• Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Spin-Off tråd för oss som följdes åt, stöttade och hejade på varandra i tråden 'Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU' och som nu plussat!

Här fortsätter vi följas åt, stötta och dela erfarenheter med varandra :)

• Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!
  • Sserena86

Jag skriver en kommentar här bara för att kunna följa er i gruppen.. Har ju inte plussat än men vill så gärna fortsätta följa er resa. Och så hoppas jag att det inte dröjer allt för länge innan jag kan vara med i den här gruppen "på riktigt". :)

• Diamant

Ååh du är så välkommen så Sserena!

Jag håller alla tummar och tår för de som fortfarande väntar, önskar man kunde skicka plus till allihop på posten!

Min man kom med ett "sjukhus-kit" till mig nu då jag ska stanna här inatt.. Han hade med sig hand/ansiktskräm, mat, böcker o så.

Sen överraskade han mig med att ha köpt mina favvo-chips!

Då grät jag igen.. Över CHIPS!!

MVC ringe jag dagen efter plusset, har tid den 13:e :)

• Sserena86

Nu har jag också plussat! Så nu kan jag vara med här "på riktigt".. :D

Krya på dig Diamant, hoppas att du får komma hem snart!

• Diamant
    Sserena86 skrev 2014-10-06 08:21:09 följande:

Nu har jag också plussat! Så nu kan jag vara med här "på riktigt".. :D

Krya på dig Diamant, hoppas att du får komma hem snart!

Jaaaa! Grattis Sserena!! :D
  • jemo2014

Hej på er!
    Jag var också med i gruppen men hoppade av för lite längre sedan Cool

Är i vecka 22 nu Hjärta och kommer ihåg chocken när vi faktiskt till slut plussade. Jag har pcos och kunde, enligt läkaren, inte få egen ägglossning. Det var en lång vår av Metformin blandat med Pergotime, men när vi faktiskt plussade åt jag INGENTING hehe. Vi stod även i kö till IVF. Det var verkligen en chock att det ville sig.

Lisen84 - Jag går hos Hammarby sjöstads barnmorskor som jag tycker är bra. Jag har många kompisar som gått hos Gamla stans barnmorskor och de har ett väldigt, väldigt bra rykte! Man vill ju gärna ha nära dit också så det beror ju lite på var du bor... 

• Diamant
    jemo2014 skrev 2014-10-06 13:45:38 följande:

Hej på er!
    Jag var också med i gruppen men hoppade av för lite längre sedan Cool

Är i vecka 22 nu Hjärta och kommer ihåg chocken när vi faktiskt till slut plussade. Jag har pcos och kunde, enligt läkaren, inte få egen ägglossning. Det var en lång vår av Metformin blandat med Pergotime, men när vi faktiskt plussade åt jag INGENTING hehe. Vi stod även i kö till IVF. Det var verkligen en chock att det ville sig.

Lisen84 - Jag går hos Hammarby sjöstads barnmorskor som jag tycker är bra. Jag har många kompisar som gått hos Gamla stans barnmorskor och de har ett väldigt, väldigt bra rykte! Man vill ju gärna ha nära dit också så det beror ju lite på var du bor... 

Välkommen! <3

Åh avis att du kommit förbi den där oroliga tiden! Underbart med lyckliga historier!

Hur mår du?
  • Luttanlej

Hej! Är också med i juni tråden men det är så många därinne så man försvinner. Kanske kan jag vara med här. Första barnet, fyller 31 i år, är från upplands väsby och bf ca 30/5 +-

Ska på vul den14/10 för att verkligen få det bekräftat!

Kram

• jemo2014
    Diamant skrev 2014-10-06 14:00:29 följande:
    Välkommen! <3

Åh avis att du kommit förbi den där oroliga tiden! Underbart med lyckliga historier!

Hur mår du?
    Tack Hjärta
    Ja, tiden sniglar sig verkligen fram de första typ 14 veckorna. Jag räknade verkligen dagar, nu tänker jag bara veckor. Jag var fruktansvärt orolig, vågade knappt gå och kissa av rädsla att hitta blod i trosan. Jag tror det blir extra oroligt för oss som försökt länge... Jag hade väldigt svårt att tro att jag "var värd det" och att det skulle funka. 

Jag mår bra!
    Första 16 veckorna var pest och pina (förutom att vi var glada över själva graviditeten såklart). Då mådde jag illa 24/7 och var tvungen att äta illamående tabletter. Hade även mycket huvudvärk och riktigt lågt blodtryck.
    Så fort illamåendet gick över kände jag att "wow, är det så här det ska kännas att vara gravid?". Lyckokänslorna avlöser verkligen varandra. Och detta trots att jag fortfarande är illamående ibland, har foglossning och hemorrojder haha!
    Tror det är mycket psykiskt - nu vågar jag ju äntligen tro att det kommer att bli ett barn till slut Baby

Hur mår du?
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!