte har direkt telefon :( Usch, hon nästan tvångs bokade en tid fast jag upprepade ggr sa att jag vill att dom ringer upp mig så jag kan disskutera om föräldragrupp med henne själv..
Vi vill gärna gå föräldragrupp denna gången oxå för att lära känna nya människor då vi är nyinflyttade och känner knappt någon :(
Har hela dagen gått och funderat på hur jag ska få tag i dom på de andra mvc då dom har samma växel som min nuvarande bm.. :'(
Haha kul bm! :P Ja de är klart det är skönt :)
Min systers bästa kompis fick en dotter idag efter 17 timmar i förlossningsrummet och sen vägen via kirurgen i en timme sen bb.. Fy va hemskt, något sånt vill mn ju inte ska hända hemma :(
Usch känner mig väldigt överkörd av Mvc idag, ringde hennes som jag gått hos och pratade med henne då det finns ett inom samma område fast annan ort, vi bor mitt emellan dessa, vi tänkte om vi skulle byta dit istället för att åka 4 mil enkel väg till "min" bm. Men hon snacka ner mig totalt.. blev nästan idiot förklarad för att jag ville att de andra mvc som ligger i närheten skulle ringa upp mig eftersom dom inte har direkt telefon :( Usch, hon nästan tvångs bokade en tid fast jag upprepade ggr sa att jag vill att dom ringer upp mig så jag kan disskutera om föräldragrupp med henne själv..
Vi vill gärna gå föräldragrupp denna gången oxå för att lära känna nya människor då vi är nyinflyttade och känner knappt någon :(
Har hela dagen gått och funderat på hur jag ska få tag i dom på de andra mvc då dom har samma växel som min nuvarande bm.. :'(
Kelsson jag skulle faktiskt gärna föda hemma! ville de med dottern om va bara haft ett badkar då.
Det har vi nu men vet inte hur jag ska ta detta med min man :P han är starkt emot att vara hemma, det är säkrare att vara på ett sjukhus om något händer tycker han och jag förstår honom men jag avskyr all aktivitet som sker i förlossningsrummet.. kontroller du får inte skrika si och inte så.. fick detta också bekräftat under min förlossning men är jätte böjd med den :D
Loe ni kan inte lösa de på något liknande sätt som Kelsson? någon bor hos er ett tag?
ChiliFrö: Håller med tidigare talare, BM kan väl inte diktera vem eller var du ska gå. Ring eller maila o stå på dig!
Karro80: Förstår dig fullständigt att du då inte vill föda hemma, vill inte jag heller även om det gick fort för oss.
Det är en vä'xel där 3 mvc har samma växel så ringer för BM som har tid upp vilket oftast är den jag träffat.. Verkar nästan omöjligt att komma intill och få prata med någon som jag vill prata med.. Hon vägrade lämna ett meddelande till dom om att jag ville bli uppringd.. Mail har jag tyvärr inte hittat någon och direktnr saknas... Men känner att jag nog kommer byta till min gamla för jag vill ha en BM som jag kan ringa eller mail och få ett svar inom en vecka :/
Men fy va läskigt för dig Karro!!! Förstår att du vill va på¨sjukhus.
Jag förstår alla som inte vill föda hemma och är van att få höra om dessa förlossningar för att jag ska bli avskräckt men blir mest irriterad att ingen kan förstå mig som vill föda på sjukhus lika mycket som jag skulle vilja föda hemma..
Min mamma förstår mig även om hon som mamma blir orolig men hon ville själv fött mig hemma jag är barn nr 4 och även min lilla syster hade hon velat föda hemma men hon blev tvingad in båda gångerna av min farmor och mormor.. Dom vaktade henne dom sista veckorna med min syster så hon verkligen inte skulle föda hemma.. Mycket elakt kan jag känna att man som gravid kvinna inte kan få bestämma själv.. :(
ChiliFrö: Borde vara upp till var och en var man vill föda, alla är vi ju olika och mår bra av olika saker.
Jobbigt att inte kunna ens få fram ett meddelande till den du vill, börja med att kontakta hennes chef och säg att så får det inte vara när de delar växel.