• Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Spin-Off tråd för oss som följdes åt, stöttade och hejade på varandra i tråden 'Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU' och som nu plussat!

Här fortsätter vi följas åt, stötta och dela erfarenheter med varandra :)

• Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!
  • Sserena86

Hoppar tillbaka hit igen.. Hann vara gravid i typ två dagar innan jag fick missfall.. Eller ja, har fortfarande inte lyckats få mitt missfall konstaterat eftersom ingen gynekolog har tid att träffa mig, men jag blöder nästan lika mycket som vid en vanlig mens så jag väljer att se det som att mensen var någon dag sen. Nu vill jag bara kunna göra ett nytt försök! Nu vet vi ju iallafall att vi kan bli gravida och att vi är kompatibla med varandra! Om inte min cykel har strulat till sig helt nu och ägglossningen kommer igång direkt så borde jag ha äl runt den 22:e.. Hoppas på det!

• Lisen84
    Sserena86 skrev 2014-10-09 12:03:52 följande:

Hoppar tillbaka hit igen.. Hann vara gravid i typ två dagar innan jag fick missfall.. Eller ja, har fortfarande inte lyckats få mitt missfall konstaterat eftersom ingen gynekolog har tid att träffa mig, men jag blöder nästan lika mycket som vid en vanlig mens så jag väljer att se det som att mensen var någon dag sen. Nu vill jag bara kunna göra ett nytt försök! Nu vet vi ju iallafall att vi kan bli gravida och att vi är kompatibla med varandra! Om inte min cykel har strulat till sig helt nu och ägglossningen kommer igång direkt så borde jag ha äl runt den 22:e.. Hoppas på det!

Åh nej :(

Stor kram!
  • Diamant
    Sserena86 skrev 2014-10-09 12:03:52 följande:

STOR kram Sserena!! :(

Du har bra inställning, hade vi inte varit så testglada så hade man aldrig hunnit märka det utan bara trott att mensen var några dagar sen bara.

Håller tummarna för att nästa cykel leder dig hit igen <3
  • Stiffin

ÄNTLIGEN! Jag kan inte fatta det.Plussade idag efter en lång, frustrerande och jobbig period utan plus. Till saken hör att jag har PCOS så jag hade egentligen aldrig förväntat mig ett plus. Nu är jag överlycklig. Och livrädd.

• Diamant
    Stiffin skrev 2014-10-10 10:45:36 följande:

ÄNTLIGEN! Jag kan inte fatta det.Plussade idag efter en lång, frustrerande och jobbig period utan plus. Till saken hör att jag har PCOS så jag hade egentligen aldrig förväntat mig ett plus. Nu är jag överlycklig. Och livrädd.

Grattis!

Ja livrädd är man! Försöker tänka att man ska vara avslappnad och "händer det så händer det", men det är svårt!

Jag ska till läkare idag med någon form av infektion där nere, ökar tydligen risk för mf också! (Utöver att svida och vara obehagligt) suck!

Hur går det för alla med symtom? Hur mår ni?

Jag har fått dille på té (har alltid varit kaffefrälst), gissar att det hänger ihop med matförgiftningen förra veckan då té var det enda som gick ner! Mår illa av och till, speciellt efter att jag ätit något.. Annars har jag NOLL symtom!
  • TresTobbs
    Diamant skrev 2014-10-10 12:07:15 följande:
    Grattis!

Ja livrädd är man! Försöker tänka att man ska vara avslappnad och "händer det så händer det", men det är svårt!

Jag ska till läkare idag med någon form av infektion där nere, ökar tydligen risk för mf också! (Utöver att svida och vara obehagligt) suck!

Jag har fått dille på té (har alltid varit kaffefrälst), gissar att det hänger ihop med matförgiftningen förra veckan då té var det enda som gick ner! Mår illa av och till, speciellt efter att jag ätit något.. Annars har jag NOLL symtom!

Här är det mest ENORMA bröst (känns det som) och betydligt minskad aptit på kvällen. Inget direkt illamående (än), men salta saker smakar himla gott. 

• Ljusfat
    Diamant skrev 2014-10-10 12:07:15 följande:

Grattis!

Var försiktig med te drickandet bara, koffein ökar missfallsrisken, eller vad det nu är.

Närdet gäller kaffe är rekomendationen max 3 koppar per dag, har för mig stt det var något mer på te men att det även där fanns en rekommenderad gräns.
  • Diamant

Ja jag dricker bara örtté och gröna téer :)

Från koffein-junkie till NOLL på en och en halv vecka! Eller ja, dricker lite avslagen cola på kvällen för magen så lite koffein blir det ju..

Enorma bröst låter som en stor fördel TresTobbs hehe! :P

• TresTobbs
    Diamant skrev 2014-10-10 13:19:37 följande:

Ja jag dricker bara örtté och gröna téer :)

Från koffein-junkie till NOLL på en och en halv vecka! Eller ja, dricker lite avslagen cola på kvällen för magen så lite koffein blir det ju..

Enorma bröst låter som en stor fördel TresTobbs hehe! :P

Hehe, jo, får ju känna på hur det är med ett boob-job.
    Måste ju erkänna att jag gillart ;)

Får dock ta omvägar på jobbet, har ett par tanter som är helt galet duktiga på att se när folk är gravida månader innan normala människor skulle börja undra. Och ett par bröst två nummer större än normalt skulle säkert sätta griller i huvudet på dem... Men, det finns en lösning på allt: sport BH och hålla sig på kontoret så mkt som möjligt, hehe. 

Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!