• Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Spin-Off tråd för oss som följdes åt, stöttade och hejade på varandra i tråden 'Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU' och som nu plussat!

Här fortsätter vi följas åt, stötta och dela erfarenheter med varandra :)

• Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!
  • Diamant

Eftersom alla är på första barnet behöver vi ju inte ha med den infon ;) 

Nu börjar jag fylla på listan, fortsätt med er själva ifall jag missat någon, ska vi ta med stad också?
    Tror aldrig vi pratade om det i vår andra grupp men om man är preggo ihop och bor i samma stad kan ju det vara kul att veta? :) Fyll i om ni VILL, inget tvång! Glad

Gravid BF- Lista Gravid 

31 Maj Fiiaaa
    7 Juni Diamant, Göteborg
    11 Juni Fjällsippa
    14 Juni TresTobbs 
    14 Juni Lisen84 
    14 Juni Sserena86 

• Diamant
    jemo2014 skrev 2014-10-06 14:31:38 följande:
    Tack Hjärta
    Ja, tiden sniglar sig verkligen fram de första typ 14 veckorna. Jag räknade verkligen dagar, nu tänker jag bara veckor. Jag var fruktansvärt orolig, vågade knappt gå och kissa av rädsla att hitta blod i trosan. Jag tror det blir extra oroligt för oss som försökt länge... Jag hade väldigt svårt att tro att jag "var värd det" och att det skulle funka. 

Jag mår bra!
    Första 16 veckorna var pest och pina (förutom att vi var glada över själva graviditeten såklart). Då mådde jag illa 24/7 och var tvungen att äta illamående tabletter. Hade även mycket huvudvärk och riktigt lågt blodtryck.
    Så fort illamåendet gick över kände jag att "wow, är det så här det ska kännas att vara gravid?". Lyckokänslorna avlöser verkligen varandra. Och detta trots att jag fortfarande är illamående ibland, har foglossning och hemorrojder haha!
    Tror det är mycket psykiskt - nu vågar jag ju äntligen tro att det kommer att bli ett barn till slut Baby

Hur mår du?

Hehe jag är i det stadiet nu, känner lite oro varje gång jag går på toa att jag ska se blod i trosorna!

Åkt på någon magsjuka sen i tisdags (dagen efter plusset..) och har legat på sjukhus nu i 2 dar för att få dropp, kom hem inatt vid 2 så är sååå trött men lättad att få vara hemma! 
    De tror att det antingen är något jag ätit (frukost-skinkan på mackan isåfall.. Blir ost från och med nu!!) ELLER så är det ett kroniskt sjukdomstillstånd orsakat av att jag har celiaki (en mag-tarmsjukdom som gör att man är glutenintolerant). 
    Only time will tell! 

Härligt att du mår bra nu iallafall, illamåendet längtar man ju inte direkt efter ;) 
    När har du BF? 

Och jag som längtar efter en baby-kula måste fråga.. Syns det? :D  

På Facebook hatar jag när newsfeeden fylls med babymagar, men här inne kan jag inte få nog! :) Hihi

• Sserena86

Idag ringde jag till mvc som ligger närmast oss, passade på att ringa idag när jag ändå är hemma och är sjuk.. Har svårt att få vara ifred på jobbet.. Ska på inskrivningssamtal redan nästa vecka! Spännande!

Vad kul med en lista! Enligt appen så är bebis beräknad till det 14:e juni om allt går som det ska och vi bor i Mölndal.

Har inga symptom alls idag.. Allt jag trodde att jag kände innan BIM har försvunnit (hjärnspöken säkert), men jag är så himla förkyld så det är svårt att känna nått annat än det :D

• Fiiaaa

Å vad kul med fler plus!! Grattis <3

Ja visst är det segt de här första veckorna. Jag fick ju missfall första gången också, så det är ju lätt att tro att det kommer att hända igen... Ska bil sååå skönt när jag kommer över första tröskeln när jag fick mf senast... Hoppas verkligen att det får gå bra den här gången

• Sserena86
    Fiiaaa skrev 2014-10-06 18:51:30 följande:

Å vad kul med fler plus!! Grattis <3

Ja visst är det segt de här första veckorna. Jag fick ju missfall första gången också, så det är ju lätt att tro att det kommer att hända igen... Ska bil sååå skönt när jag kommer över första tröskeln när jag fick mf senast... Hoppas verkligen att det får gå bra den här gången

Vilken vecka var du i när du fick missfall? Verkar som att det är så himla vanligt och jag går och oroar mig för det hela tiden.... Iofs har "hela tiden" för mig bara varit sen i morse när jag plussade.. Men ändå! Jag är nog bäst i Sverige på att oroa mig för saker...
  • TresTobbs

Mucho hormoner som cirkulerar i denna kropp just nu, plus att brösten känns enorma och livmodern försöker rymma :P

BF 12 juni, bor i Göteborg och skall på inskrivning hos Barnmorskegruppen den 8/11.

• Fiiaaa
    Sserena86 skrev 2014-10-06 18:58:31 följande:

Vilken vecka var du i när du fick missfall? Verkar som att det är så himla vanligt och jag går och oroar mig för det hela tiden.... Iofs har "hela tiden" för mig bara varit sen i morse när jag plussade.. Men ändå! Jag är nog bäst i Sverige på att oroa mig för saker...

Vecka 9 när det började och v 10 när det blev konstaterat. Det är skiitsvårt att inte oroa sig, men man får försöka tänka på att även om det är väldigt vanligt så är det faktiskt betydligt mycket vanligare att det går bra. Och man kan ändå inte påverka det. Så det är lika bra att inte oroa sig så mycket. Men det är ju förstås jättesvårt. Jag försöker att ta en dag i taget, och glädjas åt varje dag. Jag försöker också att inte göra mig så stora illusioner. Det skulle aldrig falla mig in att ens tänka tanken på att köpa varken gravidkläder eller bebissaker såhär tidigt, som en del gör. Gravidkläder blir det när jag behöver, och saker till bebisen finns det gott om tid till i sista trimestern :)
  • Lisen84

31 Maj Fiiaaa

7 Juni Diamant, Göteborg

11 Juni Fjällsippa

14 Juni TresTobbs

14 Juni Lisen84, Stockholm

14 Juni Sserena86

• Luttanlej
    Lisen84 skrev 2014-10-06 21:27:17 följande:

31 Maj Fiiaaa

7 Juni Diamant, Göteborg

11 Juni Fjällsippa

14 Juni TresTobbs

14 Juni Sserena86

Jag vet inte hur jag lägger till? Bf 30/5-15 stockholm ????
  • Lisen84

30 Maj Luttanlej, Stockholm

31 Maj Fiiaaa

7 Juni Diamant, Göteborg

11 Juni Fjällsippa

14 Juni TresTobbs, Göteborg

14 Juni Sserena86

Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!