Vi med BF Juni 2015
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hejsan! Här kan vi som pratat & plussat i tråden "vi med bim 1-7 Oktober" samlas. Andra är självklart också välkomna :)
Hej hoppar in i eran grupp :)
Har BF 24 juni 2015
Väntar knoddis nr 6 om allt går som de ska
Jag fick graviditetspenning med sonen född -13, min arbetsgivare stängde av mig pga riskfyllt arbete from vecka 7-8. Så jag var hemma hela graviditeten med ersättning från FK.
Började jobba när sonen var 10 månader tom 13 månader, klev sen på föräldraledighet igen och kom överens med min chef att börja jobba våren -15. Detta kommer ju nu inte att ske IOM att jag är gravid igen. Jag känner mig lite dum, men det ska jag inte göra - jag vet. Måste berätta för honom , frågan är bara när!?
Grejen är den att vi flyttar till annan ort och det kommer inte vara möjligt att jobba kvar ( nu kommer jag ju inte att kunna jobba heller pga risk) eftersom det är så pass långt att pendla (10 mil). Jag måste ju ansöka om gravidpenning iallafall? Jag kan ju inte säga upp mig, det är ju det sämsta för mig.usch vad jag grubblar över detta :/ känns som att jag lurar chefen på något sätt, men det gör jag ju inte. Tänker såklart hellre på mig själv än på firman.
Nu plockar jag ut 5 dgr i veckan både lägstanivå och vanliga dagar, för att kunna spara de så länge som möjligt. Och det är tight då jag har ett inkomstbortfall på 15k. Med gravidpenning får jag 7k mer i månaden. Hur ska jag göra?
Hm, roman deluxe. Någon som varit i liknande situation?
Mia 794: välkommen! Å vad mysigt med 6:e barnet! Vilka åldrar är dom i? :)
Hoppar in här :)
Väntar 3:e barnet och har bf den 23 juni enligt appen och ska på vul nu den 5 nov för att se om lilla pyret sitter där den ska :)
Mia 794: välkommen! Å vad mysigt med 6:e barnet! Vilka åldrar är dom i? :)
Välkomna ni nya :D
Vincere: berätta nu så dom kan stänga av dig igen så slipper du ta föräldradagar? Kanske utnyttjande men systemet fungerar så.
kan du inte jobba där sen ändå spelar ingen roll. Ring eller åk och prata med dom.
Jag ska prata med jobbet imorgon :/ det känns läskigt.. bara v9 men man kan inte vänta i en sånhär situation. .
Va jobbar ni med allihop?
Jag jobbar som lärare så får se hur länge jag jobbar. Sist gick jag på semester 19/6 och sonen är född 6/8 så då hann jag ju vila ut innan utan att ta föräldradagar. Får se hur jag gör denna gång. BF är 15/6 så det är ju precis kring skolavslutningen i år. Sen beror det väl på hur jag mår också, men skulle gissa att jag jobbar till slutet av maj i alla fall om allt går bra.
Heeej, hoppar gärna in här! Testade i en annan tråd men där va det typ ingen aktivitet å i en annan tycker jag de kommit alldeles för många sidor för att jag ska orka läsa igen lite haha. Jag gick in i vecka 10 igår, har en son & ett missfall sen innan. Varit väldigt mycket mer nojig denna gången än första gången med sonen men det kan ju också bero på mf som jag fick för ungefär 1 år sen. Känns mycket lättare när man kommit förbi mf-veckan iaf! Så hur mår ni allihopa? Känns inte som att någon kan vara lika trött som jag just nu.. Haha.
Heeej, hoppar gärna in här! Testade i en annan tråd men där va det typ ingen aktivitet å i en annan tycker jag de kommit alldeles för många sidor för att jag ska orka läsa igen lite haha. Jag gick in i vecka 10 igår, har en son & ett missfall sen innan. Varit väldigt mycket mer nojig denna gången än första gången med sonen men det kan ju också bero på mf som jag fick för ungefär 1 år sen. Känns mycket lättare när man kommit förbi mf-veckan iaf! Så hur mår ni allihopa? Känns inte som att någon kan vara lika trött som jag just nu.. Haha.
Välkommen! Här är det lite halv segt också, kanske kommer igång snart :P Hur gammal är sonen? :) Alltså jag har typ 2 dagar då jag mår super illa och spyr och är sjukt svag i hela kroppen, sen har jag 2 dagar då jag mår jätte bra, lite små illamående bara.. Sen kommer dom där 2 dåliga dagarna och så fortsätter de så.. Så det känns rätt skönt, att man har bra dagar också. :)
Usch tröttheten verkligen tär på en.. Hoppas det går över snart. :)
Ja, vi får väl sätta lite fart på tråden så det händer något här! ;)
Jobbigt med illamående och trötthet. Själv går jag fortfarande och oroar mig för att jag inte känner något och att något ska vara fel... Funderar på att boka en privat VUL.