• Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Spin-Off tråd för oss som följdes åt, stöttade och hejade på varandra i tråden 'Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU' och som nu plussat!

Här fortsätter vi följas åt, stötta och dela erfarenheter med varandra :)

• Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!
  • Diamant
    ulricalovisa skrev 2014-10-16 08:11:29 följande:

Hej allihop!

Jag var inte med i er tidigare grupp men hoppar in ändå om jag får? Är 31 år och gravid med första barnet, BF 10 mars 2015, så 19 veckor nu. Har gjort KUB-test med goda resultat och gjorde RUL för knappt två veckor sen :) Har lite att ta igen här, skummade igenom lite vad ni skrivit tidigare...brukat ni prata eller hålla kontakten på något annat sätt än här? Är med i en annan grupp som skapat en fb-grupp och planerar mamma-fika :)

Bloggar även om graviditeten på gravidresan.blogg.se

Du är så välkommen så :)

Nej vi pratar bara här, än så länge iallafall, kanske blir på fb sen med men än så länge är vi många som är före v.12 så det är så tidigt ännu!

Härligt med RUL, hur kändes det? :)

Har du börjat få en synlig kula på magen nu?
  • Fiiaaa

Vissa dagar är symtomen nästan borta och andra dar är det värre än nånsin. Är så sjukt trött, sov 10,5 timmar i natt och är ändå helt slut igen nu. Spydde flera gånger i morse. Först när jag skulle upp och kissa vid 4-tiden och sen när jag vaknade på riktigt (då hade jag försovit mig och hann inte äta mina salta kex i sängen innan jag gick upp). Sen var jag illamående hela dan men samtidigt så sjukt sugen på surt (nötterna jag köpte för några veckor sen för att hålla illamåendet i schack känns plötsligt jätteäckliga och ger mig kväljningar bara jag tittar på påsen). Tog en liten promenad från kontoret till närmaste ica-affär och fick hålla mig från att inte köpa citron (!) insåg att det skulle se lite väl suspekt ut om jag helt plötsligt satt vid skrivbordet och åt en citron. Fick bli de suraste godisarna jag kunde hitta och en påse satsumas istället. Men kände mig nästan lite besviken på att det inte var tillräckligt surt när jag åt det sen. Jag tror helt enkelt att jag upplevde min första graviditetscraving idag. Just citron kanske inte var det man hade väntat sig, men vad vet man liksom, haha.

Kul att symtomen är så mycket starkare än förra gången, men kan ändå inte låta bli att oroa mig varje gång det ilar till lite i magen. Förstår att det är normalt att det måste göra lite inte när livmodern töjs, men förknippar det tyvärr så starkt med tråkigheter. Nu är det fyra dagar kvar till den dag missfallet startade förra gången och det blir allt svårare att hålla nerverna i schack. Å vad jag längtar till nästa söndag.

Hur mår ni andra nu? Kram

• Luttanlej
    Fiiaaa skrev 2014-10-16 19:58:39 följande:

Vissa dagar är symtomen nästan borta och andra dar är det värre än nånsin. Är så sjukt trött, sov 10,5 timmar i natt och är ändå helt slut igen nu. Spydde flera gånger i morse. Först när jag skulle upp och kissa vid 4-tiden och sen när jag vaknade på riktigt (då hade jag försovit mig och hann inte äta mina salta kex i sängen innan jag gick upp). Sen var jag illamående hela dan men samtidigt så sjukt sugen på surt (nötterna jag köpte för några veckor sen för att hålla illamåendet i schack känns plötsligt jätteäckliga och ger mig kväljningar bara jag tittar på påsen). Tog en liten promenad från kontoret till närmaste ica-affär och fick hålla mig från att inte köpa citron (!) insåg att det skulle se lite väl suspekt ut om jag helt plötsligt satt vid skrivbordet och åt en citron. Fick bli de suraste godisarna jag kunde hitta och en påse satsumas istället. Men kände mig nästan lite besviken på att det inte var tillräckligt surt när jag åt det sen. Jag tror helt enkelt att jag upplevde min första graviditetscraving idag. Just citron kanske inte var det man hade väntat sig, men vad vet man liksom, haha.

Kul att symtomen är så mycket starkare än förra gången, men kan ändå inte låta bli att oroa mig varje gång det ilar till lite i magen. Förstår att det är normalt att det måste göra lite inte när livmodern töjs, men förknippar det tyvärr så starkt med tråkigheter. Nu är det fyra dagar kvar till den dag missfallet startade förra gången och det blir allt svårare att hålla nerverna i schack. Å vad jag längtar till nästa söndag.

