• vincere

Vi med BF Juni 2015

Heej får jag hoppa in här? Fick ett pluss i lördags! Väntar mitt tredje barn, minstingen är 16 månader, han är också junibarn. Äldsta är 6 år, i december :)

Beskedet kom som en liten chock, men vi har önskat syskon och det var väl meningen just nu :)

Hur mår ni Alla? Jag känner mig helt ogravid och funderar om jag inbillat mig :p

• vincere
    emtfb skrev 2014-10-09 19:54:45 följande:
    Välkommen & grattis :) Min dotter är också 16 månader, så jag får också ett till juni barn verkar det som ;) 

Jag känner mig inte heller gravid egentligen, dåligt humör och molvärk, men de skulle lika gärna kunna va dagarna innan mens typ. ;)
    Hur har dina andra graviditeter varit? 
    Tack! :) Det kom som en överraskning, gjorde ett p-pillerstopp för ca 4 veckor sedan, då de inte passade mig.. min kropp har väl knäckt koden för hur den ska ta sig an ett barn å sprutar ut ägg. :P Nåja nu har jag smält det och ser verkligen fram emot en till liten. Men samtidigt mycket funderingar och lite lite lite ångest, att känns sig otillräcklig. 

Vad roligt att du också hade en liten på 16 månader! 

Mitt humör är också lite svajigt, kortare stubin.. Hehe. 

Första graviditeten hade jag lite illamående och förbaskat trött i början, jättekänslig för os och starka dofter. Grillad kyckling var det värsta i luktväg. Men inga större besvär! Enorma rattar. 

Andra graviditeten kände jag mig inte gravid förren in i halva. Sammandragningar kom från v16, så fort jag gjorde något. Inga större krämpor, förutom foglossning.. Den kom som mest då jag ansträngt mig. Så det var bara att lära sig att ta det lite lugnt, eller gilla läget och ta smärtan. 

Tycker jag haft super-graviditeter, då jag har en nära vän som haft två kräk-graviditeter. Jag har tyckt så synd om henne.
    Hur var din förra graviditet?
  • vincere

Haha, jag går och känner efter om jag är öm i brösten hela tiden. Efter mina två tidigare graviditeter med bomber är dom numer obefintliga, så lite naturlig påfyllnad mottages tacksamt :P 

• vincere
    emtfb skrev 2014-10-12 22:10:31 följande:

Första känslan, vad tror ni -väntar ni en pojke eller flicka? 

Jag tror på en till flicka jag Flört
    Förra gången frågade vi vad det skulle bli, men denna gång ska vi inte fråga, eller ja vi får väl se när de närmar sig. Tror faktiskt inte jag kan hålla mig från att fråga.  Tungan ute 
    Men det vore ju jäkligt skoj att inte veta & att få se det när bebis kommer ut istället Skrattande

Jag tror en flicka. Har en dotter på snart 6 år. Och en son som sagt på 16. Flickan min skulle nog tycka det vore kul med en lillasyster. 
    Min sambo tror en till pojke. 

Jag har kollar både första och andra på RUL. Båda gångerna sa dom flicka, en gång stämde det. Mer tillförlitligt om de ser en liten pung på RUL. Så det blev en överraskning iallafall! :D 

Känner mig så sjukt trött hela tiden, har lagt mig 21 varje kväll, helt slut. Annars har jag bara lite molvärk.

Hoppas vi alla får en bra graviditet. 
  • vincere
    Limpan nr2 skrev 2014-10-11 18:01:27 följande:

Vill någon vara snäll och ta bort mig? Mera brunt och hcg stiger inte utan blir snarare svagare :(

Bara vänta ut det och köra på igen sen.

Lycka till ni andra!!

Vad tråkigt för er :( Hoppas det tar sig snabbt igen. {#emotions_dlg.flower}
  • vincere
    emtfb skrev 2014-10-13 09:57:42 följande:

vincere, men hur kändes det då? Jag var jätte inne på att allt ska vara flickigt och jag köpte allt rosa nästan, när jag fick reda på att vi väntade en flicka. Jag skulle nog bli lite paff om det kom ut en med snopp ;) Men glatt överraskad förstås!
    Kommer du att kolla denna gång också? 

Mirella, spännande :) Roligt när det är första barnet för dig också. Kommer ni att kolla vad det bli för kön? 

Haha ja men man får ta beskedet på RUL med en nypa salt, det är ju inte till 100%, helst inte när de sägs vara en flicka. Ja jag blev ju jättepaff när jag såg en liten snopp! haha men det var bara roligt, det är ju bra att man börjar garva det första man gör efter en förlossning. Hade inte köpt nå rosa alls, så det spelade ingen roll på den fronten ;) 

Jag är så trött på allt rosa så jag kräks snart, så något rosa kommer inte köpas denna gång heller :P
  • vincere

Hejhej!

Igår ringde jag till min bm och bad om ett vul, dels för att jag inte vet hur långt jag är gången. Men ungefär v6 +-2-3 veckor. Jag vill veta mer exakt. Och dels för att jag inte har några som helst symptom. Var dödstrött för några dagar sedan, men nu är som vanligt. Får väl vara glad att jag inte har ömma bröst, blödningar, illamående, kissnödig, sug, osv osv. 

Ett vul känns bra, blir dock först i början av november. 

Längtar efter att få berätta till dottern, men jag tror att jag väntar tills det syns åtminstone :P När har ni berättat åt syskon? 

• vincere

Karro: förstår dig till fullo! Var till min BM igår och tog ett gravtest, starkt plus på en gång. Skönt att få det bekräftat som du säger.

Kollade även urinen så jag ej hade någon bakomliggande uvi, brukar ha det i min graviditeter utan att jag känner det. Med dottern blev det njurbäckeninflammation så ska ta prov med jämna mellanrum. Blir inget tidigt ul då det är stor brist på gynekologer här, och då kändes inte mitt så prioriterat. Så det blir spännande på RUL då datum sätts, för jag är nog någonstans mellan 6-10 veckor. Skulle gissa på 8.

Annars har jag inga symptom förutom trött emellanåt, men min lille son är ju vaken 3-4 ggr per natt och gör vansinnigt tidiga mornar så det är väl inte så konstigt ????

Har någon börjat få en liten mage? :)

• vincere

Jag fick graviditetspenning med sonen född -13, min arbetsgivare stängde av mig pga riskfyllt arbete from vecka 7-8. Så jag var hemma hela graviditeten med ersättning från FK.

Började jobba när sonen var 10 månader tom 13 månader, klev sen på föräldraledighet igen och kom överens med min chef att börja jobba våren -15. Detta kommer ju nu inte att ske IOM att jag är gravid igen. Jag känner mig lite dum, men det ska jag inte göra - jag vet. Måste berätta för honom , frågan är bara när!?

Grejen är den att vi flyttar till annan ort och det kommer inte vara möjligt att jobba kvar ( nu kommer jag ju inte att kunna jobba heller pga risk) eftersom det är så pass långt att pendla (10 mil). Jag måste ju ansöka om gravidpenning iallafall? Jag kan ju inte säga upp mig, det är ju det sämsta för mig.usch vad jag grubblar över detta :/ känns som att jag lurar chefen på något sätt, men det gör jag ju inte. Tänker såklart hellre på mig själv än på firman.

Nu plockar jag ut 5 dgr i veckan både lägstanivå och vanliga dagar, för att kunna spara de så länge som möjligt. Och det är tight då jag har ett inkomstbortfall på 15k. Med gravidpenning får jag 7k mer i månaden. Hur ska jag göra?

Hm, roman deluxe. Någon som varit i liknande situation?

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015