• vincere

Vi med BF Juni 2015

Imorrn är det RUL, är lite orolig för att det ska vara något knasigt. Ska även höra om vi får veta kön. Sonen var ju enligt RUL (samma kvinna som gjorde den då) en tjej ;)) Håller tummen för att loppan är frisk, återkommer!!

• vincere

Allting såg bra ut! Hjärtat slog fint och alla organ på plats, troligtvis väntar vi en liten flicka <3 Har bf 13/6 så jag blev förflyttad fem dagar framåt, jag kan ändra sen på BF listan :) Så skönt att ha detgjort. Vecka 20 nu så halvvägs it is!

• vincere

Då är vi ju tre som kommer ha ett syskon på två år när bebis kommer. Jag har velat lite om vi behöver syskonvagn eller ej, och ja det blir nog så. Men gudars vad jag velar vilken vagn. Är som sagt insnöad på Emmaljunga Double, klämde å kände på den och den var ju himla smidig. Men ganska dyr om man vill ha två sitsar och en liggdel. Så jag är ganska så kär i bumbleride indie twin också, för jag tänker som så att när denna lilla inte ryms mer i liggdelen är det nog vinter och storebror kan då åka bob när jag drar singelvagn. Närmare året blir det väl antingen att sitta framåt indie twin eller att det blir ståbräda till singevagn (storebror 3 år).. 

HAHA åh suck detta pågår i mitt huvud varenda kväll. Snacka om värdsliga problem med dessa jäkla vagnar!! :D 

Hoppas det går bra för dig Chilifrö med försäkringskassan. Har själv varit avstängd från jobbet from 1 dec pga risker i arbetet & slapp därmed ta ut fp med sonen.

Har ni era på förskola? Min får nog vara hemma med mig antingen till hösten eller nästa vår, beror helt på hur snäll bebis vi får.. Men skönt att inte behöva stressa iväg han på förskola. Separationsångest mamma-son=1-0 :P Var inte alls lika med dottern. Den kommande kommer ju vara bebis i all evighet SkrattandeTyst

• vincere

BF enligt RUL

12/6 Karro80, 2:a barnet

12/6 emtfb, 2:a barnet

13/6 Vincere, 3:e barnet

13/6 Loe, andra (och tredje!) barnet, två tjejer som troligen kommer i maj.

14/6 Kxx, 1:a barnet

14/6 ChiliFrö 2:a barnet tror själv 5 eller 14/6 ;)

15/6 Karro80, 2:a barnet

17/6 Kelsson1 2:a barnet

18/6, Kwekwe, 2:a barnet

22/6 Jamtlandstaus, 3:e barnet, väntar en tjej

• vincere

Jag har också funderat på det där med säng... Mellersta sover i spjälsäng, men jag tror vi ska byta till växasängen till våren, han är nyfyllda 2 år när bebis kommer. Så lillan får ta spjälsängen :)

Karro80 skrev 2015-01-31 13:06:27 följande:

Ni som väntar andra eller tredje, vagn behöver ju lösas men vi har även börjat fundera på säng. Storebror sover ju i spjälsäng än. Ska vi köpa en till eller kommer han vara redo för en annan säng? Har blir ju 1 år och 10 mån när det är dags. Hmm...

• vincere

Hej alla goa mamas. Jag har hållt mig lite i bakgrunden, men är inne och läser i princip varje dag :D Nu börjar det ju närma sig! Hur mår ni alla? 

Jag mår helt ok, lite mer slitigt denna graviditet än de två tidigare. Fogarna säger ifrån rätt fort, man får lära sig att ta det lugnt. Men det är svårt när vi har så mycket att göra i huset och med en busig tvååring hemma.. Det har varit fullt upp med flytt och rustningn senaste halvåret...renoverat övervåningen, byggt två rum av ett så barnen får varsitt rum, så nu är det bara lister som skall upp, säng som skall målas osv... 

Halsbränna from hell dock, illamående ibland och huvudvärken som ibland kommer som en blixt. Jag hade lite förverkar förra veckan, annars är det bara sammandragningar. 

Jag har ställt in mig på att gå över två veckor, just in case. Dottern kom dagen efter BF, igångsättning pga långvarig vattenavgång. Sonen kom 1 vecka efter BF, som jag fick för mig skulle komma två veckor för tidigt. Helt vansinnigt vad det var långa tre veckor. 

• vincere
    Gravid BF-lista {#emotions_dlg.flower} 
    7 juni, billies, 2:a barnet, pojke 
    12 Juni emtfb, 2:a barnet, flicka 
    12 Juni Karro80, 2:a barnet, ? 
    13 Juni minasmahjartan, 2:a barnet, flicka
    13 Juni Vincere, 3:e barnet, flicka
    14 Juni ChiliFrö, 2:a barnet,? 
    16 juni Gasellen87, 2:a barnet, ? 
    16 Juni Frallanz, 1:a barnet, pojke 
    17 Juni Kelsson1, 2:a barnet, pojke 
    20 Juni Jamtlandstaus, 3:e barnet, flicka 
    20 Juni Huldran, 3:e barnet 
    28 Juni Mammamia86, 1:a barnet, flicka
  • vincere

Mina två tidigare förlossningar var väl rätt normala tror jag?
    Första förlossningen med dottern tog från igångsättningen ca 7 timmar. Fast jag räknar mer från där det börjar göra ont, och det var ca 3 timmar. 

Andra med sonen tog från första värken 10 timmar, från det att det gjorde ont ca 3 timmar även där. 

Båda började med vattenavgång. Båda ute efter två och tre krystvärkar. Lustgas som smärtlindring. Betydligt mer intensiv förlossning med sonen! 
    Öppnade mig från 3 cm till 10 på en timme. Drack det där förbaskade hallonblandsteet från vecka 32 med honom, vilket jag tror påverkade avslagen markant. Då jag endast blödde tre dagar efter FL, och hade inte ens ont. Mycket märkligt men tror absolut det berodde på teet :P

• vincere

Förresten! Hur långt har ni till förlossningen? Alltså mil/restid.. Vi har 10 kurviga mil. Tidigare fl har startat med vattenavgång så de har velat att vi kommit in pga det. Men det säger ju inte att lilla luriga trean startar sin resa så, gahh!

• vincere
    emtfb skrev 2015-05-12 10:34:03 följande:

Igår kväll, så fick jag förvärkar? Antar jag att det var. 

Sammandragningar med mensvärk var 3e minut, höll i sig en timme ungefär. Ringde fl, som tyckte jag skulle vila lite, o typ 10minuter efter jag pratat med dom, så släppte allt. Konstigt? Någon som har lika?

Jag hade så en dag några timmar men sen släppte det bara. Efter att jag gått en långpromenad. Inget mer efter det förutom bara sammandragningar..
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015