Hur mår ni andra nu? Kram

Vad jobbigt att du mår dåligt men vad roligt det lät när du ville äta en citron. Jag förstår känslan när man är sugen på något men blir besviken när det inte uppfyller förväntningarna.

Jag har inte så mkt symptom. Men mår typ små bakis hela tiden. Jag har inte så mkt molvärk längre. Hoppas det kommer mer sen.

Vad tråkigt att du hade mf förut och jag förstår att det påverkar sig nu. Jag förstår också att det är svårt att tänka positivt men det går bra och när den dagen har gått så får du se framåt.

Kram på dig
  • Fjällsippa

Jag känner mig också bakis. Mår illa från och till men utan att kräkas, är konstant hungrig/sugen på mat men har svårt att äta när det väl gäller, trött och hängig. Mitt främsta gravidutetssymtom är ont i brösten. Jag måste ha sport-bh dygnet runt!

• TresTobbs

Jag känner mig väl inte så bakis i den bemärkelsen att jag mår illa, mår faktiskt oförskämt bra om jag jämför med er andra som mår illa mest hela tiden. 

Däremot är jag också helt sjukt trött, däckar vid 21 och kan knappt ta mig ur sängen vid 07.30. Lite "knak" i livmodern, inte alls lika ont som tidigare men det känns att det händer saker där nere. Och brösten då, de är fortfarande lika galet stora men inte alls så ömma längre. 

Kram till er alla som mår dåligt! Jag får väl mitt sen.... 

• Stiffin

Hej, alla!
    Jag har fått lite ljusrosa flytningar häromdagen. Väldigt, väldigt lite, men jag blir ändå orolig. Är detta farligt? Någon som vet?

• Diamant
    Jag känner mig åksjuk KONSTANT! Och värre blir det när jag sitter i en bil.. Isglass hjälper en del mot illamående har jag märkt, jag som försökt hålla mig ifrån socker men hellre några isglassar än må skit! 

Stiffin skrev 2014-10-17 14:26:11 följande:

Hej, alla!
    Jag har fått lite ljusrosa flytningar häromdagen. Väldigt, väldigt lite, men jag blir ändå orolig. Är detta farligt? Någon som vet?

Lite blödningar under graviditeten ska inte vara ovanligt eller farligt, har du ont i magen samtidigt kan du ju alltid ringa BM och kanske få en undersökning men bara blödningar är oftast inget att oroa sig för :) 

• Diamant
    Jag känner mig åksjuk KONSTANT! Och värre blir det när jag sitter i en bil.. Isglass hjälper en del mot illamående har jag märkt, jag som försökt hålla mig ifrån socker men hellre några isglassar än må skit! 

Stiffin skrev 2014-10-17 14:26:11 följande:

Hej, alla!

Lite blödningar under graviditeten ska inte vara ovanligt eller farligt, har du ont i magen samtidigt kan du ju alltid ringa BM och kanske få en undersökning men bara blödningar är oftast inget att oroa sig för :) 

• Stiffin
    Diamant skrev 2014-10-17 14:37:30 följande:
    Jag känner mig åksjuk KONSTANT! Och värre blir det när jag sitter i en bil.. Isglass hjälper en del mot illamående har jag märkt, jag som försökt hålla mig ifrån socker men hellre några isglassar än må skit! Lite blödningar under graviditeten ska inte vara ovanligt eller farligt, har du ont i magen samtidigt kan du ju alltid ringa BM och kanske få en undersökning men bara blödningar är oftast inget att oroa sig för :) 

Nej, ingen magvärk. Har VUL inbokat på onsdag så det kanske är bäst att avvakta tills dess om blödningarna inte tilltar eller jag får ont i magen.

Tack, nu blir jag lite lugnare :)
  • sussapuff
    Diamant skrev 2014-10-16 09:12:00 följande:
    Du är så välkommen så :)

Nej vi pratar bara här, än så länge iallafall, kanske blir på fb sen med men än så länge är vi många som är före v.12 så det är så tidigt ännu!

Härligt med RUL, hur kändes det? :)

Har du börjat få en synlig kula på magen nu?
    Okej jag förstår :) RUL kändes jättebra, allt såg bra ut och vi fick veta att vi väntar en liten flicka :) En liten kula har jag, men rycker själv inte det syns mycket och har inte känt mer än lite fladder i magen nångång så väntar fortfarande på att "känna mig gravid"

Själv? Vilken vecka är du i?
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!