• Kxx

Vi med BF Juni 2015

Hej, hoppas att det är okej att jag hoppar in här. ny på familjeliv och bf 14/6 :) är 23 år och bor i Örebro med min sambo.

någon mer som besväras av foglossning?

• Kxx
    Jamtlandstaus skrev 2014-12-31 14:27:12 följande:

Välkommen Kxx!

Jobbigt för er som redan har foglossningar! Känner inget själv ännu tack o lov. Har ett kök som skall byggas i januari o då behöver kroppen funka!

Jag har fått min RUL-tid nu den 23/1, tre hela veckor bort. Har fortfarande inte kännt några rörelser men har lite växtvärk (hoppas jag) så hoppas allt är bra därinne!

ja, inte så roligt när kroppen inte funkar som den ska riktigt. det är väl bara att bita ihop antar jag, för hittills har det bara blivit värre, och då var första små känningarna för ungefär 11 veckor sedan (nu är det rätt mycket om man säger så).

har du gjort något annat ul tidigare? jag har rul 15/1, men har gjort kub-test så i v 13 var allt bra, dock oroar jag mig för att något gått fel efter det. svårt det där med rörelser, jag vet ju inte hur det ska kännas så är osäker på om jag känt något än, och i så fall är det bara någon enstaka gång.
  • Kxx
    Karro80 skrev 2014-12-31 14:31:08 följande:
    Trevligt med en Örebroare till! Välkommen!
    tack! :) så du är också från Örebro?
  • Kxx

För mig hjälper inte bälte riktigt heller tyvärr. Eller, både hjälper och stjälper. Får ont av det för att det stryper blodtillförseln för mycket när jag går så att musklerna påverkas, men om jag bara står vid spisen/diskbänken så kan det hjälpa.

BF-datum

12/6 ChiliFrö 2:a barnet tror själv 5 eller 14/6 ;)

14/6 Kxx, 1:a barnet

22/6 Jamtlandstaus, 3:e barnet, väntar en tjej

• Kxx

Jag har RUL 15/1, väldigt nervös inför det! 9 dagar kvar...

• Kxx

Allt känns rätt jobbigt nu. Får eventuellt kryckor på måndag, och klarar inte av att ens ta mig till min arbetsträning längre så har fått en läkartid så att jag kan få ett intyg att ge till FK så att det inte blir något krångel.

En positiv sak är att jag har RUL om en vecka, bara hoppas att allt är bra i magen.

• Kxx

Ja, det är väl tanken. Är det redan, men en förutsättning för att få pengar är att "rehabiliteras för att kunna återgå till arbetsmarknaden", dvs arbetsträna. Så det jag behöver är att bli sjukskriven från arbetsträning, typ. Är alltså långtidssjukskriven pga andra saker än graviditeten och har varit det länge.

Jamtlandstaus skrev 2015-01-08 20:12:05 följande:

Usch så jobbigt det låter för dig o så tidigt i graviditeten! Kommer du gå sjukskriven full tid nu alltså?

• Kxx

Loe, jag var ju inte för sjuk för det innan graviditeten, men nu ställer foglossningen till det och jag klarar det inte längre. Ja jag hoppas iaf att läkaren kan hjälpa mig med det, det verkade på min bm som en självklarhet. Ja det är väl försäkringskassans krav, det är en planering som jag och min handläggare kommit fram till tillsammans, dock känns det alltid som att man inte har så mycket att säga till om.

En stilla undran, kan tarmarna "dutta" eller är det verkligen bebisen jag känner...

• Kxx

Känns ju märkligt om det skulle vara tarmarna som varit så aktiva idag, haha! Nästan varenda gång jag legat stilla och vilat så har jag känt det där duttandet... Känns inte riktigt som tarmarna måste jag ju säga :) kan tillägga att jag vilar/ligger stilla rätt mycket om dagarna... ;)

Jamtlandstaus skrev 2015-01-11 00:33:02 följande:

Hihi, visst kan tarmarna röra på sig men det är säkert bebisen som du känner som "duttar"!

• Kxx

Hej på er. Hade läkartid idag och fick sjukskrivning för foglossningen. Det känns bra, samtidigt som jag känner mig bekymrad. Dessutom oroar jag mig för hur FK ställer sig till det.

• Kxx

Kelsson1 & Loe: för min del gick det riktigt smidigt, har pratat med FK idag och det är inget bekymmer.

• Kxx

Hej på er, har rul idag och är väldigt nervös. Jag oroar mig så mycket för allting, tänk så är något fel? Jag har ju gjort kub och där såg allt bra ut, men tänk så har något gått fel efter det då?

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